Všechny části seriálu:
Spoluzakladatel a ikona Apple, Steve Jobs, možná nebyl kdovíjaký vtipálek nebo klaun, který by sršel vtipem, kudy chodí. Smysl pro humor ale měl. Jak jinak si vysvětlit, že založil společnost Apple právě na den všech vtípků, na apríla 1. dubna 1976? A vtip předvedl i tehdy, když svým zaměstnancům zakázal do práce nosit domácí mazlíčky. Na oplátku jim nabídl lepší jídlo ve firemní kantýně. Něco za něco…
Podle žebříčku magazínu Forbes byl v roce 2020 Apple nejhodnotnější značkou na trhu. Hodnota značky Apple totiž vystoupala meziročně o 17 % na 241,2 miliardy amerických dolarů (5,3 bilionu korun českých). První trojku pak doplňuje ještě druhý Google s hodnotou 207,5 miliardy dolarů a třetí Microsoft s propastným rozdílem a hodnotou 162,9 miliard dolarů. Kdyby vás to zajímalo, v první desítce je i oděvní gigant Louis Vuitton, McDonald’s a chybí jakákoliv automobilka.
iPhone, iPod, iPad, také iMac, iOS nebo cloudová služba iCloud. To je jen hrstka ikonických produktů značky, které Apple podle dřívější Jobsovské terminologie pojmenovává začátečním písmenem “i”. Co ale znamená tolik legendární malé “i” v názvech? Je to zkratka pro “internet” a poprvé ji Apple použil u stolního počítače iMac. V moderní době slavného íčka Apple ustupuje. Ukázkou jsou produkty jako Apple Watch, Apple Pencil nebo streamovací služba Apple Music.
Podle údajů z roku 2018 měl Apple po celém světě, respektive ve 25 zemích světa, konkrétně 506 kamenných prodejen. Nejvíc jich je samozřejmě v USA, kde jich má 271 a najdeme je skutečně i v malých městečkách. Druhá je kupodivu Čína, která jich má 42, následně Velká Británie s 38 obchody a pak Canada a Austrálie s 28, respektive 22 kamennými prodejnami. Náš nejbližší soused Rakousko má jeden jediný, Německo pak celých 15. Jak asi tušíte, v Česku není zatím ani jeden.
Čtěte také: 5 věcí, které rozhodně musíte vědět o značce Xiaomi
Málokdo to ví, ale Apple nikdy nebyl jen společností přes hardware. I když pravda, ikonickými se staly zejména iPhony, iPady a počítače Mac. I pro ty ale Apple musel vymyslet software, a v tomto odvětví je značka snad stejně geniální jako v oblasti tvrdé elektroniky. Stačí se podívat na operační systémy iOS, macOS, hodinkový watchOS, tabletový derivát mobilního iPadOS, ale třeba i tvOS. Apple se poslední dobou zhlédl v předplatných, a tak se snaží vydělávat hlavně tam: Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ či Apple News.
Jaký je váš názor na značku Apple? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem!
Všechny části seriálu:
Spoluzakladatel a ikona Apple, Steve Jobs, možná nebyl kdovíjaký vtipálek nebo klaun, který by sršel vtipem, kudy chodí. Smysl pro humor ale měl. Jak jinak si vysvětlit, že založil společnost Apple právě na den všech vtípků, na apríla 1. dubna 1976? A vtip předvedl i tehdy, když svým zaměstnancům zakázal do práce nosit domácí mazlíčky. Na oplátku jim nabídl lepší jídlo ve firemní kantýně. Něco za něco…
Podle žebříčku magazínu Forbes byl v roce 2020 Apple nejhodnotnější značkou na trhu. Hodnota značky Apple totiž vystoupala meziročně o 17 % na 241,2 miliardy amerických dolarů (5,3 bilionu korun českých). První trojku pak doplňuje ještě druhý Google s hodnotou 207,5 miliardy dolarů a třetí Microsoft s propastným rozdílem a hodnotou 162,9 miliard dolarů. Kdyby vás to zajímalo, v první desítce je i oděvní gigant Louis Vuitton, McDonald’s a chybí jakákoliv automobilka.
iPhone, iPod, iPad, také iMac, iOS nebo cloudová služba iCloud. To je jen hrstka ikonických produktů značky, které Apple podle dřívější Jobsovské terminologie pojmenovává začátečním písmenem “i”. Co ale znamená tolik legendární malé “i” v názvech? Je to zkratka pro “internet” a poprvé ji Apple použil u stolního počítače iMac. V moderní době slavného íčka Apple ustupuje. Ukázkou jsou produkty jako Apple Watch, Apple Pencil nebo streamovací služba Apple Music.
Podle údajů z roku 2018 měl Apple po celém světě, respektive ve 25 zemích světa, konkrétně 506 kamenných prodejen. Nejvíc jich je samozřejmě v USA, kde jich má 271 a najdeme je skutečně i v malých městečkách. Druhá je kupodivu Čína, která jich má 42, následně Velká Británie s 38 obchody a pak Canada a Austrálie s 28, respektive 22 kamennými prodejnami. Náš nejbližší soused Rakousko má jeden jediný, Německo pak celých 15. Jak asi tušíte, v Česku není zatím ani jeden.
Čtěte také: 5 věcí, které rozhodně musíte vědět o značce Xiaomi
Málokdo to ví, ale Apple nikdy nebyl jen společností přes hardware. I když pravda, ikonickými se staly zejména iPhony, iPady a počítače Mac. I pro ty ale Apple musel vymyslet software, a v tomto odvětví je značka snad stejně geniální jako v oblasti tvrdé elektroniky. Stačí se podívat na operační systémy iOS, macOS, hodinkový watchOS, tabletový derivát mobilního iPadOS, ale třeba i tvOS. Apple se poslední dobou zhlédl v předplatných, a tak se snaží vydělávat hlavně tam: Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ či Apple News.
Jaký je váš názor na značku Apple? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem!