Chcete ušetřit na Netflixu? Připravte se na nášup reklam

Tomáš Rajnoch
Netflix na počítači | foto: Unsplash
Netflix na počítači | foto: Unsplash

Zlevněný tarif výměnou za reklamy? Netflix s novou strategií slaví úspěch. Od roku 2026 chce uživatele zahltit AI reklamou a navýšit své zisky.

Netflix zjistil, že lidem reklamy nevadí

Na konci minulého roku Netflix oznámil, že jeho služby po celém světě využívá 301 milionů uživatelů. To z Netflixu dělá jasnou jedničku na trhu se streamovacími službami. Sledování obsahu bez rušivých reklam je zkrátka velmi pohodlné. Na vybraných trzích nicméně Netflix nabízí tarif s reklamou, a ten nabírá na extrémní popularitě.

Zprvu se sice mohlo zdát, že kombinace placené služby plus reklama nebude fungovat, avšak čísla dokazují naprostý opak. Tarif Basic, jak se verze s reklamou jmenuje, využívá 94 milionů uživatelů. Díky reklamě navíc streamovací fenomén získává obrovské sumy, které mu pomáhají neustále růst.

Proto není divu, že představitelé Netflixu zvažují ještě masivnější nasazení reklamy. O tomto tématu se nyní rozmluvila Amy Reinherd, která je ředitelkou reklamy a marketingu v Netflixu. Na konferenci Upfront pro inzerenty a marketéry uvedla, že Netflix hodlá s reklamou ještě více přitlačit a značně v tom platformě pomůže umělá inteligence.

Rodina sledující Netflix v noci | foto: Matěj Srb
Rodina sledující Netflix v noci | foto: Matěj Srb

Reklamy vytvořené pomocí AI

Reklama je v dnešní době stále silná a prostřednictvím Netflixu se inzerentům otevírá možnost oslovit desítky milionů uživatelů každý den. Amy Reinherd dále prozradila, že uživatelé tarifu Basic stráví u reklamy na Netflixu zhruba 41 hodin měsíčně, přičemž této reklamě věnují dostatek pozornosti.

Potenciál, jak na reklamě vydělat ještě více, je tedy obrovský. Nyní se dokonce dozvídáme, že reklamy na Netflixu vytvoří AI. Reklamy uživatel údajně uvidí před začátkem a po konci filmu, seriálu či dokumentu. A co víc, i při každém pozastavení videa se zobrazí reklama. Tato reklama bude přizpůsobená obsahu a v reálném čase ji vytvoří umělá inteligence. Novou funkci hodlá Netflix spustit už v roce 2026.

Kdo Netflixu s reklamou pomůže?

Samozřejmě se nabízí otázka, jakou AI Netflix zvolí. Aktuálně streamovací služba spolupracuje s OpenAI, která Netflixu poskytuje svůj rozsáhlý komunikační model ChatGPT. Uživatel bude moci v aplikaci zadat jednoduchý dotaz na doporučení filmu, načež AI najde relevantní obsah. Tato funkce je zatím ve fázi testování, avšak již brzy by se měla na vybraných trzích dostat k uživatelům.

Je tedy možné, že to bude právě OpenAI, kdo se postará o vytváření reklam během přehrávání obsahu. Tato informace je ale zatím nepotvrzena a je možné, že Netflix nakonec zvolí jinou cestu.

Dorazí tarif s reklamami i do Česka?

Zprvu kontroverzní tarif Basic s reklamou spustil Netflix v roce 2022. Nepopulární krok se ale dnes ukazuje jako správný. Například v Německu stojí tarif Basic 4,99 eur měsíčně (125 korun), zatímco nejlevnější tarif bez reklamy vyjde na 13,99 eur za měsíc (350 korun). A jak čísla předplatitelů dokazují, výrazně levnější tarif s reklamou je opravdu lákavý.

Takový tarif ale v České republice zatím Netflix nenabízí. Vzhledem k vysoké popularitě by však Netflix prohloupil, kdyby tarif s reklamou postupně nespustil i na dalších trzích, včetně toho českého. Zatím však nemáme žádné informace o tom, kdy se tak stane. Nejspíše je to ale jen otázkou času.

Pohled redakce Mobilizujeme

Netflix ukazuje, že reklama a úspěch se nevylučují. Tarif Basic slaví úspěch a zapojení AI do tvorby reklam může přinést nový standard. Pokud dorazí i do Česka, může zaujmout cenou i dostupností bez výrazného omezení uživatelského zážitku.

zdroj: Netflix


Autor článku

Tomáš Rajnoch - Redaktor

Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.


Komentáře


Nejnovější články