To, že mobilní trh není zrovna v ideálním rozpoložení, se již nějakou tu dobu ví a nově zveřejněná čísla z čínského trhu za druhé čtvrtletí tohoto roku to jen potvrzují. Na druhou stranu, segment prémiových telefonů se rozrostl, což je, vzhledem k celkové situaci ve světě, poněkud zvláštní a určitě dobrá zpráva. A kdo že mu vlastně v Číně kraluje?
Dle nejnovějších čísel, jenž zveřejnily stránky Counterpoint Research, se mobilní trh v Číně meziročně propadl o značných 14 %. Podíl prémiových telefonů v rámci trhu se ale zvětšil, a to z 31 % na aktuálních 33 %, nehledě na to, že celkový počet prodaných přístrojů této kategorie poklesl o 10 %.
Termínem prémiový mobilní telefon se rozumí přístroj s cenovkou nad 400 dolarů (9 900 korun a více), takže do něj spadají všechny modely od vyšší střední třídy až po ultra-vlajky. Meziročně v této kategorii neuvěřitelně vyletělo Vivo, které aktuálně drží 13 % trhu a vykázalo meziroční růst v prémiovém segmentu o 504 %.
Čtěte také: Recenze Vivo X80 Pro – Má vůbec nějakou slabinu?
Vivu se povedlo přeskočit Huawei, který postupně vyklízí pozice, ačkoliv 11% a třetí místo není úplně špatný výsledek. Největším producentem prémiových telefonů v Číně každopádně zůstává Apple, jenž opanuje nekompromisních 46 % trhu s drahými telefony. Na čtvrtém místě se pak nachází Honor (9 %) a nejlepší pětku uzavírá Xiaomi (8 %).
Giganta z Cupertina v tomto segmentu tedy nikdo neohrozil, ale Vivo svým raketovým růstem hodně překvapilo a je evidentní, že se vlajková řada X80 trefila do vkusu zákazníků. Applu se velmi dařilo také v segmentu telefonů s cenovkou nad 1 000 dolarů, kde zvýšil svůj podíl o 147 % a v této oblasti navýšil svá čísla, díky skládačkám, také Samsung (+ 133 %).
Je pravděpodobné, že Huawei se bude postupně propadat a dá se čekat, že ho na třetí pozici v rámci prémiového segmentu v některém z nadcházejících čtvrtletí nahradí Honor. S výrazným posílením v této oblasti určitě počítá i Samsung, a to díky novým skládačkám Galaxy Z Fold 4 a Flip 4, po kterých bude určitě obrovská poptávka.
To, že mobilní trh není zrovna v ideálním rozpoložení, se již nějakou tu dobu ví a nově zveřejněná čísla z čínského trhu za druhé čtvrtletí tohoto roku to jen potvrzují. Na druhou stranu, segment prémiových telefonů se rozrostl, což je, vzhledem k celkové situaci ve světě, poněkud zvláštní a určitě dobrá zpráva. A kdo že mu vlastně v Číně kraluje?
Dle nejnovějších čísel, jenž zveřejnily stránky Counterpoint Research, se mobilní trh v Číně meziročně propadl o značných 14 %. Podíl prémiových telefonů v rámci trhu se ale zvětšil, a to z 31 % na aktuálních 33 %, nehledě na to, že celkový počet prodaných přístrojů této kategorie poklesl o 10 %.
Termínem prémiový mobilní telefon se rozumí přístroj s cenovkou nad 400 dolarů (9 900 korun a více), takže do něj spadají všechny modely od vyšší střední třídy až po ultra-vlajky. Meziročně v této kategorii neuvěřitelně vyletělo Vivo, které aktuálně drží 13 % trhu a vykázalo meziroční růst v prémiovém segmentu o 504 %.
Čtěte také: Recenze Vivo X80 Pro – Má vůbec nějakou slabinu?
Vivu se povedlo přeskočit Huawei, který postupně vyklízí pozice, ačkoliv 11% a třetí místo není úplně špatný výsledek. Největším producentem prémiových telefonů v Číně každopádně zůstává Apple, jenž opanuje nekompromisních 46 % trhu s drahými telefony. Na čtvrtém místě se pak nachází Honor (9 %) a nejlepší pětku uzavírá Xiaomi (8 %).
Giganta z Cupertina v tomto segmentu tedy nikdo neohrozil, ale Vivo svým raketovým růstem hodně překvapilo a je evidentní, že se vlajková řada X80 trefila do vkusu zákazníků. Applu se velmi dařilo také v segmentu telefonů s cenovkou nad 1 000 dolarů, kde zvýšil svůj podíl o 147 % a v této oblasti navýšil svá čísla, díky skládačkám, také Samsung (+ 133 %).
Je pravděpodobné, že Huawei se bude postupně propadat a dá se čekat, že ho na třetí pozici v rámci prémiového segmentu v některém z nadcházejících čtvrtletí nahradí Honor. S výrazným posílením v této oblasti určitě počítá i Samsung, a to díky novým skládačkám Galaxy Z Fold 4 a Flip 4, po kterých bude určitě obrovská poptávka.