YouTube dostává nejotravnější typ reklam, jaký se v něm kdy objevil

Ondřej Koníček
Pár sledující YouTube | foto: Matěj Srb
Pár sledující YouTube | foto: Matěj Srb

YouTube testuje nový typ reklam, které přeruší video v jeho nejnapínavější části. Donutí vás tato otravná změna k přechodu na YouTube Premium?

Reklama na YouTube, kterou si dobře zapamatujete

YouTube je největší video platforma současnosti a bez této služby si život v online světě snad už ani nelze představit. Jeho majitelem je od roku 2006 Google, pro kterého se jednalo o jednu z nejlepších akvizic vůbec a ten z něj těží samozřejmě v první řadě formou reklam.

Ty mu jednak generují peníze a zároveň slouží jako nástroj, pomocí kterého se Google snaží přimět uživatele k přechodu na placenou verzi YouTube Premium. Do YouTube nyní míří nové reklamy, u kterých bude míra úspěšnosti v tomto směru určitě vysoká, protože budou opravdu extrémní.

Vyhledávací gigant na svém blogu představil nový typ reklam s označením Peak Point, které se objeví vždy v okamžiku, kdy se bude ve videích dít něco zajímavého. Bez debat se bude jednat o jeden z nejotravnějších typů reklam, které se kdy v YouTube objevily.

YouTube na počítači | foto: Unsplash
YouTube na počítači | foto: Unsplash

Reklamy s pomocí AI

Tyto reklamy jsou poháněny AI modelem Gemini, který umí ve videu identifikovat jeho nejzajímavější část, tedy vrchol (peak point). Do něj pak vsadí reklamní spot, takže v okamžiku, kdy se dostanete k této nejdůležitější pasáži, vám ji přeruší reklama.

Je jasné, že to spoustu uživatelů naštve a rozhodně se jedná o výrazně rušivější reklamu než před videem, nebo náhodnou, v jeho průběhu. Reklama cíleně vložena do nejzajímavější pasáže videa vám výrazně naruší zážitek ze sledování.

Prozatím není jasné, zda bude možné tyto reklamy přeskočit, ale tipujeme, že si je budeme muset vytrpět celé. Jestli ale někdo bude mít z tohoto typu nových reklam radost, budou to jejich zadavatelé, protože se rozhodně vryjí do paměti sledujících.

Kdy tyto reklamy dorazí?

Prozatím není bohužel jasné, kdy se tyto reklamy dostanou do ostrého provozu, ale je pravděpodobné, že je bude Google zavádět postupně. Rozhodně se jedná o jeden z nejotravnějších typů, jaké se kdy v YouTube objevily a vůbec bych se nedivil tomu, kdyby po implementaci výrazně vzrostl počet předplatitelů verze Premium.


Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.


Komentáře


Nejnovější články