Jak to tedy je? Lufthansa zařadila zpátečku a opětovně povolila AirTagy v zavazadlech

  • Společnost Lufthansa minulý týden zakázala Apple AirTagy v zavazadlech
  • Takový krok pochopitelně zvedl velkou vlnu kritiky
  • Aerolinka nyní vše uvedla na pravou míru
Apple AirTag

Apple AirTag | foto: Macitynet

AirTagy mohou být velmi dobrým sluhou, ale je poměrně snadné je také zneužít, navzdory poměrně slušným bezpečnostním prvkům. Německá letecká společnost Lufthansa se minulý týden postarala o poměrně velkou kontroverzi, když uvedla, že zakazuje AirTagy v odbavených zavazadlech. Realita je ale, zdá se, zcela jiná.

AirTag v letadlech – kde je pravda?

Lufthansa o zákazu používání aktivních AirTagů v odbavených zavazadlech informovala minulý týden, a to prostřednictvím svého oficiálního Twitteru. Dle vyjádření společnosti je považuje za nebezpečné, a pokud je držitel má ve svých zavazadlech, musí je před uložením k přepravě vypnout.

Je pravděpodobné, že se to netýkalo jen AirTagů, ale i všech ostatních sledovacích zařízení, které fungují na podobném principu. Společnost poté uvedla, že tento zákaz vznikl v souladu se směrnicemi Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), které uvádí, že všechny objekty s přenosovou funkcí musí být během letu deaktivovány.


Čtěte také: Máte starost o své auto? Chraňte ho AirTagem, pomůže vám při případné krádeži


AirTagy mají v zavazadle smysl

Faktem je, že se AirTagy staly u cestovatelů velmi oblíbeným doplňkem, protože kdo často létá, tak ví, že ztratit zavazadlo není nic příjemného. Aktivní AirTag je v tomto ohledu rozhodně nápomocným a proto vyvolalo prohlášení Lufthansy tak velké pozdvižení. Nakonec to ale bylo mnoho povyku pro nic, protože AirTagy zakázány nejsou.

Uvedl to mluvčí společnosti pro server Airways Magazine a dodal, že ICAO regulace pro elektroniku v zavazadlovém prostoru skutečně existují, ale platí pouze pro přístroje s lithium-iontovými bateriemi. To znamená třeba pro telefony nebo tablety, ale rozhodně ne pro AirTagy, které pohání knoflíková baterie CR2032 (ta se nachází třeba i v hodinkách).

Chyba v komunikaci

Je pravděpodobné, že vystavení zákazu AirTagů v zavazadlech vzniklo na základě nějakého nedorozumění či vlivem chyby v komunikaci v rámci Lufthansy. Je evidentní, že ostatní letecké společnosti o nic takového nestojí a německý přepravce by si podobně radikálním krokem jen a jen uškodil.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Jak to tedy je? Lufthansa zařadila zpátečku a opětovně povolila AirTagy v zavazadlech

  • Společnost Lufthansa minulý týden zakázala Apple AirTagy v zavazadlech
  • Takový krok pochopitelně zvedl velkou vlnu kritiky
  • Aerolinka nyní vše uvedla na pravou míru
Apple AirTag

Apple AirTag | foto: Macitynet

AirTagy mohou být velmi dobrým sluhou, ale je poměrně snadné je také zneužít, navzdory poměrně slušným bezpečnostním prvkům. Německá letecká společnost Lufthansa se minulý týden postarala o poměrně velkou kontroverzi, když uvedla, že zakazuje AirTagy v odbavených zavazadlech. Realita je ale, zdá se, zcela jiná.

AirTag v letadlech – kde je pravda?

Lufthansa o zákazu používání aktivních AirTagů v odbavených zavazadlech informovala minulý týden, a to prostřednictvím svého oficiálního Twitteru. Dle vyjádření společnosti je považuje za nebezpečné, a pokud je držitel má ve svých zavazadlech, musí je před uložením k přepravě vypnout.

Je pravděpodobné, že se to netýkalo jen AirTagů, ale i všech ostatních sledovacích zařízení, které fungují na podobném principu. Společnost poté uvedla, že tento zákaz vznikl v souladu se směrnicemi Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), které uvádí, že všechny objekty s přenosovou funkcí musí být během letu deaktivovány.


Čtěte také: Máte starost o své auto? Chraňte ho AirTagem, pomůže vám při případné krádeži


AirTagy mají v zavazadle smysl

Faktem je, že se AirTagy staly u cestovatelů velmi oblíbeným doplňkem, protože kdo často létá, tak ví, že ztratit zavazadlo není nic příjemného. Aktivní AirTag je v tomto ohledu rozhodně nápomocným a proto vyvolalo prohlášení Lufthansy tak velké pozdvižení. Nakonec to ale bylo mnoho povyku pro nic, protože AirTagy zakázány nejsou.

Uvedl to mluvčí společnosti pro server Airways Magazine a dodal, že ICAO regulace pro elektroniku v zavazadlovém prostoru skutečně existují, ale platí pouze pro přístroje s lithium-iontovými bateriemi. To znamená třeba pro telefony nebo tablety, ale rozhodně ne pro AirTagy, které pohání knoflíková baterie CR2032 (ta se nachází třeba i v hodinkách).

Chyba v komunikaci

Je pravděpodobné, že vystavení zákazu AirTagů v zavazadlech vzniklo na základě nějakého nedorozumění či vlivem chyby v komunikaci v rámci Lufthansy. Je evidentní, že ostatní letecké společnosti o nic takového nestojí a německý přepravce by si podobně radikálním krokem jen a jen uškodil.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."