Huawei a Xiaomi: cesta na výsluní, nebo do pekel? (glosa)

Zatímco Huawei je dlouhodobě zatížený kauzou s USA, Xiaomi má v tomto směru čistý štít. Přesto tyto firmy něco spojuje. Obě jsou z Číny a obě ohledně cen nových vlajek šláply na plyn. A ne málo!

foto: GizChina

Letem světem na úvod:

  • Huawei představil novou vlajkovou řadu Huawei P40, a bude dražší
  • Xiaomi představilo nejnovější topmodely Xiaomi Mi 10 a 10 Pro. Ceny skokově vzrostly
  • obě firmy se prezentují jako globální značky, ale má to háček

Kauza nekauza. Huawei zdražuje

Včera jsme vás v tomto samostatném článku informovali, že Huawei se s cenami u svých nově představených vlajek P40 a P40 Pro moc nepáral a oproti loňském roku je vyšrouboval směrem nahoru. Základní model s 6,1palcovým OLED displejem a trojicí kamer stojí téměř 19 tisíc korun i s daní, zatímco větší vyjde na 25 999 korun.

Foto: Huawei

Na první pohled to není moc. Na ten druhý už to taková hitparáda není. Čínská společnost má sice své vlastní řešení v podobě Huawei Mobile Services s obchodem aplikací AppGallery, ale v tento okamžik ani omylem nedosahuje kvalit a podpory mobilních služeb Google. Už minule jsem na podobné téma psal, že to drtivou většinu uživatelů odradí. Čestnou výjimkou budou nadšenci a geeci, kteří výzvy milují.

Nemusíte být génius, aby vám došlo, že za těchto okolností a s chybějícím Googlem tady prostě něco nehraje. Tady nejde o to, že ohledně cen drží basu s konkurencí, ale o to, že za “příplatek” dostáváte zlomek toho, co nabízí ostatní značky. Huawei se etabloval jako globální značka, což rád a často zdůrazňuje. A tady to prostě nesedí. Díky kauze a omílané snaze udržet si stávající zákazníky stůj co stůj přijde s tímhle?

Xiaomi si hodně věří

Pamatujete si ještě na ? Psal se rok 2013 a tento telefon chtěl skoro každý Androiďák. Jenže to bylo před sedmi lety a za tu dobu čínský drak urazil kus cesty. Každý rok kousek po kousku nahoru. Stěžejní strategií celé ty roky byla minimální marže a zisk na kus. Xiaomi se podařilo si v poměrně krátkém čase nejen získat pozornost technologického světa, ale i vybudovat velkou fanouškovskou základnu.

foto: Xiaomi

Celé na pohled zdařilé tažení vyvrcholilo loni. Topmodel Xiaomi Mi 9 (recenze) se opravdu povedl a stal se nekorunovanou jedničkou v poměru ceny a výkonu. Za necelých 13 tisíc jste dostali poctivý kus hardwaru. Kombinace pěkného designu a high-endových parametrů se vyplatila stejně jako fakt, že telefon žádnou prémiovost nepředstíral.

Ale nic netrvá věčně. Když jsme v lednu recenzovali , který začínal na 13 tisících, téměř okamžitě se dostavil pocit hraničící s jistotou, že Xiaomi zdražuje. Oficiální informace hovoří o tom, že základní model Xiaomi Mi 10 5G  bude stát 799 eur (21 700 korun), tak tady máme už pořádné zdražení v přímém srovnání se startovací cenou loňské Mi 9.

Doporučujeme: Xiaomi Mi 10 bude drahé, známe ceny ve Velké Británii

Závěr

Pokud se podíváme na to, jak to obě společnosti v posledních měsících “koulí”, tak to silně připomíná odtržení od přítomnosti. Huawei bojuje s vlastními démony a byť je technologicky na výši, s takto nastavenými cenovkami pokouší i své nejloajálnější zákazníky tady v Evropě. A navíc chybějící Google je pořád velký hendikep.

Xiaomi si do nedávna jelo to svoje. A narozdíl od souseda výše nemá žádný problém s USA. Je dost evidentní, že se chce poměřovat s těmi nejlepšími stůj co stůj. Jenže prémiovost není jen o povedeném telefonu a podobné ceně jakou má třeba konkurenční Samsung. Je to prostě mnohem komplexnější záležitost a hlavně bez zjevných ústupků.

Chování těchto firem je však navenek zdánlivě stejné. Obě totiž disponují velkou sebedůvěrou, která se však poměrně hodně vymyká realitě. Soustředění na globální trh takto postrádá význam a nemůžu se zbavit dojmu, že gŕo veškerého snažení je jen orientace na domácí čínský trh. Souhlasíte?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Huawei a Xiaomi: cesta na výsluní, nebo do pekel? (glosa)

Zatímco Huawei je dlouhodobě zatížený kauzou s USA, Xiaomi má v tomto směru čistý štít. Přesto tyto firmy něco spojuje. Obě jsou z Číny a obě ohledně cen nových vlajek šláply na plyn. A ne málo!

foto: GizChina

TIP: Huawei P40 Pro a P40 Pro+: nejlepší smartphony mají jeden velký háček

Letem světem na úvod:

  • Huawei představil novou vlajkovou řadu Huawei P40, a bude dražší
  • Xiaomi představilo nejnovější topmodely Xiaomi Mi 10 a 10 Pro. Ceny skokově vzrostly
  • obě firmy se prezentují jako globální značky, ale má to háček

Kauza nekauza. Huawei zdražuje

Včera jsme vás v tomto samostatném článku informovali, že Huawei se s cenami u svých nově představených vlajek P40 a P40 Pro moc nepáral a oproti loňském roku je vyšrouboval směrem nahoru. Základní model s 6,1palcovým OLED displejem a trojicí kamer stojí téměř 19 tisíc korun i s daní, zatímco větší vyjde na 25 999 korun.

Foto: Huawei

Na první pohled to není moc. Na ten druhý už to taková hitparáda není. Čínská společnost má sice své vlastní řešení v podobě Huawei Mobile Services s obchodem aplikací AppGallery, ale v tento okamžik ani omylem nedosahuje kvalit a podpory mobilních služeb Google. Už minule jsem na podobné téma psal, že to drtivou většinu uživatelů odradí. Čestnou výjimkou budou nadšenci a geeci, kteří výzvy milují.

Nemusíte být génius, aby vám došlo, že za těchto okolností a s chybějícím Googlem tady prostě něco nehraje. Tady nejde o to, že ohledně cen drží basu s konkurencí, ale o to, že za “příplatek” dostáváte zlomek toho, co nabízí ostatní značky. Huawei se etabloval jako globální značka, což rád a často zdůrazňuje. A tady to prostě nesedí. Díky kauze a omílané snaze udržet si stávající zákazníky stůj co stůj přijde s tímhle?

Xiaomi si hodně věří

Pamatujete si ještě na ? Psal se rok 2013 a tento telefon chtěl skoro každý Androiďák. Jenže to bylo před sedmi lety a za tu dobu čínský drak urazil kus cesty. Každý rok kousek po kousku nahoru. Stěžejní strategií celé ty roky byla minimální marže a zisk na kus. Xiaomi se podařilo si v poměrně krátkém čase nejen získat pozornost technologického světa, ale i vybudovat velkou fanouškovskou základnu.

foto: Xiaomi

Celé na pohled zdařilé tažení vyvrcholilo loni. Topmodel Xiaomi Mi 9 (recenze) se opravdu povedl a stal se nekorunovanou jedničkou v poměru ceny a výkonu. Za necelých 13 tisíc jste dostali poctivý kus hardwaru. Kombinace pěkného designu a high-endových parametrů se vyplatila stejně jako fakt, že telefon žádnou prémiovost nepředstíral.

Ale nic netrvá věčně. Když jsme v lednu recenzovali , který začínal na 13 tisících, téměř okamžitě se dostavil pocit hraničící s jistotou, že Xiaomi zdražuje. Oficiální informace hovoří o tom, že základní model Xiaomi Mi 10 5G  bude stát 799 eur (21 700 korun), tak tady máme už pořádné zdražení v přímém srovnání se startovací cenou loňské Mi 9.

Doporučujeme: Xiaomi Mi 10 bude drahé, známe ceny ve Velké Británii

Závěr

Pokud se podíváme na to, jak to obě společnosti v posledních měsících “koulí”, tak to silně připomíná odtržení od přítomnosti. Huawei bojuje s vlastními démony a byť je technologicky na výši, s takto nastavenými cenovkami pokouší i své nejloajálnější zákazníky tady v Evropě. A navíc chybějící Google je pořád velký hendikep.

Xiaomi si do nedávna jelo to svoje. A narozdíl od souseda výše nemá žádný problém s USA. Je dost evidentní, že se chce poměřovat s těmi nejlepšími stůj co stůj. Jenže prémiovost není jen o povedeném telefonu a podobné ceně jakou má třeba konkurenční Samsung. Je to prostě mnohem komplexnější záležitost a hlavně bez zjevných ústupků.

Chování těchto firem je však navenek zdánlivě stejné. Obě totiž disponují velkou sebedůvěrou, která se však poměrně hodně vymyká realitě. Soustředění na globální trh takto postrádá význam a nemůžu se zbavit dojmu, že gŕo veškerého snažení je jen orientace na domácí čínský trh. Souhlasíte?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."