Pokud dorazí čtvrtý operátor s touto nabídkou, přejdou k němu miliony Čechů

Ondřej Koníček
  • Na našem trhu aktuálně vládnou tři hlavní operátoři
  • Ty doplňuje spousta šedých, virtuálních operátorů
  • Jak by měl vypadat čtvrtý operátor?
Čtvrtý operátor k nám jen tak nevstoupí, ale můžeme se alespoň zasnít
Čtvrtý operátor k nám jen tak nevstoupí, ale můžeme se alespoň zasnít

O tom, že k nám vstoupí plnotučný, čtvrtý operátor, se mluví již velmi, velmi dlouho a bohužel to vypadá, že se v dohledné době ničeho takového nedočkáme. Stojaté operátorské vody před pár lety (konkrétněji v roce 2012) rozvířili šedí, tedy virtuální operátoři, ale vzhledem k obřím cenám, které naše svatá trojice neustále udržuje, by nějaká pořádná konkurence rozhodně nebyla od věci. Jak by mohla vypadat?

Samsung Galaxy Z Fold 7Samsung Galaxy Z Fold 7

Data táhnou, bez nich to nepůjde

Trend posledních let je jasný – volání a SMS zprávy upadají v zapomnění a střídají je mobilní data, kolem kterých se točí většina dnešních tarifů. Nový, čtvrtý operátor by se měl proto výrazně zaměřit právě na data a musel by nabídnout něco, co by donutilo stávající zákazníky aktuální trojky operátorů odejít a přejít k nováčkovi.

Nové zákazníky by určitě přitáhl na nějaký zajímavý, neomezený tarif, který by v jeho nabídce určitě neměl chybět a nový člen na trhu s operátory by měl kolem něj ideálně postavit celou svou vstupní kampaň. Samozřejmě by musel nabídnout lepší cenu než konkurence, ale zase ne o moc, aby to pro něj dávalo smysl. Zákazníky by mohl přilákat spíše na zajímavé bonusy.

Jak by mohl vypadat nový operátor v ČR?
Jak by mohl vypadat nový operátor v ČR?

Pořádný, neomezený tarif jako základ

Co takhle například základní, neomezený tarif, když ne s plnou 5G rychlostí, tak alespoň s o řád vyšší rychlostí než u konkurence, řekněme 20 Mb/s? K tomu přihodit prvních 20 GB neomezenou rychlostí, nalepit na to nějakou atraktivní cenu (599 korun, to se zdá býti rozumné nacenění) a šup s tím do boje o zákazníky.

Tento tarif by pochopitelně musely doplnit jiné, neomezené tarify a také základní paušály, které by nabídly nějaké to neomezené volání a SMSky za pár korun měsíčně. Předplacené karty by nový operátor mohl ze svého portfolia úplně vyškrtnout, protože bude zaměřený hlavně na mladé zákazníky a tam se tento typ služeb moc nenosí.

Moderní technologie

Vzhledem k zaměření na mladší populaci, což aktuálně zvládá Vodafone, by měl mít nový operátor ve svém portfoliu moderní prvky a technologie. To znamená, že by měl umožnit například eSIM, fungovat primárně v online světě s minimem kamenných prodejen, mít pořádnou aplikaci a také nabízet férové výhody a bonusy při úpisu na delší dobu.

A co jiné služby? Dnešní operátoři nabízí, kromě telekomunikačních služeb jako takových, také televizi, internet a mnohdy svůj vlastní hardware. Pokud si navíc pořídíte vše od jednoho operátora, dostanete většinou zajímavé slevy a bez toho by se nový hráč na českém mobilním písečku pochopitelně neobešel. Z toho vyplývá, že by musel vzniknout pravděpodobně pod záštitou nějaké velké, nadnárodní společnosti.

Sázka na (pro mladé) známé obličeje

Vzhledem k cílové skupině zákazníků by musel operátor nasadit odpovídající kampaň postavenou na známých obličejích, které mladí vídají na sociálních sítích. To znamená na influencerech, youtuberech či streamerech. A klidně by mohl nabídnout výhody v podobě například neomezeného surfování na vybraných sociálních sítích i u omezených tarifů.

Co se zvýhodněných mobilních telefonů týče, tak by v nabídce neměly chybět a operátor by musel nabídnout i populární nákup na splátky bez navýšení v rámci tarifu. To znamená, že byste něco za svůj nový telefonu zaplatili na místě a zbytek byste postupně spláceli s paušálem. A v nabídce by samozřejmě nesměly chybět iPhony, které jsou mezi mladými velmi populární.

Měl by cílit na mladé
Měl by cílit na mladé

Nejdůležitější nakonec – co jméno?

No a na závěr je tu věc, která je velmi, velmi důležitá. Jméno. Nový operátor by měl rozhodně mít nějaké cool pojmenování, které by podtrhlo jeho zaměření na mladší uživatele. Přijít s opravdu relevantním pojmenováním ale není vůbec snadné a společnost, která by nového operátora chtěla přinést na trh, by mohla o pojmenování požádat veřejnost. Nový operátor by se dostal do povědomí ještě předtím, než by oficiálně vstoupil na trh a lidé by si ho zapamatovali.

Jedná se o názorový článek. Jak si myslíte, že by se tento potenciální, nový operátor měl jmenovat? Podělte se s námi o váš nápad v komentářích.


Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.


Komentáře

Samsung Galaxy Watch 8Samsung Galaxy Watch 8

Nejnovější články