Onlinovky tolik netáhnou. Hráči jsou samotáři, volí hry pro jednoho

Last of Us Part II

Hry pro jednoho hráče pořád táhnou

Counter-Strike, PUBG, Dota 2, Fortnite či Warzone, to jsou jedny z nejúspěšnějších videoherních značek současnosti. Mohlo by se tedy zdát, že ryze online či live service hry jsou to, co táhne celý průmysl na svých bedrech, ale realita je trochu jiná. Nejnovější průzkum totiž ukázal, že hráči mají klasické singleplayer hry, tedy hry pro jednoho hráče, pořád raději.

Live service hry vydělávají balík

Faktem je, že online hry postavené na live service modelu, tedy na neustálém dodávání nového obsahu v rámci nějakých pravidelných sezón, se těší vysoké popularitě a zkouší to s nimi většina hlavních studií. Někdy to vyjde (Warzone, Fortnite, nově Helldivers 2), ale někdy se jedná o opravdu bolestivý neúspěch, jako třeba Concord, jeden z největších propadáků všech dob.

Hráči v rámci těchto her často utrácí nemalé peníze za kosmetické doplňky či různé Battle Passy a pro vývojáře, respektive vydavatele, je velmi lákavé mít takovou dojnou krávu, která generuje neustálý tok peněz. V herním byznysu se jedná o segment, ve kterém se točí obrovské peníze, nicméně s jeho popularitou to není tak žhavé, jak by se mohlo zdát.

Fortnite

Live service hry se sice těší vysoké popularitě, ale ne u starších hráčů

Hráči mají stále rádi klasiku

Hry, které jsou zaměřeny čistě na singleplayer, tedy nějakou příběhovou linku pro jednoho hráče, se sice můžou v roce 2024 zdát jako přežitek, ale opak je pravdou. Dle průzkumu webu Midia Research dává těmto typům her přednost větší polovina hráčů, konkrétněji hned 53 %, což je rozhodně velmi slušný výsledek.

Ne každý evidentně chce neustále s někým zápolit v online bitvách, nebo se družit ve velkých grupách hráčů a v kooperaci soupeřit s jinými týmy. Jedním z hlavních faktorů je i čas. U online her, pokud chcete uspět, musíte neustále sledovat, co je nového, jaká meta se aktuálně hraje a jaký styl frčí. Pro někoho, kdo má i jiné věci na práci, je to velmi obtížné.

Singleplayerové hry preferují hlavně starší hráči

Dle tohoto průzkumu preferuje singleplayer hry až 74 % hráčů starších 55 let a dává to smysl. Po náročném dnu se chce ve vyšším věku jen málokdo vztekat u online her a čelit tomu, že si ho mažou na chleba děti školou povinné, které jsou samozřejmě mnohem lepší, protože mají na hraní více času. Preference tohoto typu her s nižším věkem klesá a u hráčů do 20 let hraje singleplayer hry ani ne třetina z nich.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Onlinovky tolik netáhnou. Hráči jsou samotáři, volí hry pro jednoho

Last of Us Part II

Hry pro jednoho hráče pořád táhnou

Counter-Strike, PUBG, Dota 2, Fortnite či Warzone, to jsou jedny z nejúspěšnějších videoherních značek současnosti. Mohlo by se tedy zdát, že ryze online či live service hry jsou to, co táhne celý průmysl na svých bedrech, ale realita je trochu jiná. Nejnovější průzkum totiž ukázal, že hráči mají klasické singleplayer hry, tedy hry pro jednoho hráče, pořád raději.

Live service hry vydělávají balík

Faktem je, že online hry postavené na live service modelu, tedy na neustálém dodávání nového obsahu v rámci nějakých pravidelných sezón, se těší vysoké popularitě a zkouší to s nimi většina hlavních studií. Někdy to vyjde (Warzone, Fortnite, nově Helldivers 2), ale někdy se jedná o opravdu bolestivý neúspěch, jako třeba Concord, jeden z největších propadáků všech dob.

Hráči v rámci těchto her často utrácí nemalé peníze za kosmetické doplňky či různé Battle Passy a pro vývojáře, respektive vydavatele, je velmi lákavé mít takovou dojnou krávu, která generuje neustálý tok peněz. V herním byznysu se jedná o segment, ve kterém se točí obrovské peníze, nicméně s jeho popularitou to není tak žhavé, jak by se mohlo zdát.

Fortnite

Live service hry se sice těší vysoké popularitě, ale ne u starších hráčů

Hráči mají stále rádi klasiku

Hry, které jsou zaměřeny čistě na singleplayer, tedy nějakou příběhovou linku pro jednoho hráče, se sice můžou v roce 2024 zdát jako přežitek, ale opak je pravdou. Dle průzkumu webu Midia Research dává těmto typům her přednost větší polovina hráčů, konkrétněji hned 53 %, což je rozhodně velmi slušný výsledek.

Ne každý evidentně chce neustále s někým zápolit v online bitvách, nebo se družit ve velkých grupách hráčů a v kooperaci soupeřit s jinými týmy. Jedním z hlavních faktorů je i čas. U online her, pokud chcete uspět, musíte neustále sledovat, co je nového, jaká meta se aktuálně hraje a jaký styl frčí. Pro někoho, kdo má i jiné věci na práci, je to velmi obtížné.

Singleplayerové hry preferují hlavně starší hráči

Dle tohoto průzkumu preferuje singleplayer hry až 74 % hráčů starších 55 let a dává to smysl. Po náročném dnu se chce ve vyšším věku jen málokdo vztekat u online her a čelit tomu, že si ho mažou na chleba děti školou povinné, které jsou samozřejmě mnohem lepší, protože mají na hraní více času. Preference tohoto typu her s nižším věkem klesá a u hráčů do 20 let hraje singleplayer hry ani ne třetina z nich.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."