Pokud dorazí čtvrtý operátor s touto nabídkou, přejdou k němu miliony Čechů

Ondřej Koníček
  • Na našem trhu aktuálně vládnou tři hlavní operátoři
  • Ty doplňuje spousta šedých, virtuálních operátorů
  • Jak by měl vypadat čtvrtý operátor?
Čtvrtý operátor k nám jen tak nevstoupí, ale můžeme se alespoň zasnít
Čtvrtý operátor k nám jen tak nevstoupí, ale můžeme se alespoň zasnít

O tom, že k nám vstoupí plnotučný, čtvrtý operátor, se mluví již velmi, velmi dlouho a bohužel to vypadá, že se v dohledné době ničeho takového nedočkáme. Stojaté operátorské vody před pár lety (konkrétněji v roce 2012) rozvířili šedí, tedy virtuální operátoři, ale vzhledem k obřím cenám, které naše svatá trojice neustále udržuje, by nějaká pořádná konkurence rozhodně nebyla od věci. Jak by mohla vypadat?

Data táhnou, bez nich to nepůjde

Trend posledních let je jasný – volání a SMS zprávy upadají v zapomnění a střídají je mobilní data, kolem kterých se točí většina dnešních tarifů. Nový, čtvrtý operátor by se měl proto výrazně zaměřit právě na data a musel by nabídnout něco, co by donutilo stávající zákazníky aktuální trojky operátorů odejít a přejít k nováčkovi.

Nové zákazníky by určitě přitáhl na nějaký zajímavý, neomezený tarif, který by v jeho nabídce určitě neměl chybět a nový člen na trhu s operátory by měl kolem něj ideálně postavit celou svou vstupní kampaň. Samozřejmě by musel nabídnout lepší cenu než konkurence, ale zase ne o moc, aby to pro něj dávalo smysl. Zákazníky by mohl přilákat spíše na zajímavé bonusy.

Jak by mohl vypadat nový operátor v ČR?
Jak by mohl vypadat nový operátor v ČR?

Pořádný, neomezený tarif jako základ

Co takhle například základní, neomezený tarif, když ne s plnou 5G rychlostí, tak alespoň s o řád vyšší rychlostí než u konkurence, řekněme 20 Mb/s? K tomu přihodit prvních 20 GB neomezenou rychlostí, nalepit na to nějakou atraktivní cenu (599 korun, to se zdá býti rozumné nacenění) a šup s tím do boje o zákazníky.

Tento tarif by pochopitelně musely doplnit jiné, neomezené tarify a také základní paušály, které by nabídly nějaké to neomezené volání a SMSky za pár korun měsíčně. Předplacené karty by nový operátor mohl ze svého portfolia úplně vyškrtnout, protože bude zaměřený hlavně na mladé zákazníky a tam se tento typ služeb moc nenosí.

Moderní technologie

Vzhledem k zaměření na mladší populaci, což aktuálně zvládá Vodafone, by měl mít nový operátor ve svém portfoliu moderní prvky a technologie. To znamená, že by měl umožnit například eSIM, fungovat primárně v online světě s minimem kamenných prodejen, mít pořádnou aplikaci a také nabízet férové výhody a bonusy při úpisu na delší dobu.

A co jiné služby? Dnešní operátoři nabízí, kromě telekomunikačních služeb jako takových, také televizi, internet a mnohdy svůj vlastní hardware. Pokud si navíc pořídíte vše od jednoho operátora, dostanete většinou zajímavé slevy a bez toho by se nový hráč na českém mobilním písečku pochopitelně neobešel. Z toho vyplývá, že by musel vzniknout pravděpodobně pod záštitou nějaké velké, nadnárodní společnosti.

Sázka na (pro mladé) známé obličeje

Vzhledem k cílové skupině zákazníků by musel operátor nasadit odpovídající kampaň postavenou na známých obličejích, které mladí vídají na sociálních sítích. To znamená na influencerech, youtuberech či streamerech. A klidně by mohl nabídnout výhody v podobě například neomezeného surfování na vybraných sociálních sítích i u omezených tarifů.

Co se zvýhodněných mobilních telefonů týče, tak by v nabídce neměly chybět a operátor by musel nabídnout i populární nákup na splátky bez navýšení v rámci tarifu. To znamená, že byste něco za svůj nový telefonu zaplatili na místě a zbytek byste postupně spláceli s paušálem. A v nabídce by samozřejmě nesměly chybět iPhony, které jsou mezi mladými velmi populární.

Měl by cílit na mladé
Měl by cílit na mladé

Nejdůležitější nakonec – co jméno?

No a na závěr je tu věc, která je velmi, velmi důležitá. Jméno. Nový operátor by měl rozhodně mít nějaké cool pojmenování, které by podtrhlo jeho zaměření na mladší uživatele. Přijít s opravdu relevantním pojmenováním ale není vůbec snadné a společnost, která by nového operátora chtěla přinést na trh, by mohla o pojmenování požádat veřejnost. Nový operátor by se dostal do povědomí ještě předtím, než by oficiálně vstoupil na trh a lidé by si ho zapamatovali.

Jedná se o názorový článek. Jak si myslíte, že by se tento potenciální, nový operátor měl jmenovat? Podělte se s námi o váš nápad v komentářích.


Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.


Komentáře


Nejnovější články