Posledních několik let musí zákazníci některých značek mobilních telefonů počítat s tím, že se svým novým přístrojem zřejmě nedostanou i novou nabíječku. Jako důvod výrobci uvádí, že je to vlastně zbytečné, protože přeci dnes každý doma nějakou tu nabíječku má a může ji využít i pro nový telefon, je v tom však malý zádrhel, o kterém si řekneme v další části článku.
Jako první s touto strategií začala americká firma Apple. U svých nových telefonů již delší dobu nabíječku nepřibaluje, nicméně můžete si ji samozřejmě dokoupit jako příslušenství.
Apple to zdůvodnil, tím, že jeho zákazníci, kteří již měli předešlý model iPhonu, mají nabíječku od tohoto přístroje k dispozici a je tedy zbytečné, aby v balení nových telefonů byla znovu. V neposlední řadě se samozřejmě jedná také o ekologické aspekty, nemusí se vyrábět a šetří se tím životní prostředí.
Čtěte také: Apple musí zákazníkovi zaplatit za to, že mu k iPhonu nedodal nabíječku!
Ačkoliv si nejprve z Applu utahoval, že nabíječky z balení odstranil, netrvalo dlouho a Samsung se vydal stejnou cestou jako gigant z Cupertinu a u svých nových vlajkových přístrojů i přístrojů střední a nižší třídy nabíječky již v balení nenabízí. Toto řešení se ale velmi opatrně řečeno u mnoha fanoušku značky nesetkalo s velkým pochopením.
Je to i dáno tím, že dnešní telefony můžete samozřejmě nabíjet vyššími výkony než před několika lety, ale pokud máte doma starou, byť funkční nabíječku, je téměř jisté, že 25 a více watty nabíjet nebude a vy jste ochuzeni o možnost rychle nabít svůj přístroj.
Ovšem v Brazílii šli ještě dál. Konkrétně vládní sekce zabývající se ochrannou práv spotřebitelů chystá právní kroky, které mohou vyústit v podání žaloby na Samsung. Tato oddělení státní správy se jmenují PROCON a fungují samostatně na úrovni jednotlivých správních celků v Brazílii.
V současné době spolupracují na společném řešení tohoto případu, které má vyústit ke konečnému rozhodnutí, zda bude nakonec žaloba na Samsung padána, nebo ne. Za zmínku stojí fakt, že například ke svému telefonu Galaxy A53 5G je nabíječka přibalena, což na jiných trzích není obvyklé.
V každém případě čas ukáže, zda se nakonec bude muset Samsung u brazilských zákazníků vykoupit, nebo dokonce vrátit nabíječky zpět do balení svých telefonů, a to nejen v Brazílii. Podle neověřených informací Apple zaplatil již saopaulskému PROCONU téměř 50 milionů korun jako odškodné.
Posledních několik let musí zákazníci některých značek mobilních telefonů počítat s tím, že se svým novým přístrojem zřejmě nedostanou i novou nabíječku. Jako důvod výrobci uvádí, že je to vlastně zbytečné, protože přeci dnes každý doma nějakou tu nabíječku má a může ji využít i pro nový telefon, je v tom však malý zádrhel, o kterém si řekneme v další části článku.
Jako první s touto strategií začala americká firma Apple. U svých nových telefonů již delší dobu nabíječku nepřibaluje, nicméně můžete si ji samozřejmě dokoupit jako příslušenství.
Apple to zdůvodnil, tím, že jeho zákazníci, kteří již měli předešlý model iPhonu, mají nabíječku od tohoto přístroje k dispozici a je tedy zbytečné, aby v balení nových telefonů byla znovu. V neposlední řadě se samozřejmě jedná také o ekologické aspekty, nemusí se vyrábět a šetří se tím životní prostředí.
Čtěte také: Apple musí zákazníkovi zaplatit za to, že mu k iPhonu nedodal nabíječku!
Ačkoliv si nejprve z Applu utahoval, že nabíječky z balení odstranil, netrvalo dlouho a Samsung se vydal stejnou cestou jako gigant z Cupertinu a u svých nových vlajkových přístrojů i přístrojů střední a nižší třídy nabíječky již v balení nenabízí. Toto řešení se ale velmi opatrně řečeno u mnoha fanoušku značky nesetkalo s velkým pochopením.
Je to i dáno tím, že dnešní telefony můžete samozřejmě nabíjet vyššími výkony než před několika lety, ale pokud máte doma starou, byť funkční nabíječku, je téměř jisté, že 25 a více watty nabíjet nebude a vy jste ochuzeni o možnost rychle nabít svůj přístroj.
Ovšem v Brazílii šli ještě dál. Konkrétně vládní sekce zabývající se ochrannou práv spotřebitelů chystá právní kroky, které mohou vyústit v podání žaloby na Samsung. Tato oddělení státní správy se jmenují PROCON a fungují samostatně na úrovni jednotlivých správních celků v Brazílii.
V současné době spolupracují na společném řešení tohoto případu, které má vyústit ke konečnému rozhodnutí, zda bude nakonec žaloba na Samsung padána, nebo ne. Za zmínku stojí fakt, že například ke svému telefonu Galaxy A53 5G je nabíječka přibalena, což na jiných trzích není obvyklé.
V každém případě čas ukáže, zda se nakonec bude muset Samsung u brazilských zákazníků vykoupit, nebo dokonce vrátit nabíječky zpět do balení svých telefonů, a to nejen v Brazílii. Podle neověřených informací Apple zaplatil již saopaulskému PROCONU téměř 50 milionů korun jako odškodné.