Čínský moloch Xiaomi má pořádně našlápnuto. Již drahně let se pohybuje v první trojce největších mobilních producentů, a i když se na první místo ještě neprobojoval, nemá k němu daleko. V prvním čtvrtletí tohoto roku se tento výrobce dočkal významné pocty a vstoupil do klubu, kam se jen tak někdo nedostane. Do půlmiliardového klubu.
Dle nejnovějších dat společnosti Counterpoint Research se firma Xiaomi dočkala prolomení milníku 500 milionů uživatelů smartphonů a stalo se tak v prvním čtvrtletí tohoto roku. Čínský gigant se tak dostává do exkluzivního klubu, ve kterém se přidává ke svým hlavním rivalům – Applu a Samsungu.
Je hodně zajímavé sledovat, jak se Xiaomi postupem let vyvíjelo. Firma začínala jako producent levných telefonů, poté se vyznačovala přístroji s výborným poměrem cena/výkon a za svých začátků působila jen v Číně. A za nějakých 10, 11 let se vypracovala v celosvětový fenomén.
Čtěte také: Recenze Xiaomi 12 Pro – Elitní vlajková loď ve (skoro) plné síle
Co se jednotlivých trhů týče, tak čínský gigant je aktuálně nejúspěšnější v Indii, kde získal pozici místní jedničky. V domovské Číně to tak slavné není, tam je na pátém místě, ale v Evropě už se nachází na velmi hezké, třetí pozici. Tam se ostatně pohybuje i z globálního pohledu.
Xiaomi v poslední době vskutku masivně expanduje, má několik značek telefonů (Redmi, Poco, Black Shark) a zároveň neskutečně široké portfolio všemožné elektroniky. To prodejům pochopitelně také pomáhá a vypadá to, že strategie Xiaomi nese z dlouhodobého hlediska ovoce.
Čínský gigant tedy konstantně roste a pro dosažení dalších dílčích úspěchů určitě nesmí usnout na vavřínech. Jedna z možností, jak ještě navýšit prodeje svých telefonů, je nabídnout více prémiových telefonů i na trzích mimo Čínu. Většinu svých opravdu špičkových přístrojů si totiž Xiaomi pořád nechává jen pro svou domovinu, což je velká škoda.
Čínský moloch Xiaomi má pořádně našlápnuto. Již drahně let se pohybuje v první trojce největších mobilních producentů, a i když se na první místo ještě neprobojoval, nemá k němu daleko. V prvním čtvrtletí tohoto roku se tento výrobce dočkal významné pocty a vstoupil do klubu, kam se jen tak někdo nedostane. Do půlmiliardového klubu.
Dle nejnovějších dat společnosti Counterpoint Research se firma Xiaomi dočkala prolomení milníku 500 milionů uživatelů smartphonů a stalo se tak v prvním čtvrtletí tohoto roku. Čínský gigant se tak dostává do exkluzivního klubu, ve kterém se přidává ke svým hlavním rivalům – Applu a Samsungu.
Je hodně zajímavé sledovat, jak se Xiaomi postupem let vyvíjelo. Firma začínala jako producent levných telefonů, poté se vyznačovala přístroji s výborným poměrem cena/výkon a za svých začátků působila jen v Číně. A za nějakých 10, 11 let se vypracovala v celosvětový fenomén.
Čtěte také: Recenze Xiaomi 12 Pro – Elitní vlajková loď ve (skoro) plné síle
Co se jednotlivých trhů týče, tak čínský gigant je aktuálně nejúspěšnější v Indii, kde získal pozici místní jedničky. V domovské Číně to tak slavné není, tam je na pátém místě, ale v Evropě už se nachází na velmi hezké, třetí pozici. Tam se ostatně pohybuje i z globálního pohledu.
Xiaomi v poslední době vskutku masivně expanduje, má několik značek telefonů (Redmi, Poco, Black Shark) a zároveň neskutečně široké portfolio všemožné elektroniky. To prodejům pochopitelně také pomáhá a vypadá to, že strategie Xiaomi nese z dlouhodobého hlediska ovoce.
Čínský gigant tedy konstantně roste a pro dosažení dalších dílčích úspěchů určitě nesmí usnout na vavřínech. Jedna z možností, jak ještě navýšit prodeje svých telefonů, je nabídnout více prémiových telefonů i na trzích mimo Čínu. Většinu svých opravdu špičkových přístrojů si totiž Xiaomi pořád nechává jen pro svou domovinu, což je velká škoda.