V Evropské unii platí, že každé zakoupené zařízení musí mít dvouletou záruku. Po jejím vypršení je ale poměrně náročné sjednat případnou opravu různé elektroniky, jako jsou telefony, sluchátka, ledničky nebo pračky. Evropská unie pracuje na nové legislativě, která by měla podpořit společnosti v opravách svých výrobků i po záruční době.
Nový soubor pravidel oprav EU by měl společnosti motivovat k tomu, aby poškozené výrobky zákazníkům častěji opravovaly. Spotřebitel dostane možnost si vybrat, zda si chce výrobek nechat opravit nebo vyměnit. Pokud se rozhodne pro opravu, dojde k prodloužení záruční doby o jeden rok, jak uvádí zpráva Evropské unie.
Tento krok je velmi vítaný, protože sníží počet elektronického odpadu, prodlouží životnost elektroniky a donutí společnosti k tomu, aby měly na skladech déle náhradní díly.
Čtěte také: Blbina, nebo geniální nápad? Logitech ukázal myš s umělou inteligencí
Další věc, kterou se směrnice zabývá, jsou pozáruční opravy. Společnosti by měly být schopné a ochotné opravit své produkty za přijatelnou cenu, aby zákazníci nebyli odrazováni od pozáručních oprav.
Zároveň velcí výrobci nebudou moci bránit nezávislým servisům v používání náhradních dílů vytisknutých na 3D tiskárnách nebo těch z druhé ruky, a nebudou moci opravu odmítnout ani z ekonomických důvodů.
Kromě všech těchto změn EU plánuje spustit online platformu, kde si každý může dohledat nejbližší opravny, prodejce použitých výrobků a lidi, kteří kupují vadné zboží. Nová legislativa vstoupí v platnost, jakmile ji schválí Rada Evropské unie. Poté budou mít členové EU dva roky na to, aby si zákon implementovali do vlastní legislativy.
V Evropské unii platí, že každé zakoupené zařízení musí mít dvouletou záruku. Po jejím vypršení je ale poměrně náročné sjednat případnou opravu různé elektroniky, jako jsou telefony, sluchátka, ledničky nebo pračky. Evropská unie pracuje na nové legislativě, která by měla podpořit společnosti v opravách svých výrobků i po záruční době.
Nový soubor pravidel oprav EU by měl společnosti motivovat k tomu, aby poškozené výrobky zákazníkům častěji opravovaly. Spotřebitel dostane možnost si vybrat, zda si chce výrobek nechat opravit nebo vyměnit. Pokud se rozhodne pro opravu, dojde k prodloužení záruční doby o jeden rok, jak uvádí zpráva Evropské unie.
Tento krok je velmi vítaný, protože sníží počet elektronického odpadu, prodlouží životnost elektroniky a donutí společnosti k tomu, aby měly na skladech déle náhradní díly.
Čtěte také: Blbina, nebo geniální nápad? Logitech ukázal myš s umělou inteligencí
Další věc, kterou se směrnice zabývá, jsou pozáruční opravy. Společnosti by měly být schopné a ochotné opravit své produkty za přijatelnou cenu, aby zákazníci nebyli odrazováni od pozáručních oprav.
Zároveň velcí výrobci nebudou moci bránit nezávislým servisům v používání náhradních dílů vytisknutých na 3D tiskárnách nebo těch z druhé ruky, a nebudou moci opravu odmítnout ani z ekonomických důvodů.
Kromě všech těchto změn EU plánuje spustit online platformu, kde si každý může dohledat nejbližší opravny, prodejce použitých výrobků a lidi, kteří kupují vadné zboží. Nová legislativa vstoupí v platnost, jakmile ji schválí Rada Evropské unie. Poté budou mít členové EU dva roky na to, aby si zákon implementovali do vlastní legislativy.