Češi s nákupem vánočních dárků otálejí. V průměru neutratí více než 7 tisíc korun

Jak se připravují Češi na Vánoce?

Jak se připravují Češi na Vánoce? | foto: greencitizen

Vánoce odjakživa patří v České republice k nejoblíbenějším svátkům, které se nesou v duchu trávení času s rodinou a obdarovávání svých nejbližších. Češi nakupují dárky jak v kamenných obchodech, tak prostřednictvím internetu. Jaké jsou statistiky a kdy začínáme nakupovat na Vánoce?

Jak Češi nakupují na Vánoce?

Nová zpráva webu Promo Codes vycházející z datových průzkumů několika společností ukazuje velmi zajímavé trendy a statistiky Vánoc. Jedna z nejdůležitějších statistik se týká toho, kolik lidé průměrně utratí za dárky. Nový průzkum ukázal, že až 64 % Čechů se řídí podle inflace a své finanční situace. Ta se bohužel v poslední době příliš nelepší, avšak i přesto v průměru jeden nakupující utratí částku zhruba 3 až 7 tisíc korun.

Tato čísla můžeme porovnat i se západními zeměmi jako je Německo, Francie nebo Velká Británie, kde se útrata pohybuje na hranici až 20 000 korun. Rozdíl je následně přičítán především kupní síle a ekonomickým podmínkám jednotlivých států.

Smartphony se řadí mezi nejpopulárnější dárky

Smartphony se řadí mezi nejpopulárnější dárky | foto: Pexels

Kde a kdy Češi nakupují?

Zajímavá statistika se zaměřila na to, kde Češi nakupují. Více než 60 % českých spotřebitelů se hlásí ke kombinovanému nakupování. To znamená, že využívají výhody online nákupu, ovšem rádi si i zajdou do kamenného obchodu, kde si mohou produkt prohlédnout. Zároveň až 80 % se letos chystá nakoupit přes internet, přičemž mezi nejoblíbenější portály se řadí Alza, Mall a Heureka.

Co se týče připravenosti na Vánoce, patří Češi v Evropě za opozdilce. Poslední průzkumy ukazují, že až 15 % z nás nakupuje dárky týden před Štědrým dnem. Dokonce až 40 % potom nechá nákup dárku na druhou polovinu prosince. To se naprosto liší například od Finska, kde jsou na Vánoce připraveni mnohem dříve.

Co patří mezi nejpopulárnější dárky?

Mezi nejčastější dárky se v České republice řadí elektronika. Například smartphony, chytré hodinky nebo tablety. Pod stromečkem takový dar nalezne až 30 % obdarovaných, přičemž tato statistika jde ruku v ruce se světovým trendem. Populární jsou samozřejmě i hračky v podobě lega, panenek nebo třeba akčních figurek představující zhruba 20 % dárků. Oblíbeným dárkem je i kosmetika nebo kniha.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Češi s nákupem vánočních dárků otálejí. V průměru neutratí více než 7 tisíc korun

Jak se připravují Češi na Vánoce?

Jak se připravují Češi na Vánoce? | foto: greencitizen

Vánoce odjakživa patří v České republice k nejoblíbenějším svátkům, které se nesou v duchu trávení času s rodinou a obdarovávání svých nejbližších. Češi nakupují dárky jak v kamenných obchodech, tak prostřednictvím internetu. Jaké jsou statistiky a kdy začínáme nakupovat na Vánoce?

Jak Češi nakupují na Vánoce?

Nová zpráva webu Promo Codes vycházející z datových průzkumů několika společností ukazuje velmi zajímavé trendy a statistiky Vánoc. Jedna z nejdůležitějších statistik se týká toho, kolik lidé průměrně utratí za dárky. Nový průzkum ukázal, že až 64 % Čechů se řídí podle inflace a své finanční situace. Ta se bohužel v poslední době příliš nelepší, avšak i přesto v průměru jeden nakupující utratí částku zhruba 3 až 7 tisíc korun.

Tato čísla můžeme porovnat i se západními zeměmi jako je Německo, Francie nebo Velká Británie, kde se útrata pohybuje na hranici až 20 000 korun. Rozdíl je následně přičítán především kupní síle a ekonomickým podmínkám jednotlivých států.

Smartphony se řadí mezi nejpopulárnější dárky

Smartphony se řadí mezi nejpopulárnější dárky | foto: Pexels

Kde a kdy Češi nakupují?

Zajímavá statistika se zaměřila na to, kde Češi nakupují. Více než 60 % českých spotřebitelů se hlásí ke kombinovanému nakupování. To znamená, že využívají výhody online nákupu, ovšem rádi si i zajdou do kamenného obchodu, kde si mohou produkt prohlédnout. Zároveň až 80 % se letos chystá nakoupit přes internet, přičemž mezi nejoblíbenější portály se řadí Alza, Mall a Heureka.

Co se týče připravenosti na Vánoce, patří Češi v Evropě za opozdilce. Poslední průzkumy ukazují, že až 15 % z nás nakupuje dárky týden před Štědrým dnem. Dokonce až 40 % potom nechá nákup dárku na druhou polovinu prosince. To se naprosto liší například od Finska, kde jsou na Vánoce připraveni mnohem dříve.

Co patří mezi nejpopulárnější dárky?

Mezi nejčastější dárky se v České republice řadí elektronika. Například smartphony, chytré hodinky nebo tablety. Pod stromečkem takový dar nalezne až 30 % obdarovaných, přičemž tato statistika jde ruku v ruce se světovým trendem. Populární jsou samozřejmě i hračky v podobě lega, panenek nebo třeba akčních figurek představující zhruba 20 % dárků. Oblíbeným dárkem je i kosmetika nebo kniha.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."