Listopadová monitorovací zpráva Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) poskytuje cenné poznatky o spotřebitelských preferencích a spokojenosti s mobilními telekomunikačními službami v sektoru domácností v České republice.
Zpráva zdůrazňuje významnou přítomnost virtuálních operátorů mezi spotřebiteli (11 %) a ukazuje na výraznou oblibu neomezeného volání (43 % respondentů) a neomezených dat (22 % respondentů). Pozoruhodným zjištěním je loajalita zákazníků ke svému hlavnímu poskytovateli služeb, přičemž 69 % uvádí dobu trvání služby pět a více let.
Zpráva se dále dotýká povinnosti poskytovatelů služeb přístupu k internetu od 1. ledna 2021 specifikovat podrobné parametry ve smluvních dokumentech. ČTÚ provedl komplexní kontrolu, která vedla k postupnému plnění povinností u většiny poskytovatelů.
Soudní spor ČTÚ a poskytovatele internetových služeb byl zapříčiněn nereagováním poskytovatele na výzvu ČTÚ k nápravě nedostatků. Městský soud v Praze svým zářijovým rozsudkem potvrdil rozhodnutí ČTÚ o uložení peněžitého trestu a posílil tak závazek úřadu prosazovat předpisy a standardy v telekomunikačním sektoru.
Čtěte také: S tímto jednoduchým fíglem zrychlíte odemykání iPhonu. Znáte ho?
Z hlediska spotřebitelského sentimentu považuje poměr ceny a kvality za přijatelný 45 % respondentů, 20 % považuje cenu za příznivou a 16 % spíše za příznivou. Tyto informace poskytují podrobné porozumění spotřebitelskému vnímání na telekomunikačním trhu.
Došlo k poklesu stížností v oblasti elektronických komunikací během třetího čtvrtletí, doprovázený podobnými trendy v poštovních službách. Právní pokuty za nekalé obchodní praktiky v sektoru elektronických komunikací dále podtrhují regulační opatření přijatá ČTÚ k zachování poctivých a etických praktik v tomto odvětví.
Listopadová monitorovací zpráva Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) poskytuje cenné poznatky o spotřebitelských preferencích a spokojenosti s mobilními telekomunikačními službami v sektoru domácností v České republice.
Zpráva zdůrazňuje významnou přítomnost virtuálních operátorů mezi spotřebiteli (11 %) a ukazuje na výraznou oblibu neomezeného volání (43 % respondentů) a neomezených dat (22 % respondentů). Pozoruhodným zjištěním je loajalita zákazníků ke svému hlavnímu poskytovateli služeb, přičemž 69 % uvádí dobu trvání služby pět a více let.
Zpráva se dále dotýká povinnosti poskytovatelů služeb přístupu k internetu od 1. ledna 2021 specifikovat podrobné parametry ve smluvních dokumentech. ČTÚ provedl komplexní kontrolu, která vedla k postupnému plnění povinností u většiny poskytovatelů.
Soudní spor ČTÚ a poskytovatele internetových služeb byl zapříčiněn nereagováním poskytovatele na výzvu ČTÚ k nápravě nedostatků. Městský soud v Praze svým zářijovým rozsudkem potvrdil rozhodnutí ČTÚ o uložení peněžitého trestu a posílil tak závazek úřadu prosazovat předpisy a standardy v telekomunikačním sektoru.
Čtěte také: S tímto jednoduchým fíglem zrychlíte odemykání iPhonu. Znáte ho?
Z hlediska spotřebitelského sentimentu považuje poměr ceny a kvality za přijatelný 45 % respondentů, 20 % považuje cenu za příznivou a 16 % spíše za příznivou. Tyto informace poskytují podrobné porozumění spotřebitelskému vnímání na telekomunikačním trhu.
Došlo k poklesu stížností v oblasti elektronických komunikací během třetího čtvrtletí, doprovázený podobnými trendy v poštovních službách. Právní pokuty za nekalé obchodní praktiky v sektoru elektronických komunikací dále podtrhují regulační opatření přijatá ČTÚ k zachování poctivých a etických praktik v tomto odvětví.