Apple iPhone je legendou, jaké v mobilním světě není rovno. Jablečný výrobce ho přivedl na svět v roce 2007 a víceméně jím redefinoval svět mobilních telefonů, ačkoliv v té době chytré telefony již existovaly. Apple je ale přiblížil širšímu publiku a stvořil něco, na co se konkurence již více něž 15 let snaží dotáhnout, ale až doposud se to vlastně nikomu úplně nepovedlo. Proč je ale iPhone tak úspěšný?
Pravou je, že velká část úspěchu iPhonu je dána tím, že má za sebou extrémně silnou značku. Apple je zkrátka pojem, který má ve světě elektroniky zcela unikátní status daný i tím, že se zaměřuje hlavně na prémiové produkty s vyšší cenovkou. Nenabízí vyloženě levné přístroje a tím udržuje povědomí o exkluzivitě svého portfolia.
Nejlevější nový iPhone stojí pořád nějakých 14 tisíc korun a na to, že byste v nabídce Applu našli nějaký základní model, tak jako u konkurenčních výrobců, můžete zapomenout. Exkluzivitu těchto produktů podtrhuje i fakt, že gigant z Cupertina svou elektroniku skoro nezlevňuje a prakticky všechno z jeho portfolia si až neuvěřitelně drží svou hodnotu.
Čtětě také: Nový iPhone 15 Pro získává obrysy. Jak to bude s bočními tlačítky?
Operační systém iOS a celý ekosystém Applu stojí za úspěchem iPhonu pravděpodobně největší mírou. Všechna zařízení s nakousnutým jablíčkem ve znaku jsou perfektně provázána, fungují takřka v dokonalé symbióze a iPhone je jakousi vstupenkou do tohoto uzavřeného světa. Velká část úspěchu je pak podložena i exkluzivními aplikacemi, jako jsou iMessage a FaceTime.
No a pak jsou tu inovace. Apple v tomto směru často udává trendy, a i když se rozdíly mezi telefony s Androidem a iPhony smrskly na minimum, pořád umí nabídnout prvky, které zaujmou. Díky iPhonu je dnes zcela běžné zabezpečení pomocí otisků prstů, zpopularizoval displeje s výřezem a velký pokrok přinesl také například co se 3D rozpoznání obličeje týče.
Tyto tři důvody se dají považovat v úspěchu iPhonu za ty primární, nicméně obecně je jich pochopitelně mnohem víc. Pokud vás zajímají, rozhodně se podívejte na přiložené video, kde se tomuto tématu věnujeme mnohem podrobněji.
Apple iPhone je legendou, jaké v mobilním světě není rovno. Jablečný výrobce ho přivedl na svět v roce 2007 a víceméně jím redefinoval svět mobilních telefonů, ačkoliv v té době chytré telefony již existovaly. Apple je ale přiblížil širšímu publiku a stvořil něco, na co se konkurence již více něž 15 let snaží dotáhnout, ale až doposud se to vlastně nikomu úplně nepovedlo. Proč je ale iPhone tak úspěšný?
Pravou je, že velká část úspěchu iPhonu je dána tím, že má za sebou extrémně silnou značku. Apple je zkrátka pojem, který má ve světě elektroniky zcela unikátní status daný i tím, že se zaměřuje hlavně na prémiové produkty s vyšší cenovkou. Nenabízí vyloženě levné přístroje a tím udržuje povědomí o exkluzivitě svého portfolia.
Nejlevější nový iPhone stojí pořád nějakých 14 tisíc korun a na to, že byste v nabídce Applu našli nějaký základní model, tak jako u konkurenčních výrobců, můžete zapomenout. Exkluzivitu těchto produktů podtrhuje i fakt, že gigant z Cupertina svou elektroniku skoro nezlevňuje a prakticky všechno z jeho portfolia si až neuvěřitelně drží svou hodnotu.
Čtětě také: Nový iPhone 15 Pro získává obrysy. Jak to bude s bočními tlačítky?
Operační systém iOS a celý ekosystém Applu stojí za úspěchem iPhonu pravděpodobně největší mírou. Všechna zařízení s nakousnutým jablíčkem ve znaku jsou perfektně provázána, fungují takřka v dokonalé symbióze a iPhone je jakousi vstupenkou do tohoto uzavřeného světa. Velká část úspěchu je pak podložena i exkluzivními aplikacemi, jako jsou iMessage a FaceTime.
No a pak jsou tu inovace. Apple v tomto směru často udává trendy, a i když se rozdíly mezi telefony s Androidem a iPhony smrskly na minimum, pořád umí nabídnout prvky, které zaujmou. Díky iPhonu je dnes zcela běžné zabezpečení pomocí otisků prstů, zpopularizoval displeje s výřezem a velký pokrok přinesl také například co se 3D rozpoznání obličeje týče.
Tyto tři důvody se dají považovat v úspěchu iPhonu za ty primární, nicméně obecně je jich pochopitelně mnohem víc. Pokud vás zajímají, rozhodně se podívejte na přiložené video, kde se tomuto tématu věnujeme mnohem podrobněji.