Přívlastek “nenapravitelný” nebo “zlobivý” se pro Facebook hodí víc, než pro jakoukoliv jinou firmu v segmentu sociálních sítí. Skoro by se chtěla použít ostřejší forma slova “průšvihář”. Modrá síť je často pod palbou kvůli únikům dat a výpadkům.
Největší letošní výpadek služeb Facebooku, z pondělí 4. října, nás donutil přemýšlet, kam až Facebook může v ničení své vlastní image zajít. Není půlrok, abychom nečetli o tom, jak Facebooku uniklo tu několik milionů účtů i s jejich osobními daty, tu zase něco nefunguje.
Problém je pravděpodobně to, jak riskantně si Facebook počíná. A to nejen s osobními daty uživatelů, ale třeba i se svými vlastními systémy. Jinými slovy – na to, jak obrovská společnost to je, si počítá přinejlepším neprofesionálně.
V našem novém podcastu jsme se zaměřili na poslední velký výpadek služeb, jak se výpadky a kauzy Facebooku vyvíjely, vzpomenuli jsme třeba na aféru Cambridge Analytica a zamysleli jsme se i nad tím, z jakého úhlu pohledu jsou vlastně problémy Facebooku pochopitelné.
Přívlastek “nenapravitelný” nebo “zlobivý” se pro Facebook hodí víc, než pro jakoukoliv jinou firmu v segmentu sociálních sítí. Skoro by se chtěla použít ostřejší forma slova “průšvihář”. Modrá síť je často pod palbou kvůli únikům dat a výpadkům.
Největší letošní výpadek služeb Facebooku, z pondělí 4. října, nás donutil přemýšlet, kam až Facebook může v ničení své vlastní image zajít. Není půlrok, abychom nečetli o tom, jak Facebooku uniklo tu několik milionů účtů i s jejich osobními daty, tu zase něco nefunguje.
Problém je pravděpodobně to, jak riskantně si Facebook počíná. A to nejen s osobními daty uživatelů, ale třeba i se svými vlastními systémy. Jinými slovy – na to, jak obrovská společnost to je, si počítá přinejlepším neprofesionálně.
V našem novém podcastu jsme se zaměřili na poslední velký výpadek služeb, jak se výpadky a kauzy Facebooku vyvíjely, vzpomenuli jsme třeba na aféru Cambridge Analytica a zamysleli jsme se i nad tím, z jakého úhlu pohledu jsou vlastně problémy Facebooku pochopitelné.