Aktualizováno 8. 10. ve 12:00
Oficiální vyjádření českého Samsungu zaslal David Sahula, manažer PR: “Spokojenost zákazníka je pro Samsung prioritou. Každou reklamaci zkoumáme důkladně a individuálně a platí, že pokud se jedná o záruční vadu, Samsung zařízení v rámci záruky opraví.”
Původní článek z 8. 10. v 10:00
Když si koupíte telefon, automaticky na něj dostanete záruku na jeden či dva roky. Dnes je dokonce možné záruku rozšířit, což se vyplatí hlavně u extrémně drahých přístrojů. Každý výrobce má ale podmínky, jejichž porušením se záruka automaticky ruší a má je i Samsung u svého modelu Galaxy Z Flip 3. Otázku je, jak moc jsou férové.
Dnešní vlajkové telefony jsou ve většině případů odolné proti vniknutí tekutin, ale klidně se může stát, že když přinesete “utopený” mobil k reklamaci, ta vám nebude uznána. To ale není dnešní problém – Samsung může u své nové skládačky Galaxy Z Flip 3 neuznat záruku na základě úplně jiné věci. Tím je pád, respektive upuštění telefonu z výšky více než jednoho metru.
Představte si situaci, že se vám s vašim novým a ne zrovna levným telefonem Galaxy Z Flip 3 něco stane. Odnesete ho na reklamaci, ale z oficiálního servisu vám přijde zpráva, že reklamace se neuznává. Důvod? Pád výšky větší než je jeden metr. A v tu chvíli bude úplně jedno, že se pokazilo něco, co nemá s tímto pádem vůbec nic společného.
Čtěte také: Véčkový Samsung Galaxy Z Flip 3 podroben extrémním testům! Přežil?
Přesně tohle se stalo zákazníkovi v Jižní Koreji. Tomu prasklo sklo v oblasti kloubu a na základě toho odnesl svůj Flip 3 do servisu, jak uvádí WCCF Tech. V něm ale z telefonu vyčetli, že byl 3× upuštěn z výšky více než jeden metr a záruka tedy neplatí. Ono sklo ale prasklo samo, zhruba 10 hodin po posledním z oné trojice pádů. Jak se k této informaci servis dostal?
Po prozkoumání firmwaru telefonu specialistou bylo zjištěno, že Flip 3 obsahuje speciální algoritmus, který, pomocí akcelerometru zaznamenává pády. A v servisu k těmto datům pochopitelně mají přístup. Jedná se o docela logická zadní vrátka Samsungu, aby nemusel opravovat telefon každého neohrabaného uživatele, kterému spadne. Je tu ale jedno “ale”.
Akcelerometr sice změří pád z výšky větší než jeden metr, ale pochopitelně nedokáže rozpoznat, kam telefon dopadl. Může vám tedy spadnout třeba do peřin, kde se mu nic nestane, ale v záznamu už bude pád a na jeho základě vám Samsung nemusí uznat reklamaci, nehledě na typ poškození. Nebo ho můžete mít v kapse, seskočit například ze zídky a bude to stejné – pád je zaznamenán a při reklamaci může nastat problém.
Co si o tomto opatření myslíte? Zdá se vám ze strany Samsungu fér, nebo by měl přistupovat k reklamaci svých telefonů jinak? Dejte nám vědět!
Aktualizováno 8. 10. ve 12:00
Oficiální vyjádření českého Samsungu zaslal David Sahula, manažer PR: “Spokojenost zákazníka je pro Samsung prioritou. Každou reklamaci zkoumáme důkladně a individuálně a platí, že pokud se jedná o záruční vadu, Samsung zařízení v rámci záruky opraví.”
Původní článek z 8. 10. v 10:00
Když si koupíte telefon, automaticky na něj dostanete záruku na jeden či dva roky. Dnes je dokonce možné záruku rozšířit, což se vyplatí hlavně u extrémně drahých přístrojů. Každý výrobce má ale podmínky, jejichž porušením se záruka automaticky ruší a má je i Samsung u svého modelu Galaxy Z Flip 3. Otázku je, jak moc jsou férové.
Dnešní vlajkové telefony jsou ve většině případů odolné proti vniknutí tekutin, ale klidně se může stát, že když přinesete “utopený” mobil k reklamaci, ta vám nebude uznána. To ale není dnešní problém – Samsung může u své nové skládačky Galaxy Z Flip 3 neuznat záruku na základě úplně jiné věci. Tím je pád, respektive upuštění telefonu z výšky více než jednoho metru.
Představte si situaci, že se vám s vašim novým a ne zrovna levným telefonem Galaxy Z Flip 3 něco stane. Odnesete ho na reklamaci, ale z oficiálního servisu vám přijde zpráva, že reklamace se neuznává. Důvod? Pád výšky větší než je jeden metr. A v tu chvíli bude úplně jedno, že se pokazilo něco, co nemá s tímto pádem vůbec nic společného.
Čtěte také: Véčkový Samsung Galaxy Z Flip 3 podroben extrémním testům! Přežil?
Přesně tohle se stalo zákazníkovi v Jižní Koreji. Tomu prasklo sklo v oblasti kloubu a na základě toho odnesl svůj Flip 3 do servisu, jak uvádí WCCF Tech. V něm ale z telefonu vyčetli, že byl 3× upuštěn z výšky více než jeden metr a záruka tedy neplatí. Ono sklo ale prasklo samo, zhruba 10 hodin po posledním z oné trojice pádů. Jak se k této informaci servis dostal?
Po prozkoumání firmwaru telefonu specialistou bylo zjištěno, že Flip 3 obsahuje speciální algoritmus, který, pomocí akcelerometru zaznamenává pády. A v servisu k těmto datům pochopitelně mají přístup. Jedná se o docela logická zadní vrátka Samsungu, aby nemusel opravovat telefon každého neohrabaného uživatele, kterému spadne. Je tu ale jedno “ale”.
Akcelerometr sice změří pád z výšky větší než jeden metr, ale pochopitelně nedokáže rozpoznat, kam telefon dopadl. Může vám tedy spadnout třeba do peřin, kde se mu nic nestane, ale v záznamu už bude pád a na jeho základě vám Samsung nemusí uznat reklamaci, nehledě na typ poškození. Nebo ho můžete mít v kapse, seskočit například ze zídky a bude to stejné – pád je zaznamenán a při reklamaci může nastat problém.
Co si o tomto opatření myslíte? Zdá se vám ze strany Samsungu fér, nebo by měl přistupovat k reklamaci svých telefonů jinak? Dejte nám vědět!