Apple stvořil extrémně výkonný čipset. Bohužel se ho ale nikdy nedočkáme
- Zrušení elektromobilu Apple Car má nečekanou vedlejší oběť
- Autonomní řízení měl pohánět čipset s obřím výkonem
- A co víc, vývoj čipu byl téměř dokončen

Po deseti letech a utracených miliardách dolarů nedávno Apple definitivně odpískal projekt známý jako „Titan“, jehož výsledkem měl být Apple Car. Apple měl se svým elektromobilem ambiciozní plány. Dostat měl například pokročilý systém autonomního řízení. Mark Gurman z Bloombergu v pondělí během živého Q&A uvedl, že společnost kvůli tomu vyvinula speciální čipset s výkonem čtyř M2 Ultra dohromady.
Nejnadupanější čip v historii Applu
Podle Gurmana byl do vývoje Apple Car před jeho ukončením „silně zapojený“ i tým Apple Silicon. Společnost údajně vynaložila velké úsilí na vytvoření „mozku umělé inteligence“ vozu, který by poháněl vlastní čipset Apple Silicon.
Aktuálně nejvýkonnější čipset, který má Apple aktuálně k dispozici je M2 Ultra, a nový čipset měl být ještě čtyřikrát výkonnější. Pro představu jediný čipset M2 Ultra se skládá ze 134 miliard tranzistorů, obsahuje 24jádrovou CPU, GPU s až 76 jádry a vyhrazený 32jádrový Neural Engine. Aktuálně se s M2 Ultra můžeme setkat v současné generaci Mac Studio a Mac Pro.

Čtěte také: Apple ujišťuje, že jeho umělá inteligence bude revoluční
Využije z něj Apple něco v budoucnosti?
Zajímavé je, že vývoj nového čipsetu měl být, jak Gurman uvedl, téměř dokončen, než byl projekt Titan ukončen. Vzhledem k tomu, že část lidí, kteří na vývoji auta pracovali, přesunul Apple do jiných týmů, mohla by společnost využít konstrukci tohoto čipsetu pro budoucí projekty.
Konec projektu Titan
Apple pracoval na projektu auta od roku 2014. Během poslední dekády společnost experimentovala s různými nápady a prototypy. Z původních nejambicióznějších plánů na plně autonomní auto bez volantu musela postupně slevit. Přesto se zdálo, že vývoj auta je pro Apple nad jeho síly, a proto ho minulý měsíc ukončil. Projekt stál přibližně miliardu dolarů ročně.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.