Mobilizujeme.cz

Trendy: jak vybrat telefon | nový Android P | placení telefonem | Xiaomi Mi 8 | Android Oreo aktualizace | budoucnost? | malý iPhone

Konec zlatých časů? Prodeje telefonů začínají stagnovat

  |  5 komentářů  |  autor: Tomáš Richter

Před několika dny jsme přinesli informaci, že Apple v posledním čtvrtletí loňského roku jasně dominoval. A to i navzdory meziročnímu poklesu z hlediska objemu prodejů. Zmínený pokles se ale netýká jen Applu. Je to celosvětový trend. Poprvé v historii měření tempa růstu prodejů telefonů dochází ke stagnaci a mírnému snížení nejen v meziročním srovnání, ale i z historického hlediska.

Tip: Na konci loňského roku Apple jasně válcoval konkurenci

V posledních několika letech jsme tu a tam naznačili, že trh se smartphony je celosvětově vysoce saturovaný. Přesto se zdálo, že z hlediska zvyšování objemů prodejů telefonů tu prostor pořád je, mám na mysli zejména indický trh, ale i ten čínský pořád poskytoval určitý prostor. Pokud jde o USA nebo Evropu, tak tam ty trendy jsou poměrně stejné. Lidé zkrátka přestávají nakupovat nová zařízení. V tuto chvíli se zde bavíme o poklesu 5,6 % v rámci meziročního srovnání posledních čtvrtletí let 2017 a 2016.

Z pohledu výrobců je tedy na místě se začít bát? Nabídnu obligátní odpověd – možná. Určitě vám neřeknu nic přelomového, když připomenu, že prodej zařízení nemůže růst do nekonečna. Jakýkoliv trh téměř vždy narazí na svům pomyslný strop nebo-li bod nasycení. Historicky se sleduje tempo růstu tržního podílu u mobilních telefonů, tuším od roku 2004, a propad na konci roku 2017 je významný v tom, že je to vlastně poprvé, kdy nedochází ke stejnému nebo výššímu objemu celosvětových prodejů.

Lidé nové telefony již tak nekupují. Ale proč? Hlavním důvodem může být skutečnost, že zákazníci nemají potřebu měnit svůj telefon každý rok. Anebo každé dva, pokud vezmeme v potaz uživatele s dvouletým závazkem u operátora, jak chcete. Anebo se najdou i tací, který telefon vlastní i čtyři roky? Vězte, že ano. Dalším důvodem je, a za ten si můžou výrobci sami, že nové telefony, byť stále nabízí určité inovace (bezrámečkový displej, rychlejší procesor, lepší fotoaparát apod.) již nevyvolávají „wow“ efekt a chuť potenciálních zákazníků zařízení získat za každou cenu.

Vždyť spousta smartphonů střední třídy má dostatečný výkon a teoreticky bezproblémů poslouží déle než dva roky. Jistě, najdou se samožřejmě zákazníci, kteří kupují každý rok vlajkovou loď a hledisko peněž neřeší. Ale jak se zdá, tak v celosvětovém měřítku přibývá zákazníků, kteří na prémiové Samsungy nebo iPhony nahlíží jako na zbytečný „luxus“ a třeba by na něj peníze i měli, ale vystačí si s levnějším telefonem, a dokonce i na pár let.

A třeba za tím je i trend zlepšující se podpory výrobců. Pokud je telefon ve výborné kondici a má podporu aktualizací systému minimálně dva roky a vyhovuje mi, tak proč hledat novější. Na závěr ještě pár statistických údajů. I když trh s telefony stagnuje, tak Samsung zvyšuje svůj tržní podíl z 17,8 % na 18,2 % a dostal se před Apple o cirka 700 000 kusů. Xiaomi téměř zdvojnásobilo svůj podíl n 3,6 procenta ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 na 6,9 procenta ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017. Huawei a Oppo také zaznamenaly mírné zvýšení.

zdroj: AndroidAuthority

ČLÁNKY:, , , , , , ,

Diskuze

5
Komentujte

avatar
5 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
Marek+StudnickaJanekCardaPavelVilda Recent comment authors
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Vilda
Vilda

A Samsung velice zaplače u S9 nic žádná inovace jestli ve fotáku ok dobře ale vím jak líp utratit 25000kc sám mám s7 edge a nevím proč bych měnil vše je na stejné brdo.

Pavel
Pavel

dřív jsem koupil vlajkovku za 15000 co předvadějí dnes je divadlo

Carda
Carda

Není se Čemu divit když všichni dělají to samé a nikdo se už nesnaží dělat rozdíly jako dřív :D prostě v obchodě po nějakém sáhni rozdíly jsou minimální základ je nudloidní displej a čtečka na zádech to mají všichni :D

Janek
Janek

Giganty na polí elektronických aktivit tato situace neohrozí a ani nepřinutí k nějaké radikální změně, mají rozloženo portfolio výroby do více směrů a to jim í investorům docela vyhovuje. To by spotřebitelé museli pochopit, že výrobek za 25 000 musí mít mnohem delší životnost a podporu než jen 2 roky. To se ale nestane, v systému hamty- hamty, ať mám víc než tam ty, to nepřipadá v úvahu.

Marek+Studnicka
Marek+Studnicka

Důvody stagnace spatřuji dva:Za Prvé:Výrobci obnovují modely každý rok a změny jsou minimální až na některé výjimky u vlajkových modelů,ale již zde příliš změn není.Za druhé:Paradoxem je Xiaomi a Samsung,který dodává na trh X modelů střední či vyšší třídy,což kdyby se zredukovalo na dvě kategorie,tedy vlajková lod a poté dva modely,např takto-Vlajková premium model,poté vybavený klasický model a poté nějaký model pro méně náročné-tak by si zmenšili náklady na výrobu apod.Takto každý chrlí tisíce druhů řečeno obrazně a trh začíná být přesycen.Tedy dle mého názoru stačí Nový model po dvou letech a méně variant-možná by toto pomohlo-možná

Tip: Chcete hlasovat v diskuzi? Nejdříve se musíte přihlásit, či registrovat
Facebook vám bude měřit, kolik času na něm strávíte

Facebook vám bude měřit, kolik času na něm strávíte

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Vlnu dobra, ve které se velké korporace snaží dávat najevo, jak jim záleží na tom, aby jejich přístroje, případně aplikace, uživatelé…

Google vydal aplikaci na měření v rozšířené realitě

Google vydal aplikaci na měření v rozšířené realitě

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Rozšířená realita umí být nejen zábavná, ale občas i užitečná. Pokud máte telefon, který podporuje ARCore, můžete ho využít k orientačnímu…

V benchmarku se objevil telefon Sony s Androidem P

V benchmarku se objevil telefon Sony s Androidem P

22. 6. 2018  |  Tomáš Rajnoch  |  diskuze (0)

Aktuální vlajkový model XZ2 od Sony je tu s námi zatím poměrně krátkou dobu. Již nyní se ale začíná spekulovat o…

Mobilní zobrazení