Aktuální data zaměřená na podvody napříč českým online světem zveřejnila společnost Avast, globální lídr v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí. Byl proveden rozsáhlý průzkum, kterého se zúčastnilo 1007 respondentů z České republiky a data byla sbírána v rozmezí od 13. – 25. května tohoto roku.
Z tohoto průzkumu vyplynulo, že s nějakou formou online podvodu se alespoň jednou za život setkalo 26 % lidí. Takřka čtvrtina lidí v Česku (24 %) se pak stala terčem romanticky motivovaného podvodu. Podvodníci se v něm vydávali za objekt zájmu potenciální oběti nebo se naopak snažili získat náklonnost dotyčného pro svůj osobní prospěch.
Podobné množství, konkrétněji 21 %, uvedlo, že se z nich snažili tito útočníci vylákat peníze a 4 % z nich jim peníze opravdu zaslala. Pětina z dotázaných (21 %) pak uvedla, že se někdy setkala s žádostí o zaslání peněz od někoho, koho opravdu znají – od kolegů, spolužáků nebo přímo z rodiny. I v těchto případech se však jednalo o podfuk z rukou online podvodníků.
Čtěte také: Dejte si bacha! Podvodníci mají nový trik, jak vás v mžiku obrat o peníze
Kromě vydávání se za známé, rodinu či přátele (58 % případů) využívali hackeři velmi často také maskování se za velké společnosti. Typicky to byl Netflix či Amazon (19 %) nebo banky (17 %). Z průzkumu dále vyplývá, že obavy z online podvodu má takřka polovina Čechů a není se čemu divit, protože hackeři své techniky neustále zlepšují a zdokonalují.
Hlavní líheň podvodů je e-mail (63 %), následovaný sociálními sítěmi (37 %) a textovými zprávami (24 %). Z uživatelů, jenž se stali terči snahy o podvod, jich celých 19 % sedlo na lep a zhruba 33 % Čechů se obává, že se jim něco takového přihodí v budoucnu. Většina respondentů pak souhlasí s tím, že se online podvody neustále zlepšují.
Aktuální data zaměřená na podvody napříč českým online světem zveřejnila společnost Avast, globální lídr v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí. Byl proveden rozsáhlý průzkum, kterého se zúčastnilo 1007 respondentů z České republiky a data byla sbírána v rozmezí od 13. – 25. května tohoto roku.
Z tohoto průzkumu vyplynulo, že s nějakou formou online podvodu se alespoň jednou za život setkalo 26 % lidí. Takřka čtvrtina lidí v Česku (24 %) se pak stala terčem romanticky motivovaného podvodu. Podvodníci se v něm vydávali za objekt zájmu potenciální oběti nebo se naopak snažili získat náklonnost dotyčného pro svůj osobní prospěch.
Podobné množství, konkrétněji 21 %, uvedlo, že se z nich snažili tito útočníci vylákat peníze a 4 % z nich jim peníze opravdu zaslala. Pětina z dotázaných (21 %) pak uvedla, že se někdy setkala s žádostí o zaslání peněz od někoho, koho opravdu znají – od kolegů, spolužáků nebo přímo z rodiny. I v těchto případech se však jednalo o podfuk z rukou online podvodníků.
Čtěte také: Dejte si bacha! Podvodníci mají nový trik, jak vás v mžiku obrat o peníze
Kromě vydávání se za známé, rodinu či přátele (58 % případů) využívali hackeři velmi často také maskování se za velké společnosti. Typicky to byl Netflix či Amazon (19 %) nebo banky (17 %). Z průzkumu dále vyplývá, že obavy z online podvodu má takřka polovina Čechů a není se čemu divit, protože hackeři své techniky neustále zlepšují a zdokonalují.
Hlavní líheň podvodů je e-mail (63 %), následovaný sociálními sítěmi (37 %) a textovými zprávami (24 %). Z uživatelů, jenž se stali terči snahy o podvod, jich celých 19 % sedlo na lep a zhruba 33 % Čechů se obává, že se jim něco takového přihodí v budoucnu. Většina respondentů pak souhlasí s tím, že se online podvody neustále zlepšují.