Apple se pustil do zbrojení v oblasti umělé inteligence u telefonů až mezi posledními výrobci a s velkou pompou představil svou Apple Intelligence před nějakými šesti měsíci. Jedná se o soubor více či méně užitečných prvků, které při představení vyvolaly nadšení, jenže jak to tak vypadá, realita je trochu někde jinde. Apple uživatele jeho AI nijak zvlášť nezajímá.
Bohužel ale ne do všech. V Evropě máme smůlu a umělá inteligence od Applu má prozatím do našich iPhonů dveře zavřené. Nemůže za to kalifornský gigant, ale EU a její zákonu o digitálních trzích (Digital Markets Act neboli DMA). Tak jako tak, v Americe se první majitelé iPhonů již můžou z Apple Intelligence těšit.
Ta dorazila k tamním uživatelům s nejnovějším updatem na iOS 18.2 a server SellCell, který se zabývá výměnou starých telefonů za nové, udělal zajímavý průzkum. Z něj vyplývá, že takřka polovina uživatelů iPhonů, konkrétněji 47,6 %, považuje prvek AI při nákupu telefonu za důležitý. No při reálné zkušenost už byla situace diametrálně odlišná.
Po možnosti vyzkoušet Apple Intelligence takříkajíc naostro, v reálném světě, uvedlo celých 73 % uživatelů, že má tento aspekt dle nich malou, nebo rovnou žádnou přidanou hodnotu. Nejedná se ale jen o Apple a jeho iPhony, v podobném duchu se vyjádřili i uživatelé Samsungu a tam na to poukázalo dokonce 87 % dotázaných.
Co se týče nejpoužívanějších nástrojů v rámci Apple Intelligence, tak mezi ně patřily Writing Tools, který pomáhá s textem, či funkce Sumarizace notifikací. Tyto prvky využilo 72 % a 54 % respondentů. Využití ostatních funkcí, jako například Chytrá odpověď, či Clean Up nástroj pro čištění fotografií, se pohybovalo od 20,9 % po 44,5 %.
Část uživatelů v průzkumu dokonce uvedla, že nepoužívá Apple Intelligence z důvodů obavy o narušení svého soukromí. Zajímavé je i to, že 16,8 % z dotázaných uvedlo, že by bylo v případě dramatického zlepšení Galaxy AI ochotno přejít od Applu k Samsungu. Opačným směrem by bylo ochotno vydat se jen 9,7 % uživatelů.
Apple se pustil do zbrojení v oblasti umělé inteligence u telefonů až mezi posledními výrobci a s velkou pompou představil svou Apple Intelligence před nějakými šesti měsíci. Jedná se o soubor více či méně užitečných prvků, které při představení vyvolaly nadšení, jenže jak to tak vypadá, realita je trochu někde jinde. Apple uživatele jeho AI nijak zvlášť nezajímá.
Bohužel ale ne do všech. V Evropě máme smůlu a umělá inteligence od Applu má prozatím do našich iPhonů dveře zavřené. Nemůže za to kalifornský gigant, ale EU a její zákonu o digitálních trzích (Digital Markets Act neboli DMA). Tak jako tak, v Americe se první majitelé iPhonů již můžou z Apple Intelligence těšit.
Ta dorazila k tamním uživatelům s nejnovějším updatem na iOS 18.2 a server SellCell, který se zabývá výměnou starých telefonů za nové, udělal zajímavý průzkum. Z něj vyplývá, že takřka polovina uživatelů iPhonů, konkrétněji 47,6 %, považuje prvek AI při nákupu telefonu za důležitý. No při reálné zkušenost už byla situace diametrálně odlišná.
Po možnosti vyzkoušet Apple Intelligence takříkajíc naostro, v reálném světě, uvedlo celých 73 % uživatelů, že má tento aspekt dle nich malou, nebo rovnou žádnou přidanou hodnotu. Nejedná se ale jen o Apple a jeho iPhony, v podobném duchu se vyjádřili i uživatelé Samsungu a tam na to poukázalo dokonce 87 % dotázaných.
Co se týče nejpoužívanějších nástrojů v rámci Apple Intelligence, tak mezi ně patřily Writing Tools, který pomáhá s textem, či funkce Sumarizace notifikací. Tyto prvky využilo 72 % a 54 % respondentů. Využití ostatních funkcí, jako například Chytrá odpověď, či Clean Up nástroj pro čištění fotografií, se pohybovalo od 20,9 % po 44,5 %.
Část uživatelů v průzkumu dokonce uvedla, že nepoužívá Apple Intelligence z důvodů obavy o narušení svého soukromí. Zajímavé je i to, že 16,8 % z dotázaných uvedlo, že by bylo v případě dramatického zlepšení Galaxy AI ochotno přejít od Applu k Samsungu. Opačným směrem by bylo ochotno vydat se jen 9,7 % uživatelů.