Mike Ybarra, bývalý prezident Blizzardu, podnítil spornou debatu v herní komunitě tím, že navrhl zavedení systému spropitného ve videohrách. V nedávném příspěvku na síti X Ybarra vyjádřil své přesvědčení, že některé „speciální“ hry pro jednoho hráče si po dokončení zaslouží dodatečné finanční zhodnocení od hráčů.
Jako příklady her, za které by byl Ybarra v pokušení dát vývojářům tip, uvedl tituly jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur’s Gate 3 a Elden Ring, přičemž připustil, že jeho návrh nemusí být všeobecně vítán.
Zatímco nápad Ybarry našel určitou podporu mezi hráči, kteří v něm vidí způsob, jak vyjádřit vděčnost za výjimečné hry, většina odpovědí byla skeptická nebo přímo proti tomuto konceptu. Mnoho hráčů vyjádřilo obavy ohledně dostupnosti spropitného k již tak vysokým cenám her, zatímco jiní pochybovali, zda se dodatečné finanční prostředky skutečně dostanou k vývojářům odpovědným za tvorbu her.
Čtěte také: WhatsApp se mění. Připravte se na nový způsob zobrazení zpráv
Kultura spropitného již existuje v určitých herních oblastech, jako jsou platformy jako Itch.io, kde mají hráči možnost dávat spropitné přímo vývojářům. Tvůrci fanouškovských her a moddeři navíc často spoléhají na spropitné, jak financovat svou práci. Vyhlídka na integraci spropitného do mainstreamových AAA titulů však vyvolala širokou debatu o jeho proveditelnosti a důsledcích.
Kritici Ybarrova návrhu tvrdí, že spropitné ve videohrách by mohlo zhoršit stávající problémy v tomto odvětví, zejména pokud jde o kompenzace pro vývojáře. S rostoucími náklady na vývoj AAA her a pokračujícími debatami o udržitelných obchodních modelech vyvolává zavedení systému spropitného otázky, jak by byly rozdělovány finanční prostředky a zda by to řešilo základní výzvy, kterým čelí vývojáři her.
Kromě toho se objevily paralely mezi návrhem Ybarry a spornou otázkou poplatku za služby v odvětví pohostinství. Kritici tvrdí, že zavedení spropitného do videoher by mohlo vést k tomu, že vývojáři nedostanou další kompenzaci, protože spropitné může být použito spíše k doplnění mezd než k přímému prospěchu těch, kteří jsou odpovědní za tvorbu her.
Mike Ybarra, bývalý prezident Blizzardu, podnítil spornou debatu v herní komunitě tím, že navrhl zavedení systému spropitného ve videohrách. V nedávném příspěvku na síti X Ybarra vyjádřil své přesvědčení, že některé „speciální“ hry pro jednoho hráče si po dokončení zaslouží dodatečné finanční zhodnocení od hráčů.
Jako příklady her, za které by byl Ybarra v pokušení dát vývojářům tip, uvedl tituly jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur’s Gate 3 a Elden Ring, přičemž připustil, že jeho návrh nemusí být všeobecně vítán.
Zatímco nápad Ybarry našel určitou podporu mezi hráči, kteří v něm vidí způsob, jak vyjádřit vděčnost za výjimečné hry, většina odpovědí byla skeptická nebo přímo proti tomuto konceptu. Mnoho hráčů vyjádřilo obavy ohledně dostupnosti spropitného k již tak vysokým cenám her, zatímco jiní pochybovali, zda se dodatečné finanční prostředky skutečně dostanou k vývojářům odpovědným za tvorbu her.
Čtěte také: WhatsApp se mění. Připravte se na nový způsob zobrazení zpráv
Kultura spropitného již existuje v určitých herních oblastech, jako jsou platformy jako Itch.io, kde mají hráči možnost dávat spropitné přímo vývojářům. Tvůrci fanouškovských her a moddeři navíc často spoléhají na spropitné, jak financovat svou práci. Vyhlídka na integraci spropitného do mainstreamových AAA titulů však vyvolala širokou debatu o jeho proveditelnosti a důsledcích.
Kritici Ybarrova návrhu tvrdí, že spropitné ve videohrách by mohlo zhoršit stávající problémy v tomto odvětví, zejména pokud jde o kompenzace pro vývojáře. S rostoucími náklady na vývoj AAA her a pokračujícími debatami o udržitelných obchodních modelech vyvolává zavedení systému spropitného otázky, jak by byly rozdělovány finanční prostředky a zda by to řešilo základní výzvy, kterým čelí vývojáři her.
Kromě toho se objevily paralely mezi návrhem Ybarry a spornou otázkou poplatku za služby v odvětví pohostinství. Kritici tvrdí, že zavedení spropitného do videoher by mohlo vést k tomu, že vývojáři nedostanou další kompenzaci, protože spropitné může být použito spíše k doplnění mezd než k přímému prospěchu těch, kteří jsou odpovědní za tvorbu her.