Češi nejsou spokojeni s kvalitou služeb operátorů. Na co si nejvíc stěžují?
- Český telekomunikační úřad (ČTÚ) eviduje zvýšený počet stížností na operátory
- Tuzemští klienti si stěžují zejména na horší kvalitu poskytovaných služeb
- Na co si podle ČTÚ Češi stěžují zdaleka nejvíc?

ČTÚ eviduje stížnosti na internet
Při porovnání prvního čtvrtletí roku 2020 s prvním čtvrtletím roku 2021 došlo k mírnému nárůstu celkového počtu stížností, zejména pak stížností na kvalitu služby, uvádí ČTÚ ve své monitorovací zprávě z května 2021. Češi měli totiž největší problém s internetovým připojením a tomu také odpovídala náplň stížností.
Oproti stejnému období za rok 2020 se v roce 2021 zdvihly stížnosti na kvalitu a rychlost internetového připojení o závratných 37 %. Úřad si nárůst výtek stran veřejnosti vysvětluje tím, že od začátku roku 2021 se pozvedá společenská informovanost o tom, na co mají klienti operátorů nárok a jak si sjednat nápravu v případě, že kvalita služby neodpovídá parametrům stanoveným ve smlouvě.
Co dělat, když vás operátor zpomaluje?
A jak se tedy bránit? Český telekomunikační úřad doporučuje podat na sníženou kvalitu služby reklamaci u poskytovatele. Nestačí samotné nahlášení poruchy nebo stížnost na ČTÚ. Tím je myšlena kupříkladu nižší reálná rychlost oproti vyšší inzerované apod.
Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně poskytovatele služby, je tento povinen podle zákona o elektronických komunikacích závadu nechat odstranit a přiměřeně snížit cenu služby nebo po dohodě s uživatelem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Doporučujeme: Tajná nabídka O2. Vyzkoušeli jsme neomezená data skoro zdarma
Domluva s operátorem
Úřad tak jednoznačně doporučuje vždy nejprve řešit obdobné problémy přímo s poskytovatelem. Zároveň je třeba si být vědom toho, na co má spotřebitel nárok (ponížení ceny, náhrada služeb) a ČTÚ oslovit až v případě nevyhovující reakce od operátora. Podle zákona o elektronických komunikací je lhůta pro uplatnění reklamace stanovena na dva měsíce od vadného poskytnutí služby nebo ode dne dodání vyúčtování.
Máte podobné zkušenosti s řešením problému s operátorem, jaké popisuje ČTÚ? Dejte nám vědět v komentářích!