YouTube je suverénně největší a nejoblíbenější video platforma vůbec. Pro Google se jedná o stěžejní službu, která mu vydělává nemalé peníze a není tedy s podivem, že počet reklam v rámci YouTube neustále roste. Nyní vyhledávací gigant testuje změnu v ovládání, kterou určitě nebudou fanoušci aplikace nijak zvlášť potěšeni.
A Google se všemožně snaží, aby jich generoval ještě víc. Proto v poslední době přibylo reklam, jsou delší a vyhledávací gigant se rozhodl také aktivně bojovat proti uživatelům takzvaných blokátorů reklam (ad-block programy). Google zkrátka chce, aby co možná nejvíc uživatelů sáhlo po předplatném Premium, které reklamy eliminuje a představuje pro něj pravitelný příjem.
Dnes ale o reklamách řeč nebude, ale nejnovější změna v rámci mobilní aplikace YouTube, kterou Google testuje, bude pravděpodobně přijata podobně nelibě, jako onen narůstající počet reklam. S tímto odhalením přišel uživatel Tushar Mehta a jde o změnu ovládání v případě, kdy si v mobilní aplikaci pustíte klasické video na celou obrazovku.
Když si aktuálně spustíte v YouTube aplikaci video takříkajíc „ve fullscreenu“, tedy přes celý displej a potáhnete v něm směrem dole, z celé obrazovky se dostanete do původního stavu. Tedy přehrávání v menším okně obklopeném prvky aplikace. Zdá se ale, že Google plánuje změnu a toto potažení směrem dolů bude znamenat spuštění dalšího videa v pořadí.
To trochu připomíná krátká videa, tedy YouTube Shorts, kdy swipováním shora dolů přepínáte na další snímky. Zrušení přehrávání na celé obrazovce rychlým potažením prstu dolů je nesmírně intuitivní a pohodlný styl ovládání, který přesel takřka všem uživatelům YouTube do krve a tato změna dá svalové paměti pořádně zabrat.
Vypnout přehrávání přes celou obrazovku je možné několika způsoby, a kromě zmíněného gesta je to také přetočení telefonu z pozice na šířku zpět na výšku či kliknutí na ikonu přímo ve videu. Obojí je ale horší řešení než jednoduché swipnutí směrem dolů, a pokud ho Google opravdu nasadí do ostrého provozu, může očekávat vlnu nevole. Tato funkce se prozatím pravděpodobně pouze testuje a doufáme, že tam to také skončí.
YouTube je suverénně největší a nejoblíbenější video platforma vůbec. Pro Google se jedná o stěžejní službu, která mu vydělává nemalé peníze a není tedy s podivem, že počet reklam v rámci YouTube neustále roste. Nyní vyhledávací gigant testuje změnu v ovládání, kterou určitě nebudou fanoušci aplikace nijak zvlášť potěšeni.
A Google se všemožně snaží, aby jich generoval ještě víc. Proto v poslední době přibylo reklam, jsou delší a vyhledávací gigant se rozhodl také aktivně bojovat proti uživatelům takzvaných blokátorů reklam (ad-block programy). Google zkrátka chce, aby co možná nejvíc uživatelů sáhlo po předplatném Premium, které reklamy eliminuje a představuje pro něj pravitelný příjem.
Dnes ale o reklamách řeč nebude, ale nejnovější změna v rámci mobilní aplikace YouTube, kterou Google testuje, bude pravděpodobně přijata podobně nelibě, jako onen narůstající počet reklam. S tímto odhalením přišel uživatel Tushar Mehta a jde o změnu ovládání v případě, kdy si v mobilní aplikaci pustíte klasické video na celou obrazovku.
Když si aktuálně spustíte v YouTube aplikaci video takříkajíc „ve fullscreenu“, tedy přes celý displej a potáhnete v něm směrem dole, z celé obrazovky se dostanete do původního stavu. Tedy přehrávání v menším okně obklopeném prvky aplikace. Zdá se ale, že Google plánuje změnu a toto potažení směrem dolů bude znamenat spuštění dalšího videa v pořadí.
To trochu připomíná krátká videa, tedy YouTube Shorts, kdy swipováním shora dolů přepínáte na další snímky. Zrušení přehrávání na celé obrazovce rychlým potažením prstu dolů je nesmírně intuitivní a pohodlný styl ovládání, který přesel takřka všem uživatelům YouTube do krve a tato změna dá svalové paměti pořádně zabrat.
Vypnout přehrávání přes celou obrazovku je možné několika způsoby, a kromě zmíněného gesta je to také přetočení telefonu z pozice na šířku zpět na výšku či kliknutí na ikonu přímo ve videu. Obojí je ale horší řešení než jednoduché swipnutí směrem dolů, a pokud ho Google opravdu nasadí do ostrého provozu, může očekávat vlnu nevole. Tato funkce se prozatím pravděpodobně pouze testuje a doufáme, že tam to také skončí.