Další otravné reklamy na chytrých televizích. Zobrazí se při pozastavení přehrávání

Richard Šimáček
Sledování TV | foto: Unsplash
Sledování TV | foto: Unsplash

Chytré televize stále častěji zobrazují reklamy v uživatelském prostředí. Roku je dokonce přidává při pozastavení přehrávání, což uživatele rozčiluje.

Otravná funkce v chytrých televizorech

Mnoho výrobců začíná pomalu experimentovat s reklamami v uživatelském prostředí a každý zkouší trochu jiné metody. Samsung televize zobrazují reklamy při prohlížení hlavní nabídky a americký výrobce streamovacích zařízení Roku zase nasadil reklamy přímo do přehrávaného obsahu.

Společnost totiž začala uvolňovat aktualizaci pro vybraná zařízení, která implementuje poměrně agresivní reklamy při každém pozastavení filmu či seriálu, což dokáže být velmi rušivé. Naštěstí se zatím nejedná o celoobrazovkové reklamy, nýbrž o bannery s produkty. Některé z reklam ale zabírají téměř polovinu obrazovky.

Roku nemá mezi uživateli dobrou pověst z hlediska implementace reklam. V nedávné době totiž proběhlo testování reklam, které se zobrazí při každém zapnutí zařízení, což přinutilo mnoho věrných zákazníků přejít ke konkurenci. Společnost tak nejspíše hledá novou cestu, jak vydělat a co nejméně naštvat uživatele.

Reklamy při pozastavení filmu v zařízení Roku | foto: Roku
Reklamy při pozastavení filmu v zařízení Roku | foto: Roku

Problematika reklam v televizích

Velké množství streamovacích služeb nabízí tarify s reklamami a pokud zkombinujeme tento fakt s reklamami při pozastavení nebo při zapnutí televize, dostaneme se do bodu, kdy každou chvíli uvidíte nějakou reklamu, čímž se divák může dostat do absurdní situace, kdy se reklamy zobrazují v podobné intenzitě jako při sledování komerční televize.

Na druhou stranu reklamy jsou pro mnoho společností klíčové a jen díky nim mohou fungovat. Jen je třeba dát pozor, aby se to s nimi nepřehnalo – to totiž dokáže napáchat více škody než užitku, obzvláště v současném prostředí, kdy každá společnost čeká na přešlap od konkurence, aby z toho profitovala.

Americké Roku se tak stává mezi uživateli pomalu nechvalně proslulé hlavně kvůli agresivnímu nasazování reklam a ostatní výrobci si z toho mohou vzít příklad. V budoucnu tak klidně může nastat doba, kdy bude potřeba zobrazit si reklamu, jen aby se člověk dostal do nastavení televize. Doufejme, že se takových situací ale nedočkáme.


Autor článku

Richard Šimáček - Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu.

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články