Twitter experimentuje s radikální změnou, ze které nebudete dvakrát nadšeni

  • Hashtagy patří mezi esenciální prvky všech sociálních sítí
  • Nejvíce z nich ale jednoznačně těží Twitter
  • Jeho vývojáři nyní koketují se změnou jejich používání
Twitter

Hashtagy jsou pro funkčnost Twitteru zcela nezbytné

Hashtagy jsou něco, bez čehož si dnešní sociální sítě snad už ani neumíme představit. Tato nenápadná mřížka (#) slouží k označení klíčkového slova a usnadňuje vyhledávání napříč sítěmi. Používají se ve zpravodajství a často jsou využívány například ke shromažďování informací při různých přírodních katastrofách. A jedna sociální síť je využívá ze všech nejvíc.

Twitter = hashtag

Na hashtagy nejvíc ze všech sociálních sítí vsází Twitter, o tom není pochyb a pro jeho funkčnost jsou vlastně naprosto nezbytné. Provozovatelé této platformy nyní údajně přemýšlí o změně způsobu interakce mezi uživateli a hashtagy, což by mohlo mít na celou síť negativní dopad.

Jako první s touto zprávou přišla Jane Manchun Wong, front-end inženýrka a zveřejnila ji, jak jinak, než přes Twitter. Změna, se kterou vývojáři sociální sítě se štěbetajícím ptáčkem ve znaku aktuálně experimentují, je vlastně nesmírně jednoduchá, ale zcela by mohla změnit podstatu hashtagů na Twitteru.


Čtěte také: Twitter oficiálně umožnil editovat vlastní tweety. Musíte si za to ovšem zaplatit


Hashtag bez interakce?

Onou změnou je přetvoření hastagů do pevné podoby, což znamená, že už by na ně uživatelé nemohli kliknout. To je samozřejmě zcela v rozporu s tím, k čemu tento prvek aktuálně slouží – díky kliknutí na hashtag můžete rychle najít tweety se stejným hashtagem.

Tento prvek rychlého vyhledávání používají prakticky všichni uživatelé této sítě, výrazně usnadňuje orientaci a celkově fungování na Twitteru. Hlavní otázkou zůstává, proč by vlastně provozovatelé této sítě o něčem takového vůbec uvažovali?

Za vším hledej peníze

Výše zmíněný inženýrka se domnívá, že by za tímto krokem mohly být peníze. Twitter by totiž údajně měl zachovat hashtagy s emotikonou, které jsou placené a označovány jako hashflagy. Ty většinou vlastní velké značky (třeba Pepsi či Marvel), které si za ně platí, jako za reklamu a provozovatelé Twitteru si zřejmě spočítali, že ponecháním hashtagů, na které půjde kliknout, jen u placeného obsahu, jim přinese více peněz do kasičky.

Mějte na paměti, že se jedná o interní experiment a vývojáři tuto možnost prozatím pouze testují. Je možné (a velmi pravděpodobné), že Twitter klasické hashtagy ze své platformy nikdy neodstraní.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Twitter experimentuje s radikální změnou, ze které nebudete dvakrát nadšeni

  • Hashtagy patří mezi esenciální prvky všech sociálních sítí
  • Nejvíce z nich ale jednoznačně těží Twitter
  • Jeho vývojáři nyní koketují se změnou jejich používání
Twitter

Hashtagy jsou pro funkčnost Twitteru zcela nezbytné

Hashtagy jsou něco, bez čehož si dnešní sociální sítě snad už ani neumíme představit. Tato nenápadná mřížka (#) slouží k označení klíčkového slova a usnadňuje vyhledávání napříč sítěmi. Používají se ve zpravodajství a často jsou využívány například ke shromažďování informací při různých přírodních katastrofách. A jedna sociální síť je využívá ze všech nejvíc.

Twitter = hashtag

Na hashtagy nejvíc ze všech sociálních sítí vsází Twitter, o tom není pochyb a pro jeho funkčnost jsou vlastně naprosto nezbytné. Provozovatelé této platformy nyní údajně přemýšlí o změně způsobu interakce mezi uživateli a hashtagy, což by mohlo mít na celou síť negativní dopad.

Jako první s touto zprávou přišla Jane Manchun Wong, front-end inženýrka a zveřejnila ji, jak jinak, než přes Twitter. Změna, se kterou vývojáři sociální sítě se štěbetajícím ptáčkem ve znaku aktuálně experimentují, je vlastně nesmírně jednoduchá, ale zcela by mohla změnit podstatu hashtagů na Twitteru.


Čtěte také: Twitter oficiálně umožnil editovat vlastní tweety. Musíte si za to ovšem zaplatit


Hashtag bez interakce?

Onou změnou je přetvoření hastagů do pevné podoby, což znamená, že už by na ně uživatelé nemohli kliknout. To je samozřejmě zcela v rozporu s tím, k čemu tento prvek aktuálně slouží – díky kliknutí na hashtag můžete rychle najít tweety se stejným hashtagem.

Tento prvek rychlého vyhledávání používají prakticky všichni uživatelé této sítě, výrazně usnadňuje orientaci a celkově fungování na Twitteru. Hlavní otázkou zůstává, proč by vlastně provozovatelé této sítě o něčem takového vůbec uvažovali?

Za vším hledej peníze

Výše zmíněný inženýrka se domnívá, že by za tímto krokem mohly být peníze. Twitter by totiž údajně měl zachovat hashtagy s emotikonou, které jsou placené a označovány jako hashflagy. Ty většinou vlastní velké značky (třeba Pepsi či Marvel), které si za ně platí, jako za reklamu a provozovatelé Twitteru si zřejmě spočítali, že ponecháním hashtagů, na které půjde kliknout, jen u placeného obsahu, jim přinese více peněz do kasičky.

Mějte na paměti, že se jedná o interní experiment a vývojáři tuto možnost prozatím pouze testují. Je možné (a velmi pravděpodobné), že Twitter klasické hashtagy ze své platformy nikdy neodstraní.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."