Apple tento týden ukončil Project Titan. Neslavně tak skončil dekádu trvající pokus vyvinout elektromobil s jablečným logem, který by konkuroval Tesle. Přestože kalifornský výrobce postupně slevil ze svých ambiciózních plánů na plně autonomní vůz bez volantu, nikdy neukázal nic, co by se ani vzdáleně blížilo nějakému výsledku. Místo toho se celý projekt ukázal černou dírou za peníze. Podle zprávy New York Times to Apple stálo více než 10 miliard dolarů.
Vývoj elektromobilu provázel od samotného počátku chaos. Neustále změny priorit a týmů vývoj nejen brzdily, ale také neúnosně prodražovaly. V úspěch nevěřili ani někteří členové týmu, kteří se na něm podíleli, a místo jeho kódové označení „Project Titan“ označovali Apple Car jako „katastrofa Titanicu“.
Applu se také nikdy nepodařilo najít správného lídra pro projekt Apple Car. Během deseti let se projekt ubíral čtyřmi různými směry a několikrát byl zvětšen a zmenšen. Podle New York Times byl konečným důvodem selhání to, že Apple prostě nebyl schopen vyvinout software a algoritmy pro auto s autonomním řízením. Elektromobil se samořídícími schopnostmi by navíc musel stát nejméně 100 000 dolarů a měl by velmi malé marže a silnou konkurenci.
Čtěte také: Tlak investorů sílí. Chtějí, aby už Apple konečně odhalil svou umělou inteligenci
Generální ředitel Applu Tim Cook podepsal projekt poté, co v roce 2014 firma vedla neúspěšné diskuze s Elonem Muskem o možném nákupu Tesly. Tehdy se společnost rozhodla, že postavit vlastní auto má větší smysl než se pokoušet integrovat Teslu do Applu.
Část z více než dvou tisíc zaměstnanců, kteří pracovali na vývoji Apple Car, se přesune k dalším týmům, aby pracovali na umělé inteligenci, kde potřebuje Apple nejvíce zabrat, a na dalších technologiích. Se zbytkem lidí se však firma rozloučí. To, co se naučil při vývoji auta, využije Apple v dalších zařízeních, jako jsou například AirPods s umělou inteligencí, robotičtí asistenti nebo rozšířená realita.
Apple tento týden ukončil Project Titan. Neslavně tak skončil dekádu trvající pokus vyvinout elektromobil s jablečným logem, který by konkuroval Tesle. Přestože kalifornský výrobce postupně slevil ze svých ambiciózních plánů na plně autonomní vůz bez volantu, nikdy neukázal nic, co by se ani vzdáleně blížilo nějakému výsledku. Místo toho se celý projekt ukázal černou dírou za peníze. Podle zprávy New York Times to Apple stálo více než 10 miliard dolarů.
Vývoj elektromobilu provázel od samotného počátku chaos. Neustále změny priorit a týmů vývoj nejen brzdily, ale také neúnosně prodražovaly. V úspěch nevěřili ani někteří členové týmu, kteří se na něm podíleli, a místo jeho kódové označení „Project Titan“ označovali Apple Car jako „katastrofa Titanicu“.
Applu se také nikdy nepodařilo najít správného lídra pro projekt Apple Car. Během deseti let se projekt ubíral čtyřmi různými směry a několikrát byl zvětšen a zmenšen. Podle New York Times byl konečným důvodem selhání to, že Apple prostě nebyl schopen vyvinout software a algoritmy pro auto s autonomním řízením. Elektromobil se samořídícími schopnostmi by navíc musel stát nejméně 100 000 dolarů a měl by velmi malé marže a silnou konkurenci.
Čtěte také: Tlak investorů sílí. Chtějí, aby už Apple konečně odhalil svou umělou inteligenci
Generální ředitel Applu Tim Cook podepsal projekt poté, co v roce 2014 firma vedla neúspěšné diskuze s Elonem Muskem o možném nákupu Tesly. Tehdy se společnost rozhodla, že postavit vlastní auto má větší smysl než se pokoušet integrovat Teslu do Applu.
Část z více než dvou tisíc zaměstnanců, kteří pracovali na vývoji Apple Car, se přesune k dalším týmům, aby pracovali na umělé inteligenci, kde potřebuje Apple nejvíce zabrat, a na dalších technologiích. Se zbytkem lidí se však firma rozloučí. To, co se naučil při vývoji auta, využije Apple v dalších zařízeních, jako jsou například AirPods s umělou inteligencí, robotičtí asistenti nebo rozšířená realita.