Allegro
Allegro

Tváří českého Honoru je Adam Kajumi. Co vy na to?

  • Reklamu novým hodinkám od Honoru dělá kontroverzní influencer Adam Kajumi
  • Jde o promyšlený marketingový tah, nebo si pod sebou Honor řeže větev naděje?
Adam Kajumi, Honor 10X Lite

Hvězdný Adam Kajumi | foto: @adamkajumi, Instagram

Honor loví známé tváře

Ať už byl či je Honor spojován s někdejším “rodičem” Huawei, vždy se snažil zaujmout trochu jinou sortu zákazníků. Cílem Honoru jsou mladší uživatelé, kterým jde firma naproti nejen provedením svých produktů, ale také přijatelnější cenovou hladinou.

Důraz na generaci mileniálů a ještě mladší zákazníky se projevuje i při výběru těch, kteří budou zařízení s puncem Honor propagovat. A nutno uznat, že v minulosti neměl Honor vůbec zlý vkus. Olympionička Eva Samková, raperka Sharlota nebo někdejší youtuber Jan Macák, alias MenT, který postavil svou kariéru na videohře Minecraft. Teď ale dle mého názoru šlápl Honor vedle.

Bude úspěch stačit?

Chytré hodinky Watch GS Pro, o kterých si můžete více přečíst v naší podrobné recenzi, totiž na sociálních kanálech Honoru propaguje influencer Adam Kajumi. A to je pěkně roztodivný výrobek současného mediálního světa.

Adam Kajumi, což je jeho vlastní jméno (Adamův tatínek je z Afghánistánu – pozn. redakce), je influencer, youtuber, tiktoker a také k jeho smůle neúspěšný zpěvák (vydal tři singly, všechny se dočkaly vlny negativní kritiky). Největší úspěch, dá-li se to tak nazvat, je Kajumiho přispívání na sociální síti TikTok, kde tvoří tzv. lip sync videa, tedy scénky s hudbou v pozadí, do které autor otvírá ústa podobně jako u playbacku.

Adam Kajumi, Honor Watch GS Pro

Adam Kajumi v reklamě na hodinky Honor Watch GS Pro | foto: @honorczsk, Instagram


Níže najdete i vyjádření českého zastoupení značky Honor i Adama Kajumiho!


Síť TikTok však používá zejména mladší věková kategorie uživatelů. Podle agentury Httpool a informací přímo od TikToku jsou nejpočetnější věkovou skupinou děti mezi 13 a 17 lety. Je však víc než zřejmé, že na TikToku si libují i mnohem menší ratolesti. Jen se poptejte ve svém okolí…

Adam Kajumi však nepůsobí jako ideální vzor pro nezletilé, stejně jako není ideální tváří značky Honor. Mluví za něj totiž zejména průšvihy. Na podzim 2020, v největším oparu druhé vlny světové pandemie nemoci Covid-19, uspořádal falešnou party, která byla údajně celá nahraná a chtěl tím jen poukázat na to, co by populace v koronakrizi neměla dělat. Určitě si vzpomenete i na to, když Adam na svém Instagramu soutěžil o roušky, které by jistě našly lepší uplatnění v krizí nejvíc postižených nemocnicích.

A nechvalně proslulý se Adam Kajumi stal i kvůli svým názorům. Na jedné straně se vymezuje proti rasismu, šovinisimu a homofobii. V lednu 2019 byl ale hostem internetové televize XTV. Na otázku, jak se dívá na politiku a volby odpověděl, že u voleb nebyl. Vysvětlení vám zdvihne obočí. Práce influencera je prý tak náročná, že na studování jednotlivých kandidátů a stran prostě nezbyl čas.

Kam kráčíš, Honore…

Nabízí se tedy otázka, jestli se Honoru sázka na koně jménem Adam Kajumi vyplatí. Úspěch na sítích sice má (přes 650 tisíc lidí na TikToku, 175 tisíc na Instagramu), ale na druhou stranu za něj mluví nesčetné excesy. A z ryze osobního hlediska mi přijde, že Adam Kajumi svou tvorbou cílí na mladší věkovou kategorii uživatelů, než je cílovka Honoru.

Smůla je, že Kajumi se neukázal ani jako moc dobrý obchodní partner. Na nebi minulosti září zejména jeho hvězdná spolupráce s Mirindou, ke které jen tak mimochodem chvilku na to připojil spolupráci s konkurenční Fantou. A Honoru zdá se nevadí, že na jedné fotce Adam propaguje telefon Honor 10X Lite nebo hodinky Watch GS Pro, ale na druhé se fotí vždy tím nejnovější iPhonem.

Text pochopitelně vystihuje názor mě jako odborného redaktora technologického magazínu. A tak si o tom české zastoupení Honoru může myslet cokoliv. Osobu Adama Kajumi na Instagramu Honoru však nelibě nesou i samotní zákazníci a tedy i fanoušci značky. Stačí se podívat na komentáře pod zmiňovaným příspěvkem.

Český mediální rybník je roztodivné místo, to beze všeho. A se samozvanými influencery se tak nějak roztrhl pytel. Jejich logikou bychom se vlastně i my, odborní novináři, mohli nazývat “influencery”. Tímto způsobem ale chci spíš dát vědět Honoru, co si o tomto kroku nemyslím pouze já a část redakce, ale široká veřejnost.


Čtěte také: Honor může dostat Google zpět! S Huawei už nemá nic společného


Čínská značka je na dobré cestě vrátit se “zpět k normálnímu životu”. Před Honorem visí naděje na vrácení licence k používání Google služeb, což by mohlo zvednout povědomí o značce a telefony s GMS (Google Mobile Services) by zákazníci mohli opět uvítat.


Aktualizováno 13. 1. v 9:10

Oficiální vyjádření Adama Kajumiho

“Každá nová síť, služba či tvář, který se vymyká společenským standardům je u konzervativní populace terčem kritiky.

Mezigenerační propast mezi tím, co dělali naši rodiče či prarodiče v náctiletém věku a co dělá dnešní mládež dnes je veliká. Chtě nechtě je dnes Tik Tok number one mezi sociálními sítěmi pro mladé. Působím zde již 5. Rokem a stále si držím prvenství v největším počtu Cz/SK sledujících. Také díky velice striktním podmínkám nabízí výrazně bezpečnější obsah než Youtube, Twitter či jiné podobné sítě.

Krátce potom k párty. Pokud by pan redaktor Fišer udělal jen malou rešerši internetem zjistil by, že párty nebyla “údajně falešná”, ale našel by celé video přímo na mém kanále, kde párty digitálně vznikala a že měla dobročinný záměr.

Média by měla být nezávislá a zda cítím, že článek je naprosto tendenční.”


Aktualizováno 13. 1. ve 12:00

Oficiální vyjádření českého zastoupení Honor

“Pro testování každé naší novinky známými osobnostmi oslovujeme kromě potenciální cílové skupiny také širší publikum. Hodinky HONOR Watch GS Pro tak testovali např. NHL hokejista Petr Mrázek, kanoisté Martin a Petr Fuksovi, Grandslamová šampionka Andrea Sestini-Hlaváčková, zakladatel OKTAGON MMA a sportovní pilot Ondřej Novotný nebo YouTuber a cestovatel Luboš Kulíšek
 
Adam Kajumi pro nás čas od času testuje produkty pro svoje publikum, především na TikToku. Hodinky HONOR Watch GS Pro tak nejsou prvním HONOR produktem, který má. Testoval např. také HONOR 20, HONOR 20 PRO, HONOR Band 5 nebo HONOR 10X Lite. V současné době nespolupracujeme na bázi ambasadorství, proto ani Adam s námi nespolupracoval ani nespolupracuje jako ambsador značky. Značka HONOR se také neztotožňuje s Adamovým jednáním v soukromém životě.”


Co si o Adamovi Kajumim myslíte vy? Vyplatí se Honoru, nebo je to hodně špatný nápad?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
Allegro

Tváří českého Honoru je Adam Kajumi. Co vy na to?

  • Reklamu novým hodinkám od Honoru dělá kontroverzní influencer Adam Kajumi
  • Jde o promyšlený marketingový tah, nebo si pod sebou Honor řeže větev naděje?
Adam Kajumi, Honor 10X Lite

Hvězdný Adam Kajumi | foto: @adamkajumi, Instagram

Honor loví známé tváře

Ať už byl či je Honor spojován s někdejším “rodičem” Huawei, vždy se snažil zaujmout trochu jinou sortu zákazníků. Cílem Honoru jsou mladší uživatelé, kterým jde firma naproti nejen provedením svých produktů, ale také přijatelnější cenovou hladinou.

Důraz na generaci mileniálů a ještě mladší zákazníky se projevuje i při výběru těch, kteří budou zařízení s puncem Honor propagovat. A nutno uznat, že v minulosti neměl Honor vůbec zlý vkus. Olympionička Eva Samková, raperka Sharlota nebo někdejší youtuber Jan Macák, alias MenT, který postavil svou kariéru na videohře Minecraft. Teď ale dle mého názoru šlápl Honor vedle.

Bude úspěch stačit?

Chytré hodinky Watch GS Pro, o kterých si můžete více přečíst v naší podrobné recenzi, totiž na sociálních kanálech Honoru propaguje influencer Adam Kajumi. A to je pěkně roztodivný výrobek současného mediálního světa.

Adam Kajumi, což je jeho vlastní jméno (Adamův tatínek je z Afghánistánu – pozn. redakce), je influencer, youtuber, tiktoker a také k jeho smůle neúspěšný zpěvák (vydal tři singly, všechny se dočkaly vlny negativní kritiky). Největší úspěch, dá-li se to tak nazvat, je Kajumiho přispívání na sociální síti TikTok, kde tvoří tzv. lip sync videa, tedy scénky s hudbou v pozadí, do které autor otvírá ústa podobně jako u playbacku.

Adam Kajumi, Honor Watch GS Pro

Adam Kajumi v reklamě na hodinky Honor Watch GS Pro | foto: @honorczsk, Instagram


Níže najdete i vyjádření českého zastoupení značky Honor i Adama Kajumiho!


Síť TikTok však používá zejména mladší věková kategorie uživatelů. Podle agentury Httpool a informací přímo od TikToku jsou nejpočetnější věkovou skupinou děti mezi 13 a 17 lety. Je však víc než zřejmé, že na TikToku si libují i mnohem menší ratolesti. Jen se poptejte ve svém okolí…

Adam Kajumi však nepůsobí jako ideální vzor pro nezletilé, stejně jako není ideální tváří značky Honor. Mluví za něj totiž zejména průšvihy. Na podzim 2020, v největším oparu druhé vlny světové pandemie nemoci Covid-19, uspořádal falešnou party, která byla údajně celá nahraná a chtěl tím jen poukázat na to, co by populace v koronakrizi neměla dělat. Určitě si vzpomenete i na to, když Adam na svém Instagramu soutěžil o roušky, které by jistě našly lepší uplatnění v krizí nejvíc postižených nemocnicích.

A nechvalně proslulý se Adam Kajumi stal i kvůli svým názorům. Na jedné straně se vymezuje proti rasismu, šovinisimu a homofobii. V lednu 2019 byl ale hostem internetové televize XTV. Na otázku, jak se dívá na politiku a volby odpověděl, že u voleb nebyl. Vysvětlení vám zdvihne obočí. Práce influencera je prý tak náročná, že na studování jednotlivých kandidátů a stran prostě nezbyl čas.

Kam kráčíš, Honore…

Nabízí se tedy otázka, jestli se Honoru sázka na koně jménem Adam Kajumi vyplatí. Úspěch na sítích sice má (přes 650 tisíc lidí na TikToku, 175 tisíc na Instagramu), ale na druhou stranu za něj mluví nesčetné excesy. A z ryze osobního hlediska mi přijde, že Adam Kajumi svou tvorbou cílí na mladší věkovou kategorii uživatelů, než je cílovka Honoru.

Smůla je, že Kajumi se neukázal ani jako moc dobrý obchodní partner. Na nebi minulosti září zejména jeho hvězdná spolupráce s Mirindou, ke které jen tak mimochodem chvilku na to připojil spolupráci s konkurenční Fantou. A Honoru zdá se nevadí, že na jedné fotce Adam propaguje telefon Honor 10X Lite nebo hodinky Watch GS Pro, ale na druhé se fotí vždy tím nejnovější iPhonem.

Text pochopitelně vystihuje názor mě jako odborného redaktora technologického magazínu. A tak si o tom české zastoupení Honoru může myslet cokoliv. Osobu Adama Kajumi na Instagramu Honoru však nelibě nesou i samotní zákazníci a tedy i fanoušci značky. Stačí se podívat na komentáře pod zmiňovaným příspěvkem.

Český mediální rybník je roztodivné místo, to beze všeho. A se samozvanými influencery se tak nějak roztrhl pytel. Jejich logikou bychom se vlastně i my, odborní novináři, mohli nazývat “influencery”. Tímto způsobem ale chci spíš dát vědět Honoru, co si o tomto kroku nemyslím pouze já a část redakce, ale široká veřejnost.


Čtěte také: Honor může dostat Google zpět! S Huawei už nemá nic společného


Čínská značka je na dobré cestě vrátit se “zpět k normálnímu životu”. Před Honorem visí naděje na vrácení licence k používání Google služeb, což by mohlo zvednout povědomí o značce a telefony s GMS (Google Mobile Services) by zákazníci mohli opět uvítat.


Aktualizováno 13. 1. v 9:10

Oficiální vyjádření Adama Kajumiho

“Každá nová síť, služba či tvář, který se vymyká společenským standardům je u konzervativní populace terčem kritiky.

Mezigenerační propast mezi tím, co dělali naši rodiče či prarodiče v náctiletém věku a co dělá dnešní mládež dnes je veliká. Chtě nechtě je dnes Tik Tok number one mezi sociálními sítěmi pro mladé. Působím zde již 5. Rokem a stále si držím prvenství v největším počtu Cz/SK sledujících. Také díky velice striktním podmínkám nabízí výrazně bezpečnější obsah než Youtube, Twitter či jiné podobné sítě.

Krátce potom k párty. Pokud by pan redaktor Fišer udělal jen malou rešerši internetem zjistil by, že párty nebyla “údajně falešná”, ale našel by celé video přímo na mém kanále, kde párty digitálně vznikala a že měla dobročinný záměr.

Média by měla být nezávislá a zda cítím, že článek je naprosto tendenční.”


Aktualizováno 13. 1. ve 12:00

Oficiální vyjádření českého zastoupení Honor

“Pro testování každé naší novinky známými osobnostmi oslovujeme kromě potenciální cílové skupiny také širší publikum. Hodinky HONOR Watch GS Pro tak testovali např. NHL hokejista Petr Mrázek, kanoisté Martin a Petr Fuksovi, Grandslamová šampionka Andrea Sestini-Hlaváčková, zakladatel OKTAGON MMA a sportovní pilot Ondřej Novotný nebo YouTuber a cestovatel Luboš Kulíšek
 
Adam Kajumi pro nás čas od času testuje produkty pro svoje publikum, především na TikToku. Hodinky HONOR Watch GS Pro tak nejsou prvním HONOR produktem, který má. Testoval např. také HONOR 20, HONOR 20 PRO, HONOR Band 5 nebo HONOR 10X Lite. V současné době nespolupracujeme na bázi ambasadorství, proto ani Adam s námi nespolupracoval ani nespolupracuje jako ambsador značky. Značka HONOR se také neztotožňuje s Adamovým jednáním v soukromém životě.”


Co si o Adamovi Kajumim myslíte vy? Vyplatí se Honoru, nebo je to hodně špatný nápad?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."