Dohráli jste výjimečnou hru? Dejte vývojářům dýško, navrhuje exšéf Blizzardu

Pavel Mráz
  • Bývalý prezident Blizzardu navrhuje zavést spropitné ve videohrách
  • Hráči by tak mohli dodatečně ocenit práci vývojářů
  • Dali byste spropitné navíc za hru, která vás bavila?
Elden Ring
Elden Ring

Mike Ybarra, bývalý prezident Blizzardu, podnítil spornou debatu v herní komunitě tím, že navrhl zavedení systému spropitného ve videohrách. V nedávném příspěvku na síti X Ybarra vyjádřil své přesvědčení, že některé „speciální“ hry pro jednoho hráče si po dokončení zaslouží dodatečné finanční zhodnocení od hráčů.

Samsung Galaxy A56 5Gpixel-counter

Spropitné pro výjimečné herní tituly

Jako příklady her, za které by byl Ybarra v pokušení dát vývojářům tip, uvedl tituly jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur’s Gate 3 a Elden Ring, přičemž připustil, že jeho návrh nemusí být všeobecně vítán.

Zatímco nápad Ybarry našel určitou podporu mezi hráči, kteří v něm vidí způsob, jak vyjádřit vděčnost za výjimečné hry, většina odpovědí byla skeptická nebo přímo proti tomuto konceptu. Mnoho hráčů vyjádřilo obavy ohledně dostupnosti spropitného k již tak vysokým cenám her, zatímco jiní pochybovali, zda se dodatečné finanční prostředky skutečně dostanou k vývojářům odpovědným za tvorbu her.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2

Čtěte také: WhatsApp se mění. Připravte se na nový způsob zobrazení zpráv


Jak by se finanční prostředky dělily?

Kultura spropitného již existuje v určitých herních oblastech, jako jsou platformy jako Itch.io, kde mají hráči možnost dávat spropitné přímo vývojářům. Tvůrci fanouškovských her a moddeři navíc často spoléhají na spropitné, jak financovat svou práci. Vyhlídka na integraci spropitného do mainstreamových AAA titulů však vyvolala širokou debatu o jeho proveditelnosti a důsledcích.

Kritici Ybarrova návrhu tvrdí, že spropitné ve videohrách by mohlo zhoršit stávající problémy v tomto odvětví, zejména pokud jde o kompenzace pro vývojáře. S rostoucími náklady na vývoj AAA her a pokračujícími debatami o udržitelných obchodních modelech vyvolává zavedení systému spropitného otázky, jak by byly rozdělovány finanční prostředky a zda by to řešilo základní výzvy, kterým čelí vývojáři her.

Kompenzace od fanoušků na úkor platu

Kromě toho se objevily paralely mezi návrhem Ybarry a spornou otázkou poplatku za služby v odvětví pohostinství. Kritici tvrdí, že zavedení spropitného do videoher by mohlo vést k tomu, že vývojáři nedostanou další kompenzaci, protože spropitné může být použito spíše k doplnění mezd než k přímému prospěchu těch, kteří jsou odpovědní za tvorbu her.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře

Samsung Galaxy A56 a A36 5Gpixel-counter

Nejnovější články