Která z technologických firem šmíruje nejvíc?! Vítěz vás nepřekvapí
- O sledování uživatelů velkými společnostmi se v poslední době hodně píše
- Dělají to prakticky všechny firmy, některé více a některé méně
- Chcete vědět, které společnosti o vás sbírají nejvíce dat a informací?

Sběr dat většinou probíhá formou bezplatných aplikací. Všechno něco stojí a aplikace zdarma v dnešní době prakticky neexistuje. Když za ni nezaplatíte penězi, většinou je to výměnou za osobní informace (ačkoliv o tomto směnném obchodě možná ani kolikrát nevíte). Kolik informací o nás jednotlivé společnosti opravdu shromažďují?
Technologičtí giganti na pranýři
Nejnovější analýza serveru Stockapps se zaměřila na pětici hlavních technologických gigantů, a sice Apple, Google, Twitter, Amazon a Facebook. Zpráva bohužel nekonkretizuje, jaké informace o nás tyto společnosti přesně shromažďují a její autoři se rozhodli použít jakési datové body, pomocí kterých ukazují, kolik toho o nás ta která firma sbírá.
“Vítězem” této analýzy se, ze ziskem 39 bodů stal, poměrně suverénně, Google, který tedy o svých uživatelích shromažďuje nejvíce informací. Druhý se umístil Twitter, ten získal 24 bodů a jen těsně pod ním se nachází, se ziskem 23 bodů, Amazon. Žebříček uzavírá trochu překvapivě až čtvrtý Facebook (14 bodů) a Apple (12 bodů).

Čtěte také: Tušíte, jak často odesíláte data Googlu? Tahle šikovná appka vám to poví
Google sbírá ve velkém
Vítěz této analýzy není překvapivý a není s podivem, že Google o svých uživatelích sbírá prakticky všechny relevantní informace. Od toho, jak se chovají v prohlížeči, jeho historii, na co klikají až po údaje o poloze či aktivitu v aplikacích třetích stran. Vyhledávací gigant zkrátka bere vše o všech a bere to ve velkém. Má pro to ale své důvody.
Google totiž nabízí obrovské množství služeb, z nichž většina z nich je zdarma a je tedy poměrně logické, že bude, pro co možná jejich nejpřesnější zacílení, potřebovat více informací než ostatní. Společnosti jako Twitter, Amazon a Facebook v drtivé většina shromažďují hlavně data, která uživatelé v rámci jejich platformy sami zadávají.
Apple jako společnost zaměřená na soukromí
Jablečný gigant se v této analýze umístil na posledním místě, což ale znamená, že vlastně vyhrál. Z této pětice je firmou nejvíce orientovanou na soukromí uživatelů a důvod pro shromažďování méně dat je logický. Apple totiž nespoléhá výhradně na příjmy z reklam, jako třeba právě Google a nepotřebuje tedy například přesně cílenou reklamu a podobné věci.
Autor článku

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.
Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.