Huawei pracuje na virtuálním asistentovi, který rozpozná emoce

Ve smartphonech jsou stále oblíbenější virtuální asistenti. A to hlavně z důvodu, že zjednodušují práci uživatele s telefonem. A jak se zdá, Huawei chce tuto hranici posunout ještě dále. Pokusí se vyvinout asistenta, který rozpozná emoce uživatele.

V dnešní době existuje již několik virtuálních asistentů. Příkladem může být Siri, Cortana, Alexa nebo Google Assistant. Všichni tito hlasoví asistenti pak mají za úlohu pomáhat uživateli získávat informace či mnoho dalšího. Svou hlasovou asistentku má i Huawei, kterou dnes v Číně používá více než 110 milionů uživatelů.

Nyní se od tohoto čínského výrobce dozvídáme, že pracují na virtuálním asistentovi, který bude využívat technologii AI, díky níž bude moct s uživatelem komunikovat na emocionální úrovni.

Téma virtuálních asistentů, kteří dokáží rozpoznat emoce uživatele, již na začátku roku nakousla společnost Gartner. Konkrétně se k tomuto tématu vyjádřila viceprezidentka Annette Zimmermanová, která uvedla, že do roku 2022 bude vaše osobní zařízení vědět více o vašem emočním stavu než o vaší rodině.

Společnost Gartner dále dodala, že virtuální asistent, který rozpozná emoce, bude užitečný také v automobilismu či ve zdravotnictví. Co se týče automobilismu, zde by mohl asistent rozpoznat, jestli je řidič naštvaný, frustrovaný či jinak podrážděný, a dle toho přizpůsobit jízdu tak, aby byla co nejbezpečnější. Ve zdravotnictví by pak mohl asistent v podstatě nonstop sledovat pacientovo duševní zdraví, a pomáhat tak doktorům s diagnostikou.

Zpět ale k Huawei, viceprezident softwarového inženýrství Felix Zhang se vyjádřil takto:

“Myslím si, že v budoucnu budou naši uživatelé chtít komunikovat s naším produktem na emocionální úrovni. A to je směr, kterému se chceme dalších několik let ubírat.”

Vypadá to tedy, že za několik let budeme moci se svým smartphonem komunikovat na emocionální úrovni. Jestli je však tato technologie pro uživatele telefonů potřebná, nechám na každém z vás. Ve zdravotnictví a dalších podobných odvětvích by se však mohlo jednat o velice dobrého a šikovného pomocníka.

zdroj: Phone Arena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Huawei pracuje na virtuálním asistentovi, který rozpozná emoce

Ve smartphonech jsou stále oblíbenější virtuální asistenti. A to hlavně z důvodu, že zjednodušují práci uživatele s telefonem. A jak se zdá, Huawei chce tuto hranici posunout ještě dále. Pokusí se vyvinout asistenta, který rozpozná emoce uživatele.

V dnešní době existuje již několik virtuálních asistentů. Příkladem může být Siri, Cortana, Alexa nebo Google Assistant. Všichni tito hlasoví asistenti pak mají za úlohu pomáhat uživateli získávat informace či mnoho dalšího. Svou hlasovou asistentku má i Huawei, kterou dnes v Číně používá více než 110 milionů uživatelů.

Nyní se od tohoto čínského výrobce dozvídáme, že pracují na virtuálním asistentovi, který bude využívat technologii AI, díky níž bude moct s uživatelem komunikovat na emocionální úrovni.

Téma virtuálních asistentů, kteří dokáží rozpoznat emoce uživatele, již na začátku roku nakousla společnost Gartner. Konkrétně se k tomuto tématu vyjádřila viceprezidentka Annette Zimmermanová, která uvedla, že do roku 2022 bude vaše osobní zařízení vědět více o vašem emočním stavu než o vaší rodině.

Společnost Gartner dále dodala, že virtuální asistent, který rozpozná emoce, bude užitečný také v automobilismu či ve zdravotnictví. Co se týče automobilismu, zde by mohl asistent rozpoznat, jestli je řidič naštvaný, frustrovaný či jinak podrážděný, a dle toho přizpůsobit jízdu tak, aby byla co nejbezpečnější. Ve zdravotnictví by pak mohl asistent v podstatě nonstop sledovat pacientovo duševní zdraví, a pomáhat tak doktorům s diagnostikou.

Zpět ale k Huawei, viceprezident softwarového inženýrství Felix Zhang se vyjádřil takto:

“Myslím si, že v budoucnu budou naši uživatelé chtít komunikovat s naším produktem na emocionální úrovni. A to je směr, kterému se chceme dalších několik let ubírat.”

Vypadá to tedy, že za několik let budeme moci se svým smartphonem komunikovat na emocionální úrovni. Jestli je však tato technologie pro uživatele telefonů potřebná, nechám na každém z vás. Ve zdravotnictví a dalších podobných odvětvích by se však mohlo jednat o velice dobrého a šikovného pomocníka.

zdroj: Phone Arena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."