LG má na poli elektroniky stále silný zvuk. Jihokorejská společnost je celkovou optikou zdravá a zisková. Bohužel, toto zhodnocení rozhodně neplatí pro její mobilní divizi, která je dlouhodobě ztrátová. Pokud se totiž 23 po sobě jdoucích čtvrtletích nedokázala dostat do černých čísel, nejde o ukázku, že je něco špatně, ale o obrázek toho, že je něco totálně v háji.
Jakožto bývalý fanoušek LG vlastně ani nedokážu říct, jestli mě nastalá situace překvapuje, trápí nebo vadí. Že kvůli chytrým telefonům “padá na hubu” mě malinko mrzí, protože ještě nějakých pět, šest let nazpět bych takový závěr nečekal. Podotýkám, že aktuálním informacím navzdory, nikdo s určitostí neví, jestli to Korejec se smartphony zabalí, ale nejspíš to tak dopadne.
Za ta léta mi prošla pod rukama celá plejáda LG telefonů: KP500 Cookie, Optimus 4X, G2 Mini, G2, G3, G4, G5, G7 a nemůžu říct, že by na konkurenci ztrácely, právě naopak. “Gé dvojka” ve své době vypadala prostě skvěle a navíc měla dechberoucí poměr displeje vůči tělu. Další generace zase jako první nabídla 2K obrazovku, která se však s ohledem na možnosti procesoru ukazovala trochu jako danajský dar.
Psali jsme: LG možná kompletně ukončí výrobu mobilů. Pomůže vysunovací Slide?
I LG G4 nebylo úplně marné. Avšak pomyslný zlom nastal až o rok později. LG G5, smartphone s “unikátní” modulární konstrukcí, dopadl neslavně a firma díky desítkám milionů dolarů, které napumpovala do reklamy, dostala první pořádnou a bolestivou facku. A dál už to nejspíš znáte. Každá další iterace, nikterak špatná, jen ukazovala, že LG ztratilo nejen směr, ale také šmrnc i glanc.
Svoji roli sehrálo několik faktorů: a) vlajkové modely nepatřily k absolutní špičce (i když zvukové podání měly opravdu skvělé), b) střední třída působila jako z nouze ctnost, c) softwarová podpora místy až tragická, d) cenová politika, e) marketing. Zeptám se: kdy naposledy jste slyšeli někde v reklamě oblíbené motto “Life’s Good” v souvislosti s telefony? Nebo pořádné promo v ostatních médiích?
Jestli bych však měl vybrat pouze dva, tak je to právě marketing a cenová politika. Pokud chcete prodávat, musíte zákazníky neustále masírovat. Tady prostě LG dlouhodobě selhalo. A cena? Za současné konstelace byly částky, se kterými novinky vstupovaly na trhy, přemrštěné. Můžete namítnout, že s ohledem na funkcionality a výbavu, je tato úvaha sporná, ale troufám si oponovat.
Korejec už dlouho není v roli, kdy si může ceny diktovat bez zpětné vazby na trh. A úpadek vlastní divize není záležitost posledních měsíců, nýbrž let. Nehledě na to, že ceny jeho vlajek padaly dolů již po pár týdnech jako hrušky. Jistě, u telefonů s Androidem vcelku známý jev, v případě jihokorejské značky to však nebyly skoky, ale rovnou veleskoky.
Psali jsme: LG může brzy skončit. Firma nezvládá několikaletou stagnaci
Přesto se určitá snaha a schopnost některé věci dělat jinak LG upřít nedá. Jen je zkrátka problém na poprvé pochopit, co se tím snaží říct. “Skládací” smartphony jako LG G8X nebo LG V50, V60 ThinQ stejně jako LG Wing jsou toho příkladem. Jde o zajímavý pokus, který ale nikoho moc neoslovil. Mít dva displeje je určitě fajn, ale praxe ukazuje, že ne zas tak moc a ne zrovna takhle.
Nechápejte to jako kritiku. Některé koncepty a nápady nebyly úplně marné, jenže zpětně působí jako výkřik do tmy. Jako něco, čím LG sebe samo přesvědčuje, že i když dělá některé věci jinak, výsledek se stejně nedostaví. Přitom by možná stačilo “držet se svého kopyta” a dělat skvělé telefony se skvělou cenou. A taky se víc soustředit na softwarovou podporu, protože ta je fakticky žalostná.
Nepřehlédněte: Anketa – LG se pomalu loučí. Bude vám chybět?
„Vzhledem k faktu, že konkurence na trhu s mobilními telefony je stále silnější, nastal čas, aby společnost LG učinila konečné rozhodnutí a rozhodla se pro správnou volbu. Zvažujeme všechny možné alternativy: odprodej, downsizing (omezení) i úplný konec podnikání se smartphony,“ měl nedávno prohlásit Kwon Bong-seok, CEO LG Electronics.
A má pravdu. Před lety neznáme čínské značky teď válcují trhy a dokáží zaujmout. Takové Xiaomi je dokonce třetí na světě, a to je jen špička ledovce. Jenže není to jen o konkurenci, milé LG. Vy jste se ztratili někde před pěti lety a v podstatě jste celou tu dobu jeli na módu setrvačnosti, který pakliže ještě nedospěl, tak brzy dospěje k hořkému konci.
LG má na poli elektroniky stále silný zvuk. Jihokorejská společnost je celkovou optikou zdravá a zisková. Bohužel, toto zhodnocení rozhodně neplatí pro její mobilní divizi, která je dlouhodobě ztrátová. Pokud se totiž 23 po sobě jdoucích čtvrtletích nedokázala dostat do černých čísel, nejde o ukázku, že je něco špatně, ale o obrázek toho, že je něco totálně v háji.
Jakožto bývalý fanoušek LG vlastně ani nedokážu říct, jestli mě nastalá situace překvapuje, trápí nebo vadí. Že kvůli chytrým telefonům “padá na hubu” mě malinko mrzí, protože ještě nějakých pět, šest let nazpět bych takový závěr nečekal. Podotýkám, že aktuálním informacím navzdory, nikdo s určitostí neví, jestli to Korejec se smartphony zabalí, ale nejspíš to tak dopadne.
Za ta léta mi prošla pod rukama celá plejáda LG telefonů: KP500 Cookie, Optimus 4X, G2 Mini, G2, G3, G4, G5, G7 a nemůžu říct, že by na konkurenci ztrácely, právě naopak. “Gé dvojka” ve své době vypadala prostě skvěle a navíc měla dechberoucí poměr displeje vůči tělu. Další generace zase jako první nabídla 2K obrazovku, která se však s ohledem na možnosti procesoru ukazovala trochu jako danajský dar.
Psali jsme: LG možná kompletně ukončí výrobu mobilů. Pomůže vysunovací Slide?
I LG G4 nebylo úplně marné. Avšak pomyslný zlom nastal až o rok později. LG G5, smartphone s “unikátní” modulární konstrukcí, dopadl neslavně a firma díky desítkám milionů dolarů, které napumpovala do reklamy, dostala první pořádnou a bolestivou facku. A dál už to nejspíš znáte. Každá další iterace, nikterak špatná, jen ukazovala, že LG ztratilo nejen směr, ale také šmrnc i glanc.
Svoji roli sehrálo několik faktorů: a) vlajkové modely nepatřily k absolutní špičce (i když zvukové podání měly opravdu skvělé), b) střední třída působila jako z nouze ctnost, c) softwarová podpora místy až tragická, d) cenová politika, e) marketing. Zeptám se: kdy naposledy jste slyšeli někde v reklamě oblíbené motto “Life’s Good” v souvislosti s telefony? Nebo pořádné promo v ostatních médiích?
Jestli bych však měl vybrat pouze dva, tak je to právě marketing a cenová politika. Pokud chcete prodávat, musíte zákazníky neustále masírovat. Tady prostě LG dlouhodobě selhalo. A cena? Za současné konstelace byly částky, se kterými novinky vstupovaly na trhy, přemrštěné. Můžete namítnout, že s ohledem na funkcionality a výbavu, je tato úvaha sporná, ale troufám si oponovat.
Korejec už dlouho není v roli, kdy si může ceny diktovat bez zpětné vazby na trh. A úpadek vlastní divize není záležitost posledních měsíců, nýbrž let. Nehledě na to, že ceny jeho vlajek padaly dolů již po pár týdnech jako hrušky. Jistě, u telefonů s Androidem vcelku známý jev, v případě jihokorejské značky to však nebyly skoky, ale rovnou veleskoky.
Psali jsme: LG může brzy skončit. Firma nezvládá několikaletou stagnaci
Přesto se určitá snaha a schopnost některé věci dělat jinak LG upřít nedá. Jen je zkrátka problém na poprvé pochopit, co se tím snaží říct. “Skládací” smartphony jako LG G8X nebo LG V50, V60 ThinQ stejně jako LG Wing jsou toho příkladem. Jde o zajímavý pokus, který ale nikoho moc neoslovil. Mít dva displeje je určitě fajn, ale praxe ukazuje, že ne zas tak moc a ne zrovna takhle.
Nechápejte to jako kritiku. Některé koncepty a nápady nebyly úplně marné, jenže zpětně působí jako výkřik do tmy. Jako něco, čím LG sebe samo přesvědčuje, že i když dělá některé věci jinak, výsledek se stejně nedostaví. Přitom by možná stačilo “držet se svého kopyta” a dělat skvělé telefony se skvělou cenou. A taky se víc soustředit na softwarovou podporu, protože ta je fakticky žalostná.
Nepřehlédněte: Anketa – LG se pomalu loučí. Bude vám chybět?
„Vzhledem k faktu, že konkurence na trhu s mobilními telefony je stále silnější, nastal čas, aby společnost LG učinila konečné rozhodnutí a rozhodla se pro správnou volbu. Zvažujeme všechny možné alternativy: odprodej, downsizing (omezení) i úplný konec podnikání se smartphony,“ měl nedávno prohlásit Kwon Bong-seok, CEO LG Electronics.
A má pravdu. Před lety neznáme čínské značky teď válcují trhy a dokáží zaujmout. Takové Xiaomi je dokonce třetí na světě, a to je jen špička ledovce. Jenže není to jen o konkurenci, milé LG. Vy jste se ztratili někde před pěti lety a v podstatě jste celou tu dobu jeli na módu setrvačnosti, který pakliže ještě nedospěl, tak brzy dospěje k hořkému konci.