Nový bič na operátory! Pokud převod čísla trvá dlouho, dostanete odškodné
- Bojíte se přejít od jednoho operátora k druhému kvůli zdržování?
- Tak už se bát nemusíte, protože nedávno vešla v platnost nová vyhláška
- Ta stanovuje maximální délku, jakou takový přechod mezi operátory může trvat

Dříve byl přechod od jednoho operátora k druhému velmi dlouhou a otravnou záležitostí. Tak moc, že si lidé kolikrát tento přechod raději rozmysleli, nehledě třeba na mnohem lepší podmínky, které mohli dostat. V poslední době se to ale výrazně zlepšuje a nejnovější vyhláška přidává nárok na náhradu v případě zbytečné prodlevy celého úkonu.
Přechod za lepším operátorem v minimální době
Tato nová vyhláška vešla v platnost 1. dubna 2022 a naštěstí se nejednalo o aprílový žertík. Upravuje podmínky jak pro přenos čísla k jinému operátorovi, tak změnu poskytovatele internetového připojení a zákazník dle nové vyhlášky nesmí být bez funkčního internetu déle než jeden den.
Pokud o změnu zákazník svého operátora požádá, měl by mít, je-li to technicky možné, zajištěnu kontinuitu služeb a právě to znamená, že přerušení poskytování služeb by nemělo trvat déle než 1 pracovní den. Smyslem nové legislativní úpravy je zjednodušit proces změny tak, aby většinu kroků vyřídil přejímající poskytovatel.

Čtěte také: Česko má suverénně nejdražší tarify v EU, potvrdila komise. Naši operátoři propadli
Pokud poskytovatel selže, máte nárok na náhradu
Tato vyhláška upravuje i přenositelnost čísel mezi operátory a nově přidává právo účastníkovi na paušální náhradu, pokud dojde k přenesení čísla se zpožděním. Na tuto náhradu má uživatel právo i v případě, že dojde ke zneužití přenosu a na možnost přenést si číslo k jinému poskytovateli po dobu nejméně 1 měsíce ode dne zániku závazku ze smlouvy.
Co se týče jednotlivých náhrad, tak ta nesmí být nižší než 100 korun za den a vyšší než 1 000 korun za den. O výši náhrady ale nerozhodují operátoři, ta je pevně daná právě novou vyhláškou a její výše se pro jednotlivé situace liší. Třeba čistě při zpožděném přenosu má zákazník nárok na 200 korun za každý započatý den prodlení s tím, že šestý den se tato částka zdvojnásobí.
Případné spory vyřeší ČTÚ
Nová legislativa dále zmiňuje, že ČTÚ je oprávněn rozhodovat případné spory mezi účastníky a poskytovateli týkající se poskytnutí těchto paušálních náhrad. Pokud vás to zaujalo, tak si určitě přečtěte a prostudujte i podrobnou zprávu od ČTÚ.
Autor článku

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.
Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.








