Za lenost se platí. Změnou operátora mohou Češi častokrát výrazně ušetřit

Tomáš Richter
  • Češi neradí mění svého operátora
  • Přitom je to nejspíš chyba
  • Potvrzuje to i nejnovější průzkum
Správný výběr operátora je důležitý
Správný výběr operátora je důležitý

S českými operátory je občas kříž a v tomto směru si „to své“ s nimi zažil nejspíš každý. Někdy jde o malichernosti, ale jindy jsou důvody naprosto legitimní. Tím spíše, pokud jde o peníze a hledání nějakého kompromisu, jak ušetřit.

Češi neradí mění

Že jsou v drtivé případů nejkrajnějším (a někdy velmi efektivním) řešením výhružky odchodem, je pak jasné. V tomto směru je však zajímavé, že i když o takové alternativě Češi rádi mluví, nakonec se k ní neuchýlí.

A kdo ví, třeba je to proto, že to nakonec dopadlo tak, jak si představovali. Nicméně, nejnovější studie společnosti Ušetřeno.cz tvrdí, že změna operátora je občas nejen nutná, ale i finančně výhodná. Ta hned v úvodu uvádí, že klienti většinou setrvávají u svého stávajícího poskytovatele a nevyužívají možnost ušetřit peníze srovnáním tarifů při přechodu ke konkurenci.

Telefon v ruce, ilustrační
Telefon v ruce, ilustrační

Čtěte také: Spotřeba dál roste. Češi měsíčně prosurfují až 7 GB mobilních dat


Jiný operátor, lepší podmínky

Pakliže to není váš případ a plynule přecházíte mezi Vodafonem, O2 nebo T-Mobilem podle aktuální nabídky, tak vězte, že patříte k naprosté menšině. Celých 83 % respondentů totiž uvedlo, že operátora v posledních dvou letech neměnilo.

A jaké mají uživatelé představy? Téměř čtvrtina respondentů považuje za ideální tarif pro mobilní data rozmezí 3 až 6 GB, druhá čtvrtina preferuje tarif v rozmezí 6 až 10 GB a pouze 13 % dotázaných by zvolilo tarif do 3 GB. Je tedy jasné, že mnoho uživatelů má zájem o vyšší datové limity, což je dáno potřebou současného světa být stále on-line.

Ušetří se nemalá částka

Z informací také vyplývá, že při změně mohou lidé ušetřit 800 a více korun. Přitom nejde o zanedbatelnou částku. Průzkum také zjistil, že téměř 75 % respondentů netuší, co je OKU kód neboli ověřovací kód účastníka. Právě jeho získání a nepochopení situace může být jedním z důvodů, proč se zákazníci zdráhají změnit svého operátora, uvádí se v závěru reportu.

A jak to máte vy? Zachováváte věrnost pouze jednomu, nebo operátory měníte pravidelně? Napište nám do komentářů!


Komentáře


Nejnovější články