YouTube přijal opatření proti aplikacím, které blokují reklamy. To tak v posledních dnech vedlo k enormnímu nárůstu odinstalací AdBlocků mezi uživateli. Sledování videí bez reklam je však stále možné. Jak na to?
Nejsou to ani tři týdny, co funkce zabraňující blokování reklam na YouTube přišla i do České republiky. Ze svého dlouhého experimentu, který však probíhal pouze na malé úrovni, přešel Google rovnou na globální spuštění nové funkcionality. Zatím, zdá se, že tento krok měl určitý úspěch, protože uživatelé odinstalovávají své AdBlocky v rekordním počtu.
Podle zprávy serveru Wired odinstalovali v říjnu blokátory reklam statisíce uživatelů. Údaje zároveň ukazují, že rekordní počet lidí si také instaluje nové alternativy, které ale aplikace YouTube stále odhalit nedokáže.
Čtěte také: Android vás špehuje. Apple jej nazval „masivním sledovacím zařízením“
Jeden z nejoblíbenějších blokátorů reklam v obchodě s rozšířeními pro Chrome, je aplikace Ghostery (odkaz zde), která za poslední měsíc zaznamenala třikrát až pětkrát více instalací a odinstalací než za standardního stavu. Více než 90 % uživatelů, kteří rozšíření odinstalovali, uvedlo jako důvod svého rozhodnutí právě to, že blokátor přestal fungovat na YouTube.
Na internetu je však stále možnost si stáhnout spoustu AdBlocků, které fungují i přes snahy YouTube. Druhou možností je pak předplatit si YouTube Premium, které vyjde na 179 Kč měsíčně.
YouTube přijal opatření proti aplikacím, které blokují reklamy. To tak v posledních dnech vedlo k enormnímu nárůstu odinstalací AdBlocků mezi uživateli. Sledování videí bez reklam je však stále možné. Jak na to?
Nejsou to ani tři týdny, co funkce zabraňující blokování reklam na YouTube přišla i do České republiky. Ze svého dlouhého experimentu, který však probíhal pouze na malé úrovni, přešel Google rovnou na globální spuštění nové funkcionality. Zatím, zdá se, že tento krok měl určitý úspěch, protože uživatelé odinstalovávají své AdBlocky v rekordním počtu.
Podle zprávy serveru Wired odinstalovali v říjnu blokátory reklam statisíce uživatelů. Údaje zároveň ukazují, že rekordní počet lidí si také instaluje nové alternativy, které ale aplikace YouTube stále odhalit nedokáže.
Čtěte také: Android vás špehuje. Apple jej nazval „masivním sledovacím zařízením“
Jeden z nejoblíbenějších blokátorů reklam v obchodě s rozšířeními pro Chrome, je aplikace Ghostery (odkaz zde), která za poslední měsíc zaznamenala třikrát až pětkrát více instalací a odinstalací než za standardního stavu. Více než 90 % uživatelů, kteří rozšíření odinstalovali, uvedlo jako důvod svého rozhodnutí právě to, že blokátor přestal fungovat na YouTube.
Na internetu je však stále možnost si stáhnout spoustu AdBlocků, které fungují i přes snahy YouTube. Druhou možností je pak předplatit si YouTube Premium, které vyjde na 179 Kč měsíčně.