Sociální sítě jsou fenomén 21. století. Dříve se lidé museli potkávat osobně nebo si zavolat či napsat, ale nyní vám k tomu stačí jen počítač nebo smartphone a můžete se celkem rychle dozvědět o vašich přátelích skoro vše – možná i více, než by bylo zdrávo. Pro některé uživatele zde vzniká závislost, pro firmy zase byznys.
Zuckerbergovo impérium, tedy Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp, je skoro monopolem. Vždyť z konkurence tady ještě před lety byl jen Twitter, YouTube, či Snapchat. Jenže pár let zpátky přišla aplikace TikTok, ze které se ne pomalu, ale velice rychle klube opravdu vážný konkurent Mety (mateřské firmy Facebooku).
Jak uvádí server The Guardian, sociální síť TikTok v loňském roce překonala metu 1 miliardy aktivních uživatelů každý měsíc. Stačily ji k tomu pouhé 4 roky, tedy dvakrát méně času než za jakou dobu se to povedlo Facebooku, Instagramu, či YouTube od Googlu. Letos má počet uživatelů TikToku povyskočit na více než 1,5 miliardy.
Největší sociální síť na světě Facebook stále dominuje s více než 2,9 miliardami aktivních uživatelů a další 2 miliardy k tomu přidává Instagram. Jenže boj o nejmladší (18 až 25 let) vyhrává rostoucí TikTok, kdežto Facebook zažívá největší propad a snaží se to řešit například pomocí Instagramu. Pokud jde o dobu strávenou na sociální síti, tak u TikToku i Facebooku je to zhruba 19,6 hodin měsíčně. TikTok zde zaznamenal pětinásobný nárůst za pouhé čtyři roky.
Čtěte také: Facebook v průšvihu? Poprvé v historii výrazněji klesl počet denních uživatelů
O co tady jde v první řadě, je jasné. Jsou to peníze, které sociální sítě generují. Meta v loňském roce dosáhla příjmů celkem 117 miliard dolarů. Podle předpovědi Insider Intelligence by mohl jen samotný Facebook v roce 2024 zvednou příjem na 85 miliard dolarů a Instagram 82 miliard dolarů, tedy celkem přes 167 miliard dolarů.
TikTok by měl v letošním roce ztrojnásobit příjem z reklamy, a to na 11,6 miliard dolarů – tedy více než odhadovaných 10,44 miliard dolarů pro dohromady Snapchat a Twitter. Během dvou let prý TikTok může dotáhnout i YouTube, odhaduje se příjem 23,6 miliard dolarů. Facebook má tedy oprávněný důvod k obavám o svou pozici na poli sociálních sítí a utržení co největších příjmů do své kapsy.
Ne nadarmo byl TikTok jmenován největším světovým jednorožcem s oceněním 353 miliard dolarů, ačkoliv jen rok předtím měl hodnotu vyčíslenou na 80 miliard dolarů. Zuckerberg aspol. se tedy mají proč obávat sílící konkurence, která je může připravit o pořádné jmění. Možná i proto si americká Meta najala lobbistickou firmu, která měla za úkol označit čínský TikTok za “skutečnou hrozbu, zvláště jako aplikaci v zahraničním vlastnictví”.
To, co dělá TikTok, dělá zatraceně dobře. Sociální síť, kterou rozběhnete jen přes mobilní aplikaci (což přispívá k tomu, abyste měli TikTok neustále po ruce a stávali se na něm závislí), pohání krátká a úderná videa méně či více šílených uživatelů, kteří stojí o to se prostě ukázat a získat trochu té slávy.
Když TikTok začínal, byla délka u každého videa omezena na pouhých 15 sekund. To proto, abyste se náhodou nezačali nudit a dali se co nejdříve do nekonečného skrolování obsahem. Dnes už je délka videí maximálně 3 minuty a samozřejmě to má své důvody. Uživatelská základna už je dost početná a právě každá sekunda navíc prodlužuje dobu strávenou na sociální síti, a tím zvyšuje zisky z reklam TikToku.
Za popularitou TikToku stojí více faktorů, ale jedním z těch největších je jedinečnost aplikace a celé platformy. Společnost totiž vyrobila něco, co jde proti klasickému a dnes už zastaralému až skoru nudnému podání sociální sítě Facebook, kde najdete akorát tak spoustu reklam a mezi tím sem a tam nějaké fotky a jen málo opravdu lákavého obsahu. TikTok jde cestou nabídnout rychlý a maximálně poutavý obsah, který ve vás vyvolá emoce a už nepustí.
Sociální sítě jsou fenomén 21. století. Dříve se lidé museli potkávat osobně nebo si zavolat či napsat, ale nyní vám k tomu stačí jen počítač nebo smartphone a můžete se celkem rychle dozvědět o vašich přátelích skoro vše – možná i více, než by bylo zdrávo. Pro některé uživatele zde vzniká závislost, pro firmy zase byznys.
Zuckerbergovo impérium, tedy Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp, je skoro monopolem. Vždyť z konkurence tady ještě před lety byl jen Twitter, YouTube, či Snapchat. Jenže pár let zpátky přišla aplikace TikTok, ze které se ne pomalu, ale velice rychle klube opravdu vážný konkurent Mety (mateřské firmy Facebooku).
Jak uvádí server The Guardian, sociální síť TikTok v loňském roce překonala metu 1 miliardy aktivních uživatelů každý měsíc. Stačily ji k tomu pouhé 4 roky, tedy dvakrát méně času než za jakou dobu se to povedlo Facebooku, Instagramu, či YouTube od Googlu. Letos má počet uživatelů TikToku povyskočit na více než 1,5 miliardy.
Největší sociální síť na světě Facebook stále dominuje s více než 2,9 miliardami aktivních uživatelů a další 2 miliardy k tomu přidává Instagram. Jenže boj o nejmladší (18 až 25 let) vyhrává rostoucí TikTok, kdežto Facebook zažívá největší propad a snaží se to řešit například pomocí Instagramu. Pokud jde o dobu strávenou na sociální síti, tak u TikToku i Facebooku je to zhruba 19,6 hodin měsíčně. TikTok zde zaznamenal pětinásobný nárůst za pouhé čtyři roky.
Čtěte také: Facebook v průšvihu? Poprvé v historii výrazněji klesl počet denních uživatelů
O co tady jde v první řadě, je jasné. Jsou to peníze, které sociální sítě generují. Meta v loňském roce dosáhla příjmů celkem 117 miliard dolarů. Podle předpovědi Insider Intelligence by mohl jen samotný Facebook v roce 2024 zvednou příjem na 85 miliard dolarů a Instagram 82 miliard dolarů, tedy celkem přes 167 miliard dolarů.
TikTok by měl v letošním roce ztrojnásobit příjem z reklamy, a to na 11,6 miliard dolarů – tedy více než odhadovaných 10,44 miliard dolarů pro dohromady Snapchat a Twitter. Během dvou let prý TikTok může dotáhnout i YouTube, odhaduje se příjem 23,6 miliard dolarů. Facebook má tedy oprávněný důvod k obavám o svou pozici na poli sociálních sítí a utržení co největších příjmů do své kapsy.
Ne nadarmo byl TikTok jmenován největším světovým jednorožcem s oceněním 353 miliard dolarů, ačkoliv jen rok předtím měl hodnotu vyčíslenou na 80 miliard dolarů. Zuckerberg aspol. se tedy mají proč obávat sílící konkurence, která je může připravit o pořádné jmění. Možná i proto si americká Meta najala lobbistickou firmu, která měla za úkol označit čínský TikTok za “skutečnou hrozbu, zvláště jako aplikaci v zahraničním vlastnictví”.
To, co dělá TikTok, dělá zatraceně dobře. Sociální síť, kterou rozběhnete jen přes mobilní aplikaci (což přispívá k tomu, abyste měli TikTok neustále po ruce a stávali se na něm závislí), pohání krátká a úderná videa méně či více šílených uživatelů, kteří stojí o to se prostě ukázat a získat trochu té slávy.
Když TikTok začínal, byla délka u každého videa omezena na pouhých 15 sekund. To proto, abyste se náhodou nezačali nudit a dali se co nejdříve do nekonečného skrolování obsahem. Dnes už je délka videí maximálně 3 minuty a samozřejmě to má své důvody. Uživatelská základna už je dost početná a právě každá sekunda navíc prodlužuje dobu strávenou na sociální síti, a tím zvyšuje zisky z reklam TikToku.
Za popularitou TikToku stojí více faktorů, ale jedním z těch největších je jedinečnost aplikace a celé platformy. Společnost totiž vyrobila něco, co jde proti klasickému a dnes už zastaralému až skoru nudnému podání sociální sítě Facebook, kde najdete akorát tak spoustu reklam a mezi tím sem a tam nějaké fotky a jen málo opravdu lákavého obsahu. TikTok jde cestou nabídnout rychlý a maximálně poutavý obsah, který ve vás vyvolá emoce a už nepustí.