4 důvody, proč byste si neměli koupit iPhone 11

iPhone 11 je nejprodávanějším iPhonem v historii, což z něj ale automaticky nedělá nejlepší iPhone. Samozřejmě, že nový iPhone 11 má mouchy, kvůli kterým si jej část zákazníků rozhodně nekoupí. Pojďme se podívat, kvůli jakým kompromisům byste si určitě neměli iPhone 11 kupovat?

foto: vlastní

Vyšší cena

A hned to odpálíme pořádně – cena je pro většinu zákazníků důležitým prodejním argumentem proč koupit, nebo naopak nekoupit. iPhone 11 je pořád výrobkem firmy Apple a i kvůli tomu je jeho cena vysoká. Stojí 21 tisíc korun, což rozhodně není málo a konkurence už za tuto částku nabízí lepší hardware, modernější biometrickou čtečku otisků v displeji a podobně.

Co víc, cena iPhonu většinou klesá až po roce na trhu, zatímco třeba telefony od Xiaomi či Huawei začnou zlevňovat klidně i po půl roce. A posledním neduhem týkajícím se ceny, je bohužel servis. Tím, že je telefon celý ze skla, není moc těžké jej omylem poslat k zemi a pak smutnit. A to dost, protože oprava displeje stojí necelých 7 tisíc korun, stejně jako výměna zadního skleněného plátu. Chudák peněženka…

Rámečky kolem displeje

iPhone sice byl první, který přinesl do komerční výroby smartphonů výřez a displej tzv. bez rámečků (nepočítáme-li neúspěšných Essential Phone), ale se svým trendem se nikam neposunul. To za něj museli udělat jiní. A tak to dnes vypadá tak, že jen mizivé procento telefonů nemá bezrámečkový displej.

Obrazovka iPhonů, byť těch nejnovějších, ale jakoby zaspala s inovacemi a tak zatímco rámečky u nových vlajek Galaxy S20 od Samsungu prakticky nevidíte, iPhony je mají pořád dost velké. A to je škoda, otec myšlenky výřezů se totiž neposunul společně se svou konkurencí. Takže pokud vám vadí rámečky a výřez u iPhonů, je pro to plné pochopení.

Málo úprav v systému

Věčný problém operačních systémů od Applu. V počítačích se celková customizace a upravitelnost řeší mnohem jednodušeji. Pokud ale jde o mobilní operační systém iOS, který v iPhonu 11 samozřejmě najdeme, padá kosa na kámen. iOS se prakticky nedá upravovat nijak jinak, než jak vám to dovolí Apple.

A nejde jenom o úpravy. Často liberálnějším uživatelům vadí, že si nemohou zvolit jakožto výchozí aplikaci pro e-maily třeba Gmail, nikoliv nativní Mail aplikaci od Applu; to samé se často řeší s prohlížečem, hudebním přehrávačem nebo mapami. V současné verzi iOS 13 Apple skutečně nic takového nedovoluje a uživatelé musí fungovat s tím, co jim je nabídnuto přímo výrobcem.

Nepřehlédněte: Recenze iPhone 11: perfektní jablečný základ

Nálepka “iOvce”

Před zájemci o jablečný smartphone stojí velká výzva: nálepka, kterou od kamarádů, kolegů, rodinných příslušníků a dalších mohou dostat. Společnost si často střílí z uživatelů iPhonů, že jsou naivní, potěší je i minimální inovace a říká se, že jen slepě papouškují názory předepsané výrobcem elektroniky Apple. Ve společnosti jsou de facto za arogantní pozéry.

A faktem je, že část uživatelů skutečně taková je – na svou značku nedá dopustit, vnímá ji jako nejlepší na světě. Nutno ale poznamenat, že to nemá moc co dělat s tím, jakou značku má uživatel v oblibě, zdali jde o Apple, Samsung nebo Huawei. Podobného pozéra můžeme potkat i s telefonem konkurence.

Na každý pád, spadnout do označení “iOvce” nemusí vonět každému. Pokud se vám i přesto nový iPhone líbí a chcete být jeho (možná i hrdým) uživatelem, musíte počítat s tím, že společnost si vás vezme na mušku.

Který z aspektů iPhonu 11 je pro vás největší překážkou? 

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

4 důvody, proč byste si neměli koupit iPhone 11

iPhone 11 je nejprodávanějším iPhonem v historii, což z něj ale automaticky nedělá nejlepší iPhone. Samozřejmě, že nový iPhone 11 má mouchy, kvůli kterým si jej část zákazníků rozhodně nekoupí. Pojďme se podívat, kvůli jakým kompromisům byste si určitě neměli iPhone 11 kupovat?

foto: vlastní

Čtěte také: 4 důvody, proč byste si měli koupit iPhone 11

Vyšší cena

A hned to odpálíme pořádně – cena je pro většinu zákazníků důležitým prodejním argumentem proč koupit, nebo naopak nekoupit. iPhone 11 je pořád výrobkem firmy Apple a i kvůli tomu je jeho cena vysoká. Stojí 21 tisíc korun, což rozhodně není málo a konkurence už za tuto částku nabízí lepší hardware, modernější biometrickou čtečku otisků v displeji a podobně.

Co víc, cena iPhonu většinou klesá až po roce na trhu, zatímco třeba telefony od Xiaomi či Huawei začnou zlevňovat klidně i po půl roce. A posledním neduhem týkajícím se ceny, je bohužel servis. Tím, že je telefon celý ze skla, není moc těžké jej omylem poslat k zemi a pak smutnit. A to dost, protože oprava displeje stojí necelých 7 tisíc korun, stejně jako výměna zadního skleněného plátu. Chudák peněženka…

Rámečky kolem displeje

iPhone sice byl první, který přinesl do komerční výroby smartphonů výřez a displej tzv. bez rámečků (nepočítáme-li neúspěšných Essential Phone), ale se svým trendem se nikam neposunul. To za něj museli udělat jiní. A tak to dnes vypadá tak, že jen mizivé procento telefonů nemá bezrámečkový displej.

Obrazovka iPhonů, byť těch nejnovějších, ale jakoby zaspala s inovacemi a tak zatímco rámečky u nových vlajek Galaxy S20 od Samsungu prakticky nevidíte, iPhony je mají pořád dost velké. A to je škoda, otec myšlenky výřezů se totiž neposunul společně se svou konkurencí. Takže pokud vám vadí rámečky a výřez u iPhonů, je pro to plné pochopení.

Málo úprav v systému

Věčný problém operačních systémů od Applu. V počítačích se celková customizace a upravitelnost řeší mnohem jednodušeji. Pokud ale jde o mobilní operační systém iOS, který v iPhonu 11 samozřejmě najdeme, padá kosa na kámen. iOS se prakticky nedá upravovat nijak jinak, než jak vám to dovolí Apple.

A nejde jenom o úpravy. Často liberálnějším uživatelům vadí, že si nemohou zvolit jakožto výchozí aplikaci pro e-maily třeba Gmail, nikoliv nativní Mail aplikaci od Applu; to samé se často řeší s prohlížečem, hudebním přehrávačem nebo mapami. V současné verzi iOS 13 Apple skutečně nic takového nedovoluje a uživatelé musí fungovat s tím, co jim je nabídnuto přímo výrobcem.

Nepřehlédněte: Recenze iPhone 11: perfektní jablečný základ

Nálepka “iOvce”

Před zájemci o jablečný smartphone stojí velká výzva: nálepka, kterou od kamarádů, kolegů, rodinných příslušníků a dalších mohou dostat. Společnost si často střílí z uživatelů iPhonů, že jsou naivní, potěší je i minimální inovace a říká se, že jen slepě papouškují názory předepsané výrobcem elektroniky Apple. Ve společnosti jsou de facto za arogantní pozéry.

A faktem je, že část uživatelů skutečně taková je – na svou značku nedá dopustit, vnímá ji jako nejlepší na světě. Nutno ale poznamenat, že to nemá moc co dělat s tím, jakou značku má uživatel v oblibě, zdali jde o Apple, Samsung nebo Huawei. Podobného pozéra můžeme potkat i s telefonem konkurence.

Na každý pád, spadnout do označení “iOvce” nemusí vonět každému. Pokud se vám i přesto nový iPhone líbí a chcete být jeho (možná i hrdým) uživatelem, musíte počítat s tím, že společnost si vás vezme na mušku.

Který z aspektů iPhonu 11 je pro vás největší překážkou? 

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."