Vánoce odjakživa patří v České republice k nejoblíbenějším svátkům, které se nesou v duchu trávení času s rodinou a obdarovávání svých nejbližších. Češi nakupují dárky jak v kamenných obchodech, tak prostřednictvím internetu. Jaké jsou statistiky a kdy začínáme nakupovat na Vánoce?
Nová zpráva webu Promo Codes vycházející z datových průzkumů několika společností ukazuje velmi zajímavé trendy a statistiky Vánoc. Jedna z nejdůležitějších statistik se týká toho, kolik lidé průměrně utratí za dárky. Nový průzkum ukázal, že až 64 % Čechů se řídí podle inflace a své finanční situace. Ta se bohužel v poslední době příliš nelepší, avšak i přesto v průměru jeden nakupující utratí částku zhruba 3 až 7 tisíc korun.
Tato čísla můžeme porovnat i se západními zeměmi jako je Německo, Francie nebo Velká Británie, kde se útrata pohybuje na hranici až 20 000 korun. Rozdíl je následně přičítán především kupní síle a ekonomickým podmínkám jednotlivých států.
Zajímavá statistika se zaměřila na to, kde Češi nakupují. Více než 60 % českých spotřebitelů se hlásí ke kombinovanému nakupování. To znamená, že využívají výhody online nákupu, ovšem rádi si i zajdou do kamenného obchodu, kde si mohou produkt prohlédnout. Zároveň až 80 % se letos chystá nakoupit přes internet, přičemž mezi nejoblíbenější portály se řadí Alza, Mall a Heureka.
Co se týče připravenosti na Vánoce, patří Češi v Evropě za opozdilce. Poslední průzkumy ukazují, že až 15 % z nás nakupuje dárky týden před Štědrým dnem. Dokonce až 40 % potom nechá nákup dárku na druhou polovinu prosince. To se naprosto liší například od Finska, kde jsou na Vánoce připraveni mnohem dříve.
Mezi nejčastější dárky se v České republice řadí elektronika. Například smartphony, chytré hodinky nebo tablety. Pod stromečkem takový dar nalezne až 30 % obdarovaných, přičemž tato statistika jde ruku v ruce se světovým trendem. Populární jsou samozřejmě i hračky v podobě lega, panenek nebo třeba akčních figurek představující zhruba 20 % dárků. Oblíbeným dárkem je i kosmetika nebo kniha.
Vánoce odjakživa patří v České republice k nejoblíbenějším svátkům, které se nesou v duchu trávení času s rodinou a obdarovávání svých nejbližších. Češi nakupují dárky jak v kamenných obchodech, tak prostřednictvím internetu. Jaké jsou statistiky a kdy začínáme nakupovat na Vánoce?
Nová zpráva webu Promo Codes vycházející z datových průzkumů několika společností ukazuje velmi zajímavé trendy a statistiky Vánoc. Jedna z nejdůležitějších statistik se týká toho, kolik lidé průměrně utratí za dárky. Nový průzkum ukázal, že až 64 % Čechů se řídí podle inflace a své finanční situace. Ta se bohužel v poslední době příliš nelepší, avšak i přesto v průměru jeden nakupující utratí částku zhruba 3 až 7 tisíc korun.
Tato čísla můžeme porovnat i se západními zeměmi jako je Německo, Francie nebo Velká Británie, kde se útrata pohybuje na hranici až 20 000 korun. Rozdíl je následně přičítán především kupní síle a ekonomickým podmínkám jednotlivých států.
Zajímavá statistika se zaměřila na to, kde Češi nakupují. Více než 60 % českých spotřebitelů se hlásí ke kombinovanému nakupování. To znamená, že využívají výhody online nákupu, ovšem rádi si i zajdou do kamenného obchodu, kde si mohou produkt prohlédnout. Zároveň až 80 % se letos chystá nakoupit přes internet, přičemž mezi nejoblíbenější portály se řadí Alza, Mall a Heureka.
Co se týče připravenosti na Vánoce, patří Češi v Evropě za opozdilce. Poslední průzkumy ukazují, že až 15 % z nás nakupuje dárky týden před Štědrým dnem. Dokonce až 40 % potom nechá nákup dárku na druhou polovinu prosince. To se naprosto liší například od Finska, kde jsou na Vánoce připraveni mnohem dříve.
Mezi nejčastější dárky se v České republice řadí elektronika. Například smartphony, chytré hodinky nebo tablety. Pod stromečkem takový dar nalezne až 30 % obdarovaných, přičemž tato statistika jde ruku v ruce se světovým trendem. Populární jsou samozřejmě i hračky v podobě lega, panenek nebo třeba akčních figurek představující zhruba 20 % dárků. Oblíbeným dárkem je i kosmetika nebo kniha.