Xiaomi to se vstupem na americký trh myslí vážně
Na konci loňského roku jsme vás informovali, že Apple ztrácí své významné postavení na čínském trhu, kterému vévodí lokální značky jako Vivo, Oppo nebo Xiaomi a podle odborníků se to v blízké budoucnosti nezlepší, spíše naopak. Zvláště Xiaomi vypadá hodně nabuzeně a chce si urvat kus koláče nejenom v domovské Číně, ale například i ve Spojených státech.
Tip: Xiaomi plánuje expanzi telefonů na americký trh
Trh se smartphony je přesycený. To dokazuje i meziroční pokles prodejů, o kterém jsme zde také nedávno psali. I kdy se silní hráči na první pohled nemusí obávat, na ten druhý to už tak veselé není. Pokud chcete stabilně a dlouhodobě prodávat, v dnešní globální době, musíte cílit na všechny trhy bez rozdílů. Xiaomi sice meziročně (srovnání roku 2016 a 2017) navýšilo objem prodaných zařízení, ale cítí, že pokud se soustředí jen na domácí čínský trh, do budoucna to nemusí stačit.
V současné době čínská společnost plánuje otevřít maloobchodní prodejny napříč USA s nabídkou fitness trackerů, termostatů, vysavačů a dalšího zboží, které, jak společnost věří, jim pomůže si vybudovat určité renomé předtím, než zahájí oficiální kampaň s mobilními telefony. Společnost si původně stanovila dvouletý plán pro vstup na tento trh. To ale zahrnovalo jednání s americkými operátory. Po nedávném fiasku, které zažil konkurenční Huawei, kdy po intervenci americké vlády operátor AT&T z námluv vycouval doslova „za minutu dvanáct“, se smlouva s operátory ani pro Xiaomi nezdá být reálná.
Společnost by ale mohla například zprostředkovaně využít velkých internetových obchodů jako je Amazon anebo GearBest. Není to sice taková výhra, ale pořád to znamená zajistit si relativně dobrý odbyt. Vyhlídky ovšem nikdy nebudou takové jako s operátory za zády. Dalším problémem, se kterým se Xiaomi dlouhodobě potýká, je podpora lokálních pásem. Jak si jistě vzpomenete, Xiaomi v tom má dost zmatek. Například vlajkové lodě, tou poslední je prozatím Xiaomi Mi 6 (recenze), nenabízely LTE band 20 (800 MHz), který u nás pořád hraje prim. A pak jsou tu modely střední třídy, například model Redmi Note 4 (recenze), který české LTE má.
Je to o licenčních poplatcích a Qualcomm je zvláště u top procesorů neúprosný. To v zásadě odpovídá na otázku většiny uživatelů, co za těmito kroky vězí. Pokud chce Xiaomi skutečně expandovat na americký trh (a mnohé další), bude muset rozšířit podporu pásem. USA je v tomto dost núprosné. S tím ale pravděpodobně poroste i cena telefonů. Že Xiaomi i taková zařízení umí, dokládá například superphone Xiaomi Mi Mix 2, který pořád nabízí špičkové parametry za velmi dobrou cenu a navíc podporuje snad 40 různých LTE pásem.
zdroj: engadget