YouTube drtí konkurenci: Google našel způsob, jak si diváky omotat kolem prstu

Ondřej Koníček
YouTube na mobilu | foto: Pexels
YouTube na mobilu | foto: Pexels

YouTube překonává rekordy. Krátká videa Shorts mají 200 miliard shlédnutí denně, podcasty sleduje miliarda lidí měsíčně a roste i sledování na televizi.

Lidé hltají videa YouTube Shorts

Služba YouTube, která vznikla v roce 2005, je bezesporu nejpopulárnější platformou pro sledování videí na světě. Má miliardy aktivních uživatelů, obrovské množství obsahu a faktem je, že na YouTube naleznete video prakticky na jakékoliv téma.

Galaxy Z Fold 7Galaxy Z Fold 7

V roce 2006, tedy pouhý rok po vzniku, koupil YouTube gigant Google. Ukazuje se, že měl v tomto případě opravdu excelentní „čuch“ na obří potenciál a postupem času přetvořil YouTube v opravdového velikána technologického světa.

Původní obsah ve formě tradičních videí má na YouTube samozřejmě své pevné a nezastupitelné místo, nicméně krátká videa, známá jako Shorts, se derou do popředí. Není se čemu divit, protože žijeme v extrémně rychlé době a uživatelé chtějí obsah ne konzumovat, ale rovnou hltat.

Pár sledující YouTube | foto: Matěj Srb
Pár sledující YouTube | foto: Matěj Srb

Krátká videa generují obrovský dosah

Formát krátkých videí s označením Shorts byl v rámci YouTube představen v roce 2020, příznačně v době, kdy byla v Indii zakázána sociální síť TikTok. Ta je totiž na krátkých videích vyloženě postavena a Shorts přebraly její pozici.

Generální ředitel YouTube Neal Mohan se minulý týden pochlubil s opravdu zajímavými čísly týkající se právě krátkých videí na YouTube. Uvedl, že příspěvky Shorts aktuálně generují zhruba 200 miliard shlédnutí denně a mají tedy vskutku obrovský dosah.

Úspěšná ale zdaleka nejsou jen krátká videa. Mohan zmínil také to, že podcasty sleduje na YouTube zhruba 1 miliarda uživatelů měsíčně, či skutečnost, že přes miliarda hodin obsahu na YouTube je sledována prostřednictvím televizní obrazovky.

YouTube má na televizorech velkou sílu

I když by se mohlo zdát, že je YouTube primárně mobilní platforma, respektive že frčí na počítačích, skutečnost je trochu jiná. Nesmírně populární je právě na televizorech, které jsou primárním zdrojem sledování pro více než 50 % ze 100 největších YouTube kanálů.

To tvůrci obecně reflektují a snaží se tvořit obsah právě pro větší obrazovky, nicméně aktuální hlavní hybnou silou zůstávají Shorts. A je pravděpodobné, že s plánovanou integrací AI platformy Veo 3, která slouží ke generování videí, vliv těchto krátkých klipů ještě poroste.

Zdroj: Search Engine Journal


Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.


Komentáře

Galaxy Watch 8Galaxy Watch 8

Nejnovější články