Pamatujete si ještě na e-mailové podvody, jejímž hlavním aktérem byl princ z Nigérie? Jednalo se o maily, ve kterých potenciální oběť kontaktoval nigerijský princ, jenž zdědil velké bohatství a chtěl se o něj podělit. Nebo někdo z královské rodiny, kdo spravuje princův majetek a potřebuje, za úplatu samozřejmě, pomoct s převodem peněz do zahraničí. V dnešní době na něco takového zapomeňte.
Tento typ podvodů dostal, díky smyšleným aktérům v podobě prince či královské rodiny z Nigérie, označení Nigerijské dopisy. Útočníci z obětí tahali peníze pomocí smyšlených poplatků, které se vždy „nečekaně“ objevily, když měly být převedeny nějaké peníze. A oběť, aby dostala svou odměnu za pomoc (kterou nikdy nedostala), je musela zaplatit.
Éra podobných, v dnešní době až úsměvně naivních podvodů, už skončila. Otázkou je, zda je dobře nebo naopak špatně, protože pohádka o princi z Nigérie, který rozdává peníze, je poměrně snadno odhalitelná. V dnešní době se bohužel útočníci snaží, aby byly jejich podvody co možná nejvěrohodnější a včas je odhalit není ani trochu snadné.
Čtěte také: Češi, pozor na podvodné hovory! Útočníci vás mohou připravit o všechno
Faktem je, že s odhalením nových, podvodných taktik mají kolikrát problémy i specialisté na kyberbezpečnost. Může za to hlavně to, že podvodníci se více zaměřili na osobní přístup a o své potenciální oběti si na internetu hledají všechny možné podrobnosti, jaké jsou k dispozici. Díky tomu umí navodit dojem pravosti a toho, že se jedná o legitimní věc.
Citlivé informace útočníci hledají hlavně na síti LinkedIn, která v aktuálním roce představuje zdroj informací pro více než polovinu všech podvodů. Jakmile zjistí útočníci například hierarchii společnosti, ve které pracujete, je velmi pravděpodobné, že jim sednete na lep a uvěříte například mailu o tom, že vašemu nadřízenému došla na nějaké konferenci data a přes odkaz je chce přikoupit.
Data pocházející od Googlu ukazují, že na internetu je nyní 75krát více phishingových stránek než těch zaměřujících se na malware. Až 20 % ze všech zaměstnanců se nechá podvodným mailem „ulovit“ a z nich pak celých 68 % zadá své údaje na phishingový web. Každý rok generují phishingové podvody na 20 miliard dolarů, takže je opravdu nutné mít se neustále na pozoru a raději si e-mail několikrát pročíst, než na něco kliknete.
Pamatujete si ještě na e-mailové podvody, jejímž hlavním aktérem byl princ z Nigérie? Jednalo se o maily, ve kterých potenciální oběť kontaktoval nigerijský princ, jenž zdědil velké bohatství a chtěl se o něj podělit. Nebo někdo z královské rodiny, kdo spravuje princův majetek a potřebuje, za úplatu samozřejmě, pomoct s převodem peněz do zahraničí. V dnešní době na něco takového zapomeňte.
Tento typ podvodů dostal, díky smyšleným aktérům v podobě prince či královské rodiny z Nigérie, označení Nigerijské dopisy. Útočníci z obětí tahali peníze pomocí smyšlených poplatků, které se vždy „nečekaně“ objevily, když měly být převedeny nějaké peníze. A oběť, aby dostala svou odměnu za pomoc (kterou nikdy nedostala), je musela zaplatit.
Éra podobných, v dnešní době až úsměvně naivních podvodů, už skončila. Otázkou je, zda je dobře nebo naopak špatně, protože pohádka o princi z Nigérie, který rozdává peníze, je poměrně snadno odhalitelná. V dnešní době se bohužel útočníci snaží, aby byly jejich podvody co možná nejvěrohodnější a včas je odhalit není ani trochu snadné.
Čtěte také: Češi, pozor na podvodné hovory! Útočníci vás mohou připravit o všechno
Faktem je, že s odhalením nových, podvodných taktik mají kolikrát problémy i specialisté na kyberbezpečnost. Může za to hlavně to, že podvodníci se více zaměřili na osobní přístup a o své potenciální oběti si na internetu hledají všechny možné podrobnosti, jaké jsou k dispozici. Díky tomu umí navodit dojem pravosti a toho, že se jedná o legitimní věc.
Citlivé informace útočníci hledají hlavně na síti LinkedIn, která v aktuálním roce představuje zdroj informací pro více než polovinu všech podvodů. Jakmile zjistí útočníci například hierarchii společnosti, ve které pracujete, je velmi pravděpodobné, že jim sednete na lep a uvěříte například mailu o tom, že vašemu nadřízenému došla na nějaké konferenci data a přes odkaz je chce přikoupit.
Data pocházející od Googlu ukazují, že na internetu je nyní 75krát více phishingových stránek než těch zaměřujících se na malware. Až 20 % ze všech zaměstnanců se nechá podvodným mailem „ulovit“ a z nich pak celých 68 % zadá své údaje na phishingový web. Každý rok generují phishingové podvody na 20 miliard dolarů, takže je opravdu nutné mít se neustále na pozoru a raději si e-mail několikrát pročíst, než na něco kliknete.