Číňané mají elektromobil, který se nemusí nabíjet a na jeden zátah urazí 900 km

  • Dojezd elektromobilů už nemusí být jejich slabinou
  • Nový směr udává čínská automobilka Nio
  • Díky nové baterii bylo dosaženo skvělého dojezdu téměř 900 km

Čínský elektrický sedan Nio ET5 | foto: Nio

Odpůrci elektromobilů většinou argumentují tím, že tato vozidla mají nedostatečný dojezd. Baterie však postupně přestávají být slabinou, o čemž nás může přesvědčit čínský elektromobil Nio ET5. Ten má údajně dojezd až 900 km.

Čína ukazuje směr elektromobilů

Čína je v mnoha odvětvích předem oproti zbytku světa a zdá se, že jinak tomu nebude ani v oblasti elektromobilů. V tomto segmentu se nyní ukázal jako významný hráč výrobce Nio. Ten nabízí baterie, které mají přímo vysněný dojezd.

Jak uvádí náš sesterský web Elektrickevozy.cz, Nio nabízí svým klientům rychlejší možnost zvýšení dojezdu. Namísto nabíjení totiž existuje možnost baterii vyměnit a poté pokračovat v jízdě. Nyní Nio posouvá hranice ještě dál, protože společnost své Power Swap stanice vybavila semi-solid bateriemi o kapacitě 150 kWh.


Čtěte také: Zabiják nových iPhonů? Takto vypadá vlajkový Samsung Galaxy S25 Ultra


Semi-solid baterie se skvělým dojezdem

Zdá se, že semi-solid baterie, kterými společnost Nio vybavila své dobíjecí stanice, je tím správným krokem vpřed. Majitel elektromobilu Nio ET5, který provedl test a zveřejnil také video na YouTube, přišel na stanici se svou standardní 75kWh baterií, přičemž dojezd indikoval 239 km při stavu baterie 42 procent.

Nová baterie, kterou si nasadil, měla 93 procent a auto ohlásilo dojezd až 981 kilometrů. Při nabití do plna se tento dojezd zvýšil na 1054 km, což je opravdu úžasné číslo. Reálný dojezd k další výměnné stanici byl nakonec 891,4 kilometru a přestože se nepřekročila magická hranice tisíc kilometrů, přesto jde o významný posun vpřed. Spotřeba se tedy pohybovala kolem 15,6 kWh/100 km.

U nás zatím nedostupné

Elektromobily Nio se v České republice zatím neprodávají a je sporné, zda se tak stane někdy v budoucnosti. Každopádně tento čínský výrobce ukazuje, že argument slabého dojezdu již v dnešní době neobstojí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Číňané mají elektromobil, který se nemusí nabíjet a na jeden zátah urazí 900 km

  • Dojezd elektromobilů už nemusí být jejich slabinou
  • Nový směr udává čínská automobilka Nio
  • Díky nové baterii bylo dosaženo skvělého dojezdu téměř 900 km

Čínský elektrický sedan Nio ET5 | foto: Nio

Odpůrci elektromobilů většinou argumentují tím, že tato vozidla mají nedostatečný dojezd. Baterie však postupně přestávají být slabinou, o čemž nás může přesvědčit čínský elektromobil Nio ET5. Ten má údajně dojezd až 900 km.

Čína ukazuje směr elektromobilů

Čína je v mnoha odvětvích předem oproti zbytku světa a zdá se, že jinak tomu nebude ani v oblasti elektromobilů. V tomto segmentu se nyní ukázal jako významný hráč výrobce Nio. Ten nabízí baterie, které mají přímo vysněný dojezd.

Jak uvádí náš sesterský web Elektrickevozy.cz, Nio nabízí svým klientům rychlejší možnost zvýšení dojezdu. Namísto nabíjení totiž existuje možnost baterii vyměnit a poté pokračovat v jízdě. Nyní Nio posouvá hranice ještě dál, protože společnost své Power Swap stanice vybavila semi-solid bateriemi o kapacitě 150 kWh.


Čtěte také: Zabiják nových iPhonů? Takto vypadá vlajkový Samsung Galaxy S25 Ultra


Semi-solid baterie se skvělým dojezdem

Zdá se, že semi-solid baterie, kterými společnost Nio vybavila své dobíjecí stanice, je tím správným krokem vpřed. Majitel elektromobilu Nio ET5, který provedl test a zveřejnil také video na YouTube, přišel na stanici se svou standardní 75kWh baterií, přičemž dojezd indikoval 239 km při stavu baterie 42 procent.

Nová baterie, kterou si nasadil, měla 93 procent a auto ohlásilo dojezd až 981 kilometrů. Při nabití do plna se tento dojezd zvýšil na 1054 km, což je opravdu úžasné číslo. Reálný dojezd k další výměnné stanici byl nakonec 891,4 kilometru a přestože se nepřekročila magická hranice tisíc kilometrů, přesto jde o významný posun vpřed. Spotřeba se tedy pohybovala kolem 15,6 kWh/100 km.

U nás zatím nedostupné

Elektromobily Nio se v České republice zatím neprodávají a je sporné, zda se tak stane někdy v budoucnosti. Každopádně tento čínský výrobce ukazuje, že argument slabého dojezdu již v dnešní době neobstojí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."