Huawei meziročně zdražil, i když telefonům chybí stěžejní funkce
Huawei dnes představil svou novou generaci vlajkových lodí P40. Zákazníky však nepříjemně překvapila nemravná cena nových telefonů, kterým přitom chybí snad ta nejdůležitější funkce.

Nepřehlédněte:
- Huawei P40 Pro a P40 Pro+: nejlepší smartphony mají jeden velký háček
- Huawei P40: čínský klenot bez americké podpory
Nejnovější vlajkové lodě od Huawei sice nabízí velmi vysoký výkon, skvělý displej, nadstandardní fotoaparát a další superlativy, ale chybí jim plnohodnotný operační systém Android, který nahrazují open-source verzí s nadstavbou EMUI 10.1 a vlastními mobilními službami HMS.
Proprietární řešení od Huawei však ještě zdaleka nedosahuje kvalit mobilních služeb Googlu, což pravděpodobně odradí celou řadu potenciálních zákazníků. Je to již stokrát omílaná pohádka, ale i novým telefonům Huawei P40 a P40 Pro chybí základní aplikace od Googlu nebo Facebooku – o dalších aplikacích ani nemluvě.
Největší deficit aplikací a služeb však zákazníci pocítí při pohledu na cenovky, které novinky z vlajkové řady P40 v českých obchodech obdržely. Základní Huawei P40 s 6,1palcovým OLED displejem a trojicí kvalitních kamer stojí 18 999 korun včetně DPH. Jeho silnější bratr s lepším fotoaparátem, větším displejem i baterií stojí drakonických 25 999 korun včetně DPH.
Meziroční zdražení o 3 tisíce
Selským rozumem je to za telefony, které v době startu prodeje nedisponují ani zlomkem aplikací konkurenčních přístrojů, celkem dost peněz. Jako nelogický krok ze strany Huawei se potom jeví meziroční zdražení o 3 tisíce korun při porovnání s telefony Huawei P30 a P30 Pro z loňského jara.
Pro zajímavost se vraťme o 12 měsíců nazpět. Huawei P30 s 6,1palcovým OLED displejem, 6 GB RAM a 128GB úložištěm se tehdy v polovině dubna 2019 začal prodávat za cenu 15 999 korun. Jeho silnější souputník P30 Pro se stejnou paměťovou konfigurací startoval na 22 499 korunách, silnější verze s 8 GB RAM a 256GB úložištěm pak stála 24 999 korun.
To asi pro dokreslení stačí. Huawei se letos pustil do složitého úkolu – musí se snažit prodat smartphone, který povětšinou nemá v porovnání s konkurencí absolutní šanci. Je pochopitelné, že výchozí situace není pro výrobce vůbec dobrá, ale nestoudným meziročním zdražením klidně až o 3 tisíce korun si Huawei moc plusových bodů (které tak šeredně potřebuje) určitě nepřipíše.