Allegro
Allegro

Dohráli jste výjimečnou hru? Dejte vývojářům dýško, navrhuje exšéf Blizzardu

  • Bývalý prezident Blizzardu navrhuje zavést spropitné ve videohrách
  • Hráči by tak mohli dodatečně ocenit práci vývojářů
  • Dali byste spropitné navíc za hru, která vás bavila?
Elden Ring

Exprezident Blizzardu by neváhal dát spropitné vývojářům hry Elden Ring

Mike Ybarra, bývalý prezident Blizzardu, podnítil spornou debatu v herní komunitě tím, že navrhl zavedení systému spropitného ve videohrách. V nedávném příspěvku na síti X Ybarra vyjádřil své přesvědčení, že některé „speciální“ hry pro jednoho hráče si po dokončení zaslouží dodatečné finanční zhodnocení od hráčů.

Spropitné pro výjimečné herní tituly

Jako příklady her, za které by byl Ybarra v pokušení dát vývojářům tip, uvedl tituly jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur’s Gate 3 a Elden Ring, přičemž připustil, že jeho návrh nemusí být všeobecně vítán.

Zatímco nápad Ybarry našel určitou podporu mezi hráči, kteří v něm vidí způsob, jak vyjádřit vděčnost za výjimečné hry, většina odpovědí byla skeptická nebo přímo proti tomuto konceptu. Mnoho hráčů vyjádřilo obavy ohledně dostupnosti spropitného k již tak vysokým cenám her, zatímco jiní pochybovali, zda se dodatečné finanční prostředky skutečně dostanou k vývojářům odpovědným za tvorbu her.

Red Dead Redemption 2

Dali byste spropitné za hru Red Dead Redemption 2?


Čtěte také: WhatsApp se mění. Připravte se na nový způsob zobrazení zpráv


Jak by se finanční prostředky dělily?

Kultura spropitného již existuje v určitých herních oblastech, jako jsou platformy jako Itch.io, kde mají hráči možnost dávat spropitné přímo vývojářům. Tvůrci fanouškovských her a moddeři navíc často spoléhají na spropitné, jak financovat svou práci. Vyhlídka na integraci spropitného do mainstreamových AAA titulů však vyvolala širokou debatu o jeho proveditelnosti a důsledcích.

Kritici Ybarrova návrhu tvrdí, že spropitné ve videohrách by mohlo zhoršit stávající problémy v tomto odvětví, zejména pokud jde o kompenzace pro vývojáře. S rostoucími náklady na vývoj AAA her a pokračujícími debatami o udržitelných obchodních modelech vyvolává zavedení systému spropitného otázky, jak by byly rozdělovány finanční prostředky a zda by to řešilo základní výzvy, kterým čelí vývojáři her.

Kompenzace od fanoušků na úkor platu

Kromě toho se objevily paralely mezi návrhem Ybarry a spornou otázkou poplatku za služby v odvětví pohostinství. Kritici tvrdí, že zavedení spropitného do videoher by mohlo vést k tomu, že vývojáři nedostanou další kompenzaci, protože spropitné může být použito spíše k doplnění mezd než k přímému prospěchu těch, kteří jsou odpovědní za tvorbu her.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
Allegro

Dohráli jste výjimečnou hru? Dejte vývojářům dýško, navrhuje exšéf Blizzardu

  • Bývalý prezident Blizzardu navrhuje zavést spropitné ve videohrách
  • Hráči by tak mohli dodatečně ocenit práci vývojářů
  • Dali byste spropitné navíc za hru, která vás bavila?
Elden Ring

Exprezident Blizzardu by neváhal dát spropitné vývojářům hry Elden Ring

Mike Ybarra, bývalý prezident Blizzardu, podnítil spornou debatu v herní komunitě tím, že navrhl zavedení systému spropitného ve videohrách. V nedávném příspěvku na síti X Ybarra vyjádřil své přesvědčení, že některé „speciální“ hry pro jednoho hráče si po dokončení zaslouží dodatečné finanční zhodnocení od hráčů.

Spropitné pro výjimečné herní tituly

Jako příklady her, za které by byl Ybarra v pokušení dát vývojářům tip, uvedl tituly jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur’s Gate 3 a Elden Ring, přičemž připustil, že jeho návrh nemusí být všeobecně vítán.

Zatímco nápad Ybarry našel určitou podporu mezi hráči, kteří v něm vidí způsob, jak vyjádřit vděčnost za výjimečné hry, většina odpovědí byla skeptická nebo přímo proti tomuto konceptu. Mnoho hráčů vyjádřilo obavy ohledně dostupnosti spropitného k již tak vysokým cenám her, zatímco jiní pochybovali, zda se dodatečné finanční prostředky skutečně dostanou k vývojářům odpovědným za tvorbu her.

Red Dead Redemption 2

Dali byste spropitné za hru Red Dead Redemption 2?


Čtěte také: WhatsApp se mění. Připravte se na nový způsob zobrazení zpráv


Jak by se finanční prostředky dělily?

Kultura spropitného již existuje v určitých herních oblastech, jako jsou platformy jako Itch.io, kde mají hráči možnost dávat spropitné přímo vývojářům. Tvůrci fanouškovských her a moddeři navíc často spoléhají na spropitné, jak financovat svou práci. Vyhlídka na integraci spropitného do mainstreamových AAA titulů však vyvolala širokou debatu o jeho proveditelnosti a důsledcích.

Kritici Ybarrova návrhu tvrdí, že spropitné ve videohrách by mohlo zhoršit stávající problémy v tomto odvětví, zejména pokud jde o kompenzace pro vývojáře. S rostoucími náklady na vývoj AAA her a pokračujícími debatami o udržitelných obchodních modelech vyvolává zavedení systému spropitného otázky, jak by byly rozdělovány finanční prostředky a zda by to řešilo základní výzvy, kterým čelí vývojáři her.

Kompenzace od fanoušků na úkor platu

Kromě toho se objevily paralely mezi návrhem Ybarry a spornou otázkou poplatku za služby v odvětví pohostinství. Kritici tvrdí, že zavedení spropitného do videoher by mohlo vést k tomu, že vývojáři nedostanou další kompenzaci, protože spropitné může být použito spíše k doplnění mezd než k přímému prospěchu těch, kteří jsou odpovědní za tvorbu her.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."