4 věci, které rozhodně musíte vědět o Facebook Messenger

  • Facebook Messenger je jednou z nejpoužívanějších aplikací pro chatování
  • Měsíčně se k Facebook Messengeru přihlásí víc jak 1,3 miliardy lidí
  • Co dalšího byste o službě jako takové měli vědět?
Facebook Messenger

Podoba Facebook Messengeru v dnešních dnech

Facebook Messenger je zřejmě nejúspěšnějším sub-projektem Facebooku, když nepočítáme WhatsApp, který firma Marka Zuckerberga koupila. Facebook Messenger je druhou nejpoužívanější chatovací platformou. Přitom nebýt toho, že k Messengeru musíte alockovat svůj Facebook účet, byla by jistě na prvním místě.

Messenger vznikl už v roce 2008

Facebook jako takový byl založen v roce 2004. Čtyři roky na to spouští tým génia Zuckerberga funkci okamžitých zpráv – dnes tomu říkáme chat. V dubnu 2008 byl Messenger spuštěn ještě jako Facebook Chat. Služba neměla kdovíjaký úspěch, přitom se Facebook chystal spustit také službu pro chatování ve skupinách jménem Beluga.

Zlom přišel pak v roce 2014, kdy společnost oznámila, že funkce chatování zmizí z Facebooku a bude zavedena speciální aplikace Messenger. Nejdříve byla součástí sociální sítě a dostala také vlastní doménu Messenger.com. Pak už to šlo ráz na ráz a appka byla spuštěna i pro Android a iOS.


Doporučujeme: Proč byste v žádném případě neměli používat Messenger?


Facebook Chat

Původní Facebook Chat z nultých let vypadá dnes již ikonicky

1,3 miliardy lidí každý měsíc

Zatímco Facebook používá každý měsíc 2,5 miliardy lidí po celém světě, Messenger je na tom o poznání hůř. Počet měsíčních aktivních uživatelů přerůstá 1,3 miliardy, jak uvádí společnost Statista. To znamená, že je druhá, hned za WhatsAppem, který se jen za pár let vyhoupl na 2 miliardy uživatelů. Jen pro vaši zajímavost, třetí je čínský WeChat (1,2 miliardy uživ.), čtvrtý pak skokově QQ (606 milionů uživ.) a pátý Telegram (550 milionů uživ.).

Vystřídal čtyři loga

Messenger začínal s logem ve stejné barvě jako Facebook, tedy takové té tmavě modré. Hranatá bublinka s bleskem měla vyznačovat možnost svižné, takřka bleskové komunikace; toto logo využíval Messenger mezi roky 2011 až 2013. Od roku 2014 se svým oficiálním spuštěním se bublinka zakulatila a zmodrala do dnes již ikonické nativní barvy “Messíku”.

Mezi lety 2018 a 2020 došlo ještě k jedné změně, design se stal víc plochým, Material po vzoru Googlu. Stále si však držel svou ikonickou modrou barvu, která byla i výchozí barvou všech chatů. Jak se ale začal Messenger barevně proměňovat uvnitř, odneslo to i logo. Dnes má ikonka aplikace gradientní modro-fialovou barvu.


Čtěte také: Messenger spouští tmavý režim. Aktivace je zvláštní, ale funguje


Mark Zuckerberg ho nepoužívá

V dubnu prolétla internetem zpráva, že zakladatel a výkonný ředitel Facebooku nepoužívá “své” chatovací služby WhatsApp ani Messenger. Zpráva z Twitteru totiž hovořila o tom, že Zuckerberg raději používá Signal. To je aplikace stejného ražení – tedy chatovací – s ale mnohem větším důrazem na zabezpečení.

Problém je bohužel v tom, že za dané konstelace by bylo bývalo mnohem lepší aktivně propagovat produkty i služby své firmy a snažit se všechny okolo přesvědčit, že jsou spolehlivé a bezpečné.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

4 věci, které rozhodně musíte vědět o Facebook Messenger

  • Facebook Messenger je jednou z nejpoužívanějších aplikací pro chatování
  • Měsíčně se k Facebook Messengeru přihlásí víc jak 1,3 miliardy lidí
  • Co dalšího byste o službě jako takové měli vědět?
Facebook Messenger

Podoba Facebook Messengeru v dnešních dnech

Facebook Messenger je zřejmě nejúspěšnějším sub-projektem Facebooku, když nepočítáme WhatsApp, který firma Marka Zuckerberga koupila. Facebook Messenger je druhou nejpoužívanější chatovací platformou. Přitom nebýt toho, že k Messengeru musíte alockovat svůj Facebook účet, byla by jistě na prvním místě.

Messenger vznikl už v roce 2008

Facebook jako takový byl založen v roce 2004. Čtyři roky na to spouští tým génia Zuckerberga funkci okamžitých zpráv – dnes tomu říkáme chat. V dubnu 2008 byl Messenger spuštěn ještě jako Facebook Chat. Služba neměla kdovíjaký úspěch, přitom se Facebook chystal spustit také službu pro chatování ve skupinách jménem Beluga.

Zlom přišel pak v roce 2014, kdy společnost oznámila, že funkce chatování zmizí z Facebooku a bude zavedena speciální aplikace Messenger. Nejdříve byla součástí sociální sítě a dostala také vlastní doménu Messenger.com. Pak už to šlo ráz na ráz a appka byla spuštěna i pro Android a iOS.


Doporučujeme: Proč byste v žádném případě neměli používat Messenger?


Facebook Chat

Původní Facebook Chat z nultých let vypadá dnes již ikonicky

1,3 miliardy lidí každý měsíc

Zatímco Facebook používá každý měsíc 2,5 miliardy lidí po celém světě, Messenger je na tom o poznání hůř. Počet měsíčních aktivních uživatelů přerůstá 1,3 miliardy, jak uvádí společnost Statista. To znamená, že je druhá, hned za WhatsAppem, který se jen za pár let vyhoupl na 2 miliardy uživatelů. Jen pro vaši zajímavost, třetí je čínský WeChat (1,2 miliardy uživ.), čtvrtý pak skokově QQ (606 milionů uživ.) a pátý Telegram (550 milionů uživ.).

Vystřídal čtyři loga

Messenger začínal s logem ve stejné barvě jako Facebook, tedy takové té tmavě modré. Hranatá bublinka s bleskem měla vyznačovat možnost svižné, takřka bleskové komunikace; toto logo využíval Messenger mezi roky 2011 až 2013. Od roku 2014 se svým oficiálním spuštěním se bublinka zakulatila a zmodrala do dnes již ikonické nativní barvy “Messíku”.

Mezi lety 2018 a 2020 došlo ještě k jedné změně, design se stal víc plochým, Material po vzoru Googlu. Stále si však držel svou ikonickou modrou barvu, která byla i výchozí barvou všech chatů. Jak se ale začal Messenger barevně proměňovat uvnitř, odneslo to i logo. Dnes má ikonka aplikace gradientní modro-fialovou barvu.


Čtěte také: Messenger spouští tmavý režim. Aktivace je zvláštní, ale funguje


Mark Zuckerberg ho nepoužívá

V dubnu prolétla internetem zpráva, že zakladatel a výkonný ředitel Facebooku nepoužívá “své” chatovací služby WhatsApp ani Messenger. Zpráva z Twitteru totiž hovořila o tom, že Zuckerberg raději používá Signal. To je aplikace stejného ražení – tedy chatovací – s ale mnohem větším důrazem na zabezpečení.

Problém je bohužel v tom, že za dané konstelace by bylo bývalo mnohem lepší aktivně propagovat produkty i služby své firmy a snažit se všechny okolo přesvědčit, že jsou spolehlivé a bezpečné.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."