Před rokem vešla v platnost poslední část novely zákona o elektronických komunikacích. Ta přinesla řešení problému s nevyžádanými hovory, jejichž cílem bylo nabídnout zákazníkovi nějaký produkt. Zákon upravil pravidla pro tento typ nabídek a ČTÚ nyní zveřejnil data, která sbíral po celý rok od zavedení nových změn. O čem vypovídají a měl zákon vůbec nějaký efekt?
Od prvního července roku 2022 se změnil systém, jakým mohly probíhat marketingové telefonáty. V současnosti se musí společnosti řídit tzv. opt-in principem, kdy firma potřebuje souhlas zákazníka, aby jej mohla s nabídkou kontaktovat. Předtím byl nastavený systém opt-out, který fungoval naopak. Potenciální zákazník musel s hovory aktivně vyjádřit nesouhlas.
Český telekomunikační úřad dnes ve své tiskové zprávě zveřejnil, jaké trendy zaznamenal od zavedení zákona. Počet hovorů významně klesl a lidé podali na úřad celkem 1380 stížností. ČTÚ za ně udělil pokuty, které dohromady dosahovaly částky 5 milionů korun.
Čtěte také: 5 fascinujících faktů, které určitě musíte vědět o operátorovi O2
Nejvyšší pokutu, která dosahovala částky 2,2 milionu korun, obdržely dvě společnosti, které opakovaně nabízely služby spojené s fotovoltaikou. Ta ze stížností úplně vymizela začátkem letošního března. Celkem provedl ČTÚ 75 hloubkových kontrol.
Další pozoruhodná statistika vypovídá o tom, že nejvíce stížností bylo podáno v listopadu minulého roku (celkem 242) a od té doby už jejich počet víceméně pouze klesal. Pro uživatele je toto rozhodně příjemný trend, který bude bezpochyby pokračovat stejným směrem.
Před rokem vešla v platnost poslední část novely zákona o elektronických komunikacích. Ta přinesla řešení problému s nevyžádanými hovory, jejichž cílem bylo nabídnout zákazníkovi nějaký produkt. Zákon upravil pravidla pro tento typ nabídek a ČTÚ nyní zveřejnil data, která sbíral po celý rok od zavedení nových změn. O čem vypovídají a měl zákon vůbec nějaký efekt?
Od prvního července roku 2022 se změnil systém, jakým mohly probíhat marketingové telefonáty. V současnosti se musí společnosti řídit tzv. opt-in principem, kdy firma potřebuje souhlas zákazníka, aby jej mohla s nabídkou kontaktovat. Předtím byl nastavený systém opt-out, který fungoval naopak. Potenciální zákazník musel s hovory aktivně vyjádřit nesouhlas.
Český telekomunikační úřad dnes ve své tiskové zprávě zveřejnil, jaké trendy zaznamenal od zavedení zákona. Počet hovorů významně klesl a lidé podali na úřad celkem 1380 stížností. ČTÚ za ně udělil pokuty, které dohromady dosahovaly částky 5 milionů korun.
Čtěte také: 5 fascinujících faktů, které určitě musíte vědět o operátorovi O2
Nejvyšší pokutu, která dosahovala částky 2,2 milionu korun, obdržely dvě společnosti, které opakovaně nabízely služby spojené s fotovoltaikou. Ta ze stížností úplně vymizela začátkem letošního března. Celkem provedl ČTÚ 75 hloubkových kontrol.
Další pozoruhodná statistika vypovídá o tom, že nejvíce stížností bylo podáno v listopadu minulého roku (celkem 242) a od té doby už jejich počet víceméně pouze klesal. Pro uživatele je toto rozhodně příjemný trend, který bude bezpochyby pokračovat stejným směrem.