Každá vstřícnější změna směrem ke spotřebiteli je opravdu vítanou vzpruhou. Jako názorný příklad poslouží “nedaleké” Španělsko. Tamější vláda se totiž aktuálně zaměřila hlavně na chytré telefony jakožto velmi populární a v posledních letech vysoce žádaný artikl. A výsledek? Již brzy vstoupí v platnost nový zákon s garancí tříleté záruční lhůty!
Zatímco v zemích Evropské unie je naprosto běžná dvouletá, potažmo v USA a ve Velké Británii pouze jednoletá záruka, Španělé si vymínili o rok navíc. A to není zdaleka všechno. S nabytím účinnosti se také prodlužuje lhůta, po kterou výrobce musí zajistit i náhradní díly pro bezproblémovou opravu. Ta je stanovena na deset let a běží od data uvedení zařízení do prodeje.
Nenechte si ujít: Samsung čelí hromadné žalobě. Může za to „kurvítko“ u telefonů řady Galaxy S20
Z pohledu zákazníka jde o skvělý tah a nadějný precedens, který (doufejme) nezůstane bez odezvy i jinde. S tím souvisí i idea, že výrobci budou nuceni zkvalitnit své produkty (že by konec nejrůznějších kazítek?).
Jistě, myšlenka, že se něčeho podobného dočkáme i u nás, je nespíš hodně bláznivá, ale nebylo by to od věci. Co myslíte vy?
Každá vstřícnější změna směrem ke spotřebiteli je opravdu vítanou vzpruhou. Jako názorný příklad poslouží “nedaleké” Španělsko. Tamější vláda se totiž aktuálně zaměřila hlavně na chytré telefony jakožto velmi populární a v posledních letech vysoce žádaný artikl. A výsledek? Již brzy vstoupí v platnost nový zákon s garancí tříleté záruční lhůty!
Zatímco v zemích Evropské unie je naprosto běžná dvouletá, potažmo v USA a ve Velké Británii pouze jednoletá záruka, Španělé si vymínili o rok navíc. A to není zdaleka všechno. S nabytím účinnosti se také prodlužuje lhůta, po kterou výrobce musí zajistit i náhradní díly pro bezproblémovou opravu. Ta je stanovena na deset let a běží od data uvedení zařízení do prodeje.
Nenechte si ujít: Samsung čelí hromadné žalobě. Může za to „kurvítko“ u telefonů řady Galaxy S20
Z pohledu zákazníka jde o skvělý tah a nadějný precedens, který (doufejme) nezůstane bez odezvy i jinde. S tím souvisí i idea, že výrobci budou nuceni zkvalitnit své produkty (že by konec nejrůznějších kazítek?).
Jistě, myšlenka, že se něčeho podobného dočkáme i u nás, je nespíš hodně bláznivá, ale nebylo by to od věci. Co myslíte vy?