Facebook Messenger je zřejmě nejúspěšnějším sub-projektem Facebooku, když nepočítáme WhatsApp, který firma Marka Zuckerberga koupila. Facebook Messenger je druhou nejpoužívanější chatovací platformou. Přitom nebýt toho, že k Messengeru musíte alockovat svůj Facebook účet, byla by jistě na prvním místě.
Facebook jako takový byl založen v roce 2004. Čtyři roky na to spouští tým génia Zuckerberga funkci okamžitých zpráv – dnes tomu říkáme chat. V dubnu 2008 byl Messenger spuštěn ještě jako Facebook Chat. Služba neměla kdovíjaký úspěch, přitom se Facebook chystal spustit také službu pro chatování ve skupinách jménem Beluga.
Zlom přišel pak v roce 2014, kdy společnost oznámila, že funkce chatování zmizí z Facebooku a bude zavedena speciální aplikace Messenger. Nejdříve byla součástí sociální sítě a dostala také vlastní doménu Messenger.com. Pak už to šlo ráz na ráz a appka byla spuštěna i pro Android a iOS.
Doporučujeme: Proč byste v žádném případě neměli používat Messenger?
Zatímco Facebook používá každý měsíc 2,5 miliardy lidí po celém světě, Messenger je na tom o poznání hůř. Počet měsíčních aktivních uživatelů přerůstá 1,3 miliardy, jak uvádí společnost Statista. To znamená, že je druhá, hned za WhatsAppem, který se jen za pár let vyhoupl na 2 miliardy uživatelů. Jen pro vaši zajímavost, třetí je čínský WeChat (1,2 miliardy uživ.), čtvrtý pak skokově QQ (606 milionů uživ.) a pátý Telegram (550 milionů uživ.).
Messenger začínal s logem ve stejné barvě jako Facebook, tedy takové té tmavě modré. Hranatá bublinka s bleskem měla vyznačovat možnost svižné, takřka bleskové komunikace; toto logo využíval Messenger mezi roky 2011 až 2013. Od roku 2014 se svým oficiálním spuštěním se bublinka zakulatila a zmodrala do dnes již ikonické nativní barvy “Messíku”.
Mezi lety 2018 a 2020 došlo ještě k jedné změně, design se stal víc plochým, Material po vzoru Googlu. Stále si však držel svou ikonickou modrou barvu, která byla i výchozí barvou všech chatů. Jak se ale začal Messenger barevně proměňovat uvnitř, odneslo to i logo. Dnes má ikonka aplikace gradientní modro-fialovou barvu.
Čtěte také: Messenger spouští tmavý režim. Aktivace je zvláštní, ale funguje
V dubnu prolétla internetem zpráva, že zakladatel a výkonný ředitel Facebooku nepoužívá “své” chatovací služby WhatsApp ani Messenger. Zpráva z Twitteru totiž hovořila o tom, že Zuckerberg raději používá Signal. To je aplikace stejného ražení – tedy chatovací – s ale mnohem větším důrazem na zabezpečení.
Problém je bohužel v tom, že za dané konstelace by bylo bývalo mnohem lepší aktivně propagovat produkty i služby své firmy a snažit se všechny okolo přesvědčit, že jsou spolehlivé a bezpečné.
Facebook Messenger je zřejmě nejúspěšnějším sub-projektem Facebooku, když nepočítáme WhatsApp, který firma Marka Zuckerberga koupila. Facebook Messenger je druhou nejpoužívanější chatovací platformou. Přitom nebýt toho, že k Messengeru musíte alockovat svůj Facebook účet, byla by jistě na prvním místě.
Facebook jako takový byl založen v roce 2004. Čtyři roky na to spouští tým génia Zuckerberga funkci okamžitých zpráv – dnes tomu říkáme chat. V dubnu 2008 byl Messenger spuštěn ještě jako Facebook Chat. Služba neměla kdovíjaký úspěch, přitom se Facebook chystal spustit také službu pro chatování ve skupinách jménem Beluga.
Zlom přišel pak v roce 2014, kdy společnost oznámila, že funkce chatování zmizí z Facebooku a bude zavedena speciální aplikace Messenger. Nejdříve byla součástí sociální sítě a dostala také vlastní doménu Messenger.com. Pak už to šlo ráz na ráz a appka byla spuštěna i pro Android a iOS.
Doporučujeme: Proč byste v žádném případě neměli používat Messenger?
Zatímco Facebook používá každý měsíc 2,5 miliardy lidí po celém světě, Messenger je na tom o poznání hůř. Počet měsíčních aktivních uživatelů přerůstá 1,3 miliardy, jak uvádí společnost Statista. To znamená, že je druhá, hned za WhatsAppem, který se jen za pár let vyhoupl na 2 miliardy uživatelů. Jen pro vaši zajímavost, třetí je čínský WeChat (1,2 miliardy uživ.), čtvrtý pak skokově QQ (606 milionů uživ.) a pátý Telegram (550 milionů uživ.).
Messenger začínal s logem ve stejné barvě jako Facebook, tedy takové té tmavě modré. Hranatá bublinka s bleskem měla vyznačovat možnost svižné, takřka bleskové komunikace; toto logo využíval Messenger mezi roky 2011 až 2013. Od roku 2014 se svým oficiálním spuštěním se bublinka zakulatila a zmodrala do dnes již ikonické nativní barvy “Messíku”.
Mezi lety 2018 a 2020 došlo ještě k jedné změně, design se stal víc plochým, Material po vzoru Googlu. Stále si však držel svou ikonickou modrou barvu, která byla i výchozí barvou všech chatů. Jak se ale začal Messenger barevně proměňovat uvnitř, odneslo to i logo. Dnes má ikonka aplikace gradientní modro-fialovou barvu.
Čtěte také: Messenger spouští tmavý režim. Aktivace je zvláštní, ale funguje
V dubnu prolétla internetem zpráva, že zakladatel a výkonný ředitel Facebooku nepoužívá “své” chatovací služby WhatsApp ani Messenger. Zpráva z Twitteru totiž hovořila o tom, že Zuckerberg raději používá Signal. To je aplikace stejného ražení – tedy chatovací – s ale mnohem větším důrazem na zabezpečení.
Problém je bohužel v tom, že za dané konstelace by bylo bývalo mnohem lepší aktivně propagovat produkty i služby své firmy a snažit se všechny okolo přesvědčit, že jsou spolehlivé a bezpečné.