Apple po léta tajně pracoval na vývoji vlastní technologie baterií pro ambiciózní projekt Apple Car ve spolupráci s čínskou automobilkou BYD. Tento projekt však nebyl jen o automobilu. Šlo o revoluční posun v bateriových technologiích, který by mohl zásadně ovlivnit i další produkty značky Apple.
Spolupráce mezi Applem a BYD začala kolem roku 2017 a zaměřila se na vývoj bateriového systému s využitím lithium-železo-fosfátových (LFP) článků. Tyto baterie měly nabídnout vyšší dojezd a lepší bezpečnost než tehdy dostupné technologie. Apple přispěl do projektu svými pokročilými znalostmi o bateriových modulech a systémech tepelného řízení, zatímco BYD dodal své zkušenosti s výrobou a inovace v oblasti LFP článků. Tento vývoj mohl být průlomem nejen pro Apple Car, ale i pro další produkty firmy.
Jak informoval náš sesterský web Elektrickevozy.cz, Apple do svého automobilového projektu údajně investoval přibližně miliardu dolarů ročně, což odráží význam, který firma přikládala potenciálnímu vstupu na trh elektromobilů.
Spolupráce s BYD se stala základním stavebním kamenem těchto ambicí, přičemž know-how čínské společnosti v oblasti baterií a výrobních postupů doplňovalo Apple v technických aspektech. I když technologie baterií, které BYD používá nyní, přímo nevyplývají z této spolupráce, tak vývojové partnerství s Applem přineslo užitečné poznatky a ovlivnilo samozřejmě i BYD.
Projekt vedl na straně Applu Alexander Hitzinger, kterému asistoval tým přibližně 50 inženýrů specializovaných na baterie. Celý projekt však nakonec skončil, když vedení Applu rozhodlo, že projekt není proveditelný. Ukončení spolupráce vedlo Apple k novým výzvám v oblasti inovací a hledání jiných partnerů pro vývoj bateriových technologií.
Navzdory tomu, že projekt Apple Car byl nakonec zrušen, technologie vyvinuté během jeho vývoje neskončily bez užitku. Apple využil poznatky v oblasti efektivního řízení tepla a optimalizace výdrže baterií také v jiných produktech, zejména u nového headsetu Vision Pro a Neural Engine AI procesorů.
Tyto technologie tak umožňují efektivně spravovat spotřebu energie a lépe odolávat náročným výpočetním úlohám. Díky tomuto transferu technologií Apple nejen šetří energii, ale také zvyšuje spolehlivost a výkon svých produktů.
Apple po léta tajně pracoval na vývoji vlastní technologie baterií pro ambiciózní projekt Apple Car ve spolupráci s čínskou automobilkou BYD. Tento projekt však nebyl jen o automobilu. Šlo o revoluční posun v bateriových technologiích, který by mohl zásadně ovlivnit i další produkty značky Apple.
Spolupráce mezi Applem a BYD začala kolem roku 2017 a zaměřila se na vývoj bateriového systému s využitím lithium-železo-fosfátových (LFP) článků. Tyto baterie měly nabídnout vyšší dojezd a lepší bezpečnost než tehdy dostupné technologie. Apple přispěl do projektu svými pokročilými znalostmi o bateriových modulech a systémech tepelného řízení, zatímco BYD dodal své zkušenosti s výrobou a inovace v oblasti LFP článků. Tento vývoj mohl být průlomem nejen pro Apple Car, ale i pro další produkty firmy.
Jak informoval náš sesterský web Elektrickevozy.cz, Apple do svého automobilového projektu údajně investoval přibližně miliardu dolarů ročně, což odráží význam, který firma přikládala potenciálnímu vstupu na trh elektromobilů.
Spolupráce s BYD se stala základním stavebním kamenem těchto ambicí, přičemž know-how čínské společnosti v oblasti baterií a výrobních postupů doplňovalo Apple v technických aspektech. I když technologie baterií, které BYD používá nyní, přímo nevyplývají z této spolupráce, tak vývojové partnerství s Applem přineslo užitečné poznatky a ovlivnilo samozřejmě i BYD.
Projekt vedl na straně Applu Alexander Hitzinger, kterému asistoval tým přibližně 50 inženýrů specializovaných na baterie. Celý projekt však nakonec skončil, když vedení Applu rozhodlo, že projekt není proveditelný. Ukončení spolupráce vedlo Apple k novým výzvám v oblasti inovací a hledání jiných partnerů pro vývoj bateriových technologií.
Navzdory tomu, že projekt Apple Car byl nakonec zrušen, technologie vyvinuté během jeho vývoje neskončily bez užitku. Apple využil poznatky v oblasti efektivního řízení tepla a optimalizace výdrže baterií také v jiných produktech, zejména u nového headsetu Vision Pro a Neural Engine AI procesorů.
Tyto technologie tak umožňují efektivně spravovat spotřebu energie a lépe odolávat náročným výpočetním úlohám. Díky tomuto transferu technologií Apple nejen šetří energii, ale také zvyšuje spolehlivost a výkon svých produktů.