Telešmejdi mají utrum! Počet nevyžádaných hovorů klesá, vzkazuje ČTÚ

  • Minulý rok proběhla změna pravidel pro marketingové hovory
  • Český telekomunikační úřad zveřejnil výroční statistiku
  • Lze vidět, že změna přinesla pozitivní výsledky
Volání na telefonu

Volání na telefonu, ilustrační | foto: Unsplash

Před rokem vešla v platnost poslední část novely zákona o elektronických komunikacích. Ta přinesla řešení problému s nevyžádanými hovory, jejichž cílem bylo nabídnout zákazníkovi nějaký produkt. Zákon upravil pravidla pro tento typ nabídek a ČTÚ nyní zveřejnil data, která sbíral po celý rok od zavedení nových změn. O čem vypovídají a měl zákon vůbec nějaký efekt?

Konec marketingových hovorů

Od prvního července roku 2022 se změnil systém, jakým mohly probíhat marketingové telefonáty. V současnosti se musí společnosti řídit tzv. opt-in principem, kdy firma potřebuje souhlas zákazníka, aby jej mohla s nabídkou kontaktovat. Předtím byl nastavený systém opt-out, který fungoval naopak. Potenciální zákazník musel s hovory aktivně vyjádřit nesouhlas.

Český telekomunikační úřad dnes ve své tiskové zprávě zveřejnil, jaké trendy zaznamenal od zavedení zákona. Počet hovorů významně klesl a lidé podali na úřad celkem 1380 stížností. ČTÚ za ně udělil pokuty, které dohromady dosahovaly částky 5 milionů korun.

Nothing Phone (1) recenze

Minulý rok se změnila pravidla pro nevyžádané marketingové hovory  | foto: vlastní


Čtěte také: 5 fascinujících faktů, které určitě musíte vědět o operátorovi O2


Nepoučitelná fotovoltaika

Nejvyšší pokutu, která dosahovala částky 2,2 milionu korun, obdržely dvě společnosti, které opakovaně nabízely služby spojené s fotovoltaikou. Ta ze stížností úplně vymizela začátkem letošního března. Celkem provedl ČTÚ 75 hloubkových kontrol.

Další pozoruhodná statistika vypovídá o tom, že nejvíce stížností bylo podáno v listopadu minulého roku (celkem 242) a od té doby už jejich počet víceméně pouze klesal. Pro uživatele je toto rozhodně příjemný trend, který bude bezpochyby pokračovat stejným směrem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Telešmejdi mají utrum! Počet nevyžádaných hovorů klesá, vzkazuje ČTÚ

  • Minulý rok proběhla změna pravidel pro marketingové hovory
  • Český telekomunikační úřad zveřejnil výroční statistiku
  • Lze vidět, že změna přinesla pozitivní výsledky
Volání na telefonu

Volání na telefonu, ilustrační | foto: Unsplash

Před rokem vešla v platnost poslední část novely zákona o elektronických komunikacích. Ta přinesla řešení problému s nevyžádanými hovory, jejichž cílem bylo nabídnout zákazníkovi nějaký produkt. Zákon upravil pravidla pro tento typ nabídek a ČTÚ nyní zveřejnil data, která sbíral po celý rok od zavedení nových změn. O čem vypovídají a měl zákon vůbec nějaký efekt?

Konec marketingových hovorů

Od prvního července roku 2022 se změnil systém, jakým mohly probíhat marketingové telefonáty. V současnosti se musí společnosti řídit tzv. opt-in principem, kdy firma potřebuje souhlas zákazníka, aby jej mohla s nabídkou kontaktovat. Předtím byl nastavený systém opt-out, který fungoval naopak. Potenciální zákazník musel s hovory aktivně vyjádřit nesouhlas.

Český telekomunikační úřad dnes ve své tiskové zprávě zveřejnil, jaké trendy zaznamenal od zavedení zákona. Počet hovorů významně klesl a lidé podali na úřad celkem 1380 stížností. ČTÚ za ně udělil pokuty, které dohromady dosahovaly částky 5 milionů korun.

Nothing Phone (1) recenze

Minulý rok se změnila pravidla pro nevyžádané marketingové hovory  | foto: vlastní


Čtěte také: 5 fascinujících faktů, které určitě musíte vědět o operátorovi O2


Nepoučitelná fotovoltaika

Nejvyšší pokutu, která dosahovala částky 2,2 milionu korun, obdržely dvě společnosti, které opakovaně nabízely služby spojené s fotovoltaikou. Ta ze stížností úplně vymizela začátkem letošního března. Celkem provedl ČTÚ 75 hloubkových kontrol.

Další pozoruhodná statistika vypovídá o tom, že nejvíce stížností bylo podáno v listopadu minulého roku (celkem 242) a od té doby už jejich počet víceméně pouze klesal. Pro uživatele je toto rozhodně příjemný trend, který bude bezpochyby pokračovat stejným směrem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."