Facebook už nebude jako dřív. Změní se kvůli mladým uživatelům

Facebook

Facebook projde výrazným redesignem | foto: Unsplash

Facebook je na trhu řadu let. Svým nejlepším obdobím ale již prošel a posledních několik let bojuje s odlivem mladých uživatelů. Tomu se nyní Facebook pokusí zabránit výrazným redesignem. Informoval o tom v rámci akce, která se nedávno konala v texaském Austinu. Podaří se sociální síti vrátit zpět svou atraktivitu?

Facebook projde redesignem

Na Facebooku jsou momentálně velmi populární takzvané Skupiny, které shromažďují různý počet uživatelů se stejným zájmem. Nová filozofie Facebooku se následně zaměří přesně na tuto skupinu uživatelů. Sociální síť nově uživatelům bude nabízet různé Skupiny na základě toho, kde se nachází, či jakým obdobím zrovna prochází oblast, kde bydlí.

Typickým příkladem může být přírodní katastrofa. Facebook ihned vyhledá patřičnou skupinu s touto tématikou a navrhne vám vstup do ní. Meta, pod kterou Facebook spadá, také silně pracuje s daty. Díky tomu zjistili, že zejména lidé do 20 let využívají Marketplace, kde mohou uživatelé prodávat a nakupovat různé předměty.

Nově tudíž na Facebooku přibude karta zvaná Místní, kde budou smíchané ty nejpopulárnější prvky sociální sítě. Uživatel zde najde příspěvky z Marketplace, návrhy na skupiny a nadcházející události ve svém okolí. Ty budou následně řazeny dle data a místa.

Facebook Marketplace

Facebook Marketplace | foto: Facebook


Čtěte také: Ubisoft má finanční potíže. Ve hře je nový investor, který vše převrátí naruby


Nová karta dostane vlastní tlačítko

Nová karta Místní bude pro Facebook tak důležitá, že ji přidá do hlavního ovládacího centra, které má u iOS místo dole, zatímco u Androidu nahoře. Novým prvkem v hlavním centru se dále stane i tlačítko Prozkoumat. Toto centrum má výrazně připomínat například Pinterest a uživatel zde najde fotky, videa a mnoho dalšího. Odpovídající obsah má zaručit propracovaný algoritmus spolupracující s AI.

Personalizované příspěvky

Razantním přepracováním projde i Facebook Feed s doporučenými příspěvky. Zde se objeví nová sekce, která bude nabízet zajímavé příspěvky z míst, kde se zrovna pohybujete. Uživatel zde opět najde takzvané statusy jiných uživatelů, inzeráty firem, bazarové předměty a znovu dostane možnost se připojit k místním skupinám.

Videa jako na TikToku

Meta si je samozřejmě vědoma, že TikTok je jednou z největších konkurencí. Právě proto dostane Facebook přepracovanou kartu s videi. Ta se nově zobrazí přes celou obrazovku a k dispozici budou krátká, dlouhá i živá videa. Od tohoto kroku si Facebook slibuje větší zájem o sociální síť mezi mladými uživateli.

Facebook videa

Přepracování se dočká i karta s videi | foto: Emplifi

Další novinky na Facebooku

Jako velká změna se zdá býti nasazení umělé inteligence. Tu Facebook využije ve svých skupinách a ulehčí práci snad každému administrátorovi. Jakmile se připojí nový člen, často klade otázky, které již byly položeny. Díky AI však již nebude muset a odpovědi snadno najde v historii skupiny. V tomto odvětví tedy vidí Facebook velkou zbraň, což potvrzují i data. Ve skupinách je aktuálně přítomno přes 1,8 miliardy uživatelů, přičemž 25 milionů z nich vykazuje denní aktivitu.

Facebook svým uživatelům nabízí také seznamku. I ta projde proměnou a přidá možnost vašim pěti vybraným přátelům procházet potencionální shody za vás. V seznamce vidí Meta velký potencionál, jelikož meziročně se popularita funkce v USA a Kanadě zvýšila o 24 %.

Meta AI

Meta hodlá do Facebooku nasadit umělou inteligenci | foto: Analytics Vidhya

Mladí uživatelé o Facebook nemají zájem

Jak bylo řečeno, Facebook si je dobře vědom toho, že mezi mladými lidmi ztrácí popularitu. Toto tvrzení je potvrzeno i patřičnými daty. Data analytické společnost Pew Research Center prozrazují, že v roce 2014 bylo na této sociální sítí 71 % náctiletých. Aktuálně stejná skupina uživatelů představuje pouze 33 %.

Je tedy nejvyšší čas, aby Facebook zapracoval na změně, která pomůže znovu nastartovat jeho popularitu. Nové prvky a nasazená umělá inteligence by rozhodně mohla pomoci. Uvidíme tedy, jestli se Facebooku podaří najít zašlou slávu. Aktuálně jsou ale nové funkce pouze ve fázi testování a datum ostrého startu prozatím neznáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Facebook už nebude jako dřív. Změní se kvůli mladým uživatelům

Facebook

Facebook projde výrazným redesignem | foto: Unsplash

Facebook je na trhu řadu let. Svým nejlepším obdobím ale již prošel a posledních několik let bojuje s odlivem mladých uživatelů. Tomu se nyní Facebook pokusí zabránit výrazným redesignem. Informoval o tom v rámci akce, která se nedávno konala v texaském Austinu. Podaří se sociální síti vrátit zpět svou atraktivitu?

Facebook projde redesignem

Na Facebooku jsou momentálně velmi populární takzvané Skupiny, které shromažďují různý počet uživatelů se stejným zájmem. Nová filozofie Facebooku se následně zaměří přesně na tuto skupinu uživatelů. Sociální síť nově uživatelům bude nabízet různé Skupiny na základě toho, kde se nachází, či jakým obdobím zrovna prochází oblast, kde bydlí.

Typickým příkladem může být přírodní katastrofa. Facebook ihned vyhledá patřičnou skupinu s touto tématikou a navrhne vám vstup do ní. Meta, pod kterou Facebook spadá, také silně pracuje s daty. Díky tomu zjistili, že zejména lidé do 20 let využívají Marketplace, kde mohou uživatelé prodávat a nakupovat různé předměty.

Nově tudíž na Facebooku přibude karta zvaná Místní, kde budou smíchané ty nejpopulárnější prvky sociální sítě. Uživatel zde najde příspěvky z Marketplace, návrhy na skupiny a nadcházející události ve svém okolí. Ty budou následně řazeny dle data a místa.

Facebook Marketplace

Facebook Marketplace | foto: Facebook


Čtěte také: Ubisoft má finanční potíže. Ve hře je nový investor, který vše převrátí naruby


Nová karta dostane vlastní tlačítko

Nová karta Místní bude pro Facebook tak důležitá, že ji přidá do hlavního ovládacího centra, které má u iOS místo dole, zatímco u Androidu nahoře. Novým prvkem v hlavním centru se dále stane i tlačítko Prozkoumat. Toto centrum má výrazně připomínat například Pinterest a uživatel zde najde fotky, videa a mnoho dalšího. Odpovídající obsah má zaručit propracovaný algoritmus spolupracující s AI.

Personalizované příspěvky

Razantním přepracováním projde i Facebook Feed s doporučenými příspěvky. Zde se objeví nová sekce, která bude nabízet zajímavé příspěvky z míst, kde se zrovna pohybujete. Uživatel zde opět najde takzvané statusy jiných uživatelů, inzeráty firem, bazarové předměty a znovu dostane možnost se připojit k místním skupinám.

Videa jako na TikToku

Meta si je samozřejmě vědoma, že TikTok je jednou z největších konkurencí. Právě proto dostane Facebook přepracovanou kartu s videi. Ta se nově zobrazí přes celou obrazovku a k dispozici budou krátká, dlouhá i živá videa. Od tohoto kroku si Facebook slibuje větší zájem o sociální síť mezi mladými uživateli.

Facebook videa

Přepracování se dočká i karta s videi | foto: Emplifi

Další novinky na Facebooku

Jako velká změna se zdá býti nasazení umělé inteligence. Tu Facebook využije ve svých skupinách a ulehčí práci snad každému administrátorovi. Jakmile se připojí nový člen, často klade otázky, které již byly položeny. Díky AI však již nebude muset a odpovědi snadno najde v historii skupiny. V tomto odvětví tedy vidí Facebook velkou zbraň, což potvrzují i data. Ve skupinách je aktuálně přítomno přes 1,8 miliardy uživatelů, přičemž 25 milionů z nich vykazuje denní aktivitu.

Facebook svým uživatelům nabízí také seznamku. I ta projde proměnou a přidá možnost vašim pěti vybraným přátelům procházet potencionální shody za vás. V seznamce vidí Meta velký potencionál, jelikož meziročně se popularita funkce v USA a Kanadě zvýšila o 24 %.

Meta AI

Meta hodlá do Facebooku nasadit umělou inteligenci | foto: Analytics Vidhya

Mladí uživatelé o Facebook nemají zájem

Jak bylo řečeno, Facebook si je dobře vědom toho, že mezi mladými lidmi ztrácí popularitu. Toto tvrzení je potvrzeno i patřičnými daty. Data analytické společnost Pew Research Center prozrazují, že v roce 2014 bylo na této sociální sítí 71 % náctiletých. Aktuálně stejná skupina uživatelů představuje pouze 33 %.

Je tedy nejvyšší čas, aby Facebook zapracoval na změně, která pomůže znovu nastartovat jeho popularitu. Nové prvky a nasazená umělá inteligence by rozhodně mohla pomoci. Uvidíme tedy, jestli se Facebooku podaří najít zašlou slávu. Aktuálně jsou ale nové funkce pouze ve fázi testování a datum ostrého startu prozatím neznáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."