Když se Apple u iPhonů 12 rozhodl nezahrnout nabíječku do prodejního balení, bylo nad slunce jasné, co bude následovat. Jako první přišly stížnosti ze strany aktuálních i potenciálních uživatelů a poté si z jablečného výrobce začali dělat hlavní konkurenti srandu, aby se ti stejní posměváčci posléze rozhodli, že podobné kroky podniknou také. A nyní se do této grupy přidává i Nokia.
I když se Apple dušoval, že vynecháním nabíječky z balení trochu uleví naší přírodě, zákazníci jsou k tomu spíše skeptičtí a o pozitivním dopadu na životní prostředí nejsou pořád úplně přesvědčeni. Nedávný report jablečného výrobce ale odhalil, že se mu díky tomuto kroku povedlo ušetřit spoustu přírodních zdrojů, a to samozřejmě pozitivní dopad na ekologii má.
Podobné kroky udělali také konkurenční výrobci Samsung s Xiaomi. Když si tedy koupíte třeba Galaxy S21, aktuální vlajku jihokorejského výrobce, nabíjecí adaptér v balení nenajdete. Xiaomi to udělalo trochu jinak a v balení jeho vlajky sice nabíječka také není, ale zákazníci mají na výběr a kdo ji chce, tomu ji čínský gigant do krabičky dá.
Nokia to bude provádět stejně, jako Samsung a u nového mobilu X20 bude prodejní balení o adaptér chudší. Pokud tedy doma žádnou nabíječku nemáte, budete si ji muset pořídit zvlášť.
Doporučujeme: Ekologické iPhony bez nabíječky fungují. Apple ušetřil tuny kovu
Nokia toto rozhodnutí obhajuje víceméně stejně, jako Apple a ukrývá se za ekologické poselství. Na druhou stranu, u relativně obyčejné Nokie X20 tento krok smysl má. Zatímco vlajkové telefony typu OnePlus 9 či Mi 11 se pyšní velmi rychlým nabíjením a je pravděpodobné, že adaptér, který by ho zvládl nakrmit proudem naplno, doma každý nemá, finská novinka disponuje vesměs obyčejným, 18W nabíjením. To nějaký speciální, nabušený adaptér opravdu nepotřebuje a víceméně si vystačíte s tím, který najdete doma v šuplíku.
Otázkou je, zda to Nokii, která aktuálně ztrácí své pozice na trhu vůči dravé čínské konkurenci a moc se jí nedaří, ještě více neublíží. Pokud výrobce na citlivých trzích vhodně upraví cenu směrem dolů, mohlo by mu to sice pomoct, ale v opačném případě to může být také poslední hřebíček do finské rakve.
Když se Apple u iPhonů 12 rozhodl nezahrnout nabíječku do prodejního balení, bylo nad slunce jasné, co bude následovat. Jako první přišly stížnosti ze strany aktuálních i potenciálních uživatelů a poté si z jablečného výrobce začali dělat hlavní konkurenti srandu, aby se ti stejní posměváčci posléze rozhodli, že podobné kroky podniknou také. A nyní se do této grupy přidává i Nokia.
I když se Apple dušoval, že vynecháním nabíječky z balení trochu uleví naší přírodě, zákazníci jsou k tomu spíše skeptičtí a o pozitivním dopadu na životní prostředí nejsou pořád úplně přesvědčeni. Nedávný report jablečného výrobce ale odhalil, že se mu díky tomuto kroku povedlo ušetřit spoustu přírodních zdrojů, a to samozřejmě pozitivní dopad na ekologii má.
Podobné kroky udělali také konkurenční výrobci Samsung s Xiaomi. Když si tedy koupíte třeba Galaxy S21, aktuální vlajku jihokorejského výrobce, nabíjecí adaptér v balení nenajdete. Xiaomi to udělalo trochu jinak a v balení jeho vlajky sice nabíječka také není, ale zákazníci mají na výběr a kdo ji chce, tomu ji čínský gigant do krabičky dá.
Nokia to bude provádět stejně, jako Samsung a u nového mobilu X20 bude prodejní balení o adaptér chudší. Pokud tedy doma žádnou nabíječku nemáte, budete si ji muset pořídit zvlášť.
Doporučujeme: Ekologické iPhony bez nabíječky fungují. Apple ušetřil tuny kovu
Nokia toto rozhodnutí obhajuje víceméně stejně, jako Apple a ukrývá se za ekologické poselství. Na druhou stranu, u relativně obyčejné Nokie X20 tento krok smysl má. Zatímco vlajkové telefony typu OnePlus 9 či Mi 11 se pyšní velmi rychlým nabíjením a je pravděpodobné, že adaptér, který by ho zvládl nakrmit proudem naplno, doma každý nemá, finská novinka disponuje vesměs obyčejným, 18W nabíjením. To nějaký speciální, nabušený adaptér opravdu nepotřebuje a víceméně si vystačíte s tím, který najdete doma v šuplíku.
Otázkou je, zda to Nokii, která aktuálně ztrácí své pozice na trhu vůči dravé čínské konkurenci a moc se jí nedaří, ještě více neublíží. Pokud výrobce na citlivých trzích vhodně upraví cenu směrem dolů, mohlo by mu to sice pomoct, ale v opačném případě to může být také poslední hřebíček do finské rakve.