Ve vrcholovém managementu Xiaomi se budou tento rok určitě rozdávat tučné odměny. Firmě se nebývale daří, ve třetím čtvrtletí tohoto roku se probojovala na třetí místo mezi všemi výrobci telefonů a jedná se o globálně nesmírně populární značku. Na důležitém indickém trhu smázlo Xiaomi takřka veškerou konkurenci a má v desítce nejprodávanějších telefonů hned devět zástupců.
Největším a nejdůležitějším mobilním trhem sice zůstává Čína, následována USA, ale indický trh je hned v těsném závěsu a jeví se jako čím dál důležitější. Zatímco čínský trh je poměrně specifický a je takřka nemožné pro jednoho výrobce ho opanovat, o USA a Indii to neplatí. Právě indický trh drží ve svých spárech nebývale pevně Xiaomi, které mu dominuje a drtí zde, dlouhodobě, veškerou konkurenci.
Je to tak, tento čínský výrobce je jasnou jedničkou na indickém trhu již dva roky po sobě, a i když se ostatní výrobci snaží, Xiaomi neztrácí drive a jde si jasně za svým. Podle posledního zveřejněného žebříčku prodejů na indickém Amazonu nese logo tohoto výrobce hned devět nejprodávanějších telefonů z deseti. Jediný, kdo se do tohoto žebříčku dokázal vtěsnat, je Samsung se svým modelem Galaxy M31 Prime Edition, který se nachází na šestém místě.
TIP: Redmi Note 9 5G a Pro 5G bodují. Xiaomi jich za pár hodin prodalo na 300 tisíc
Xiaomi se na tomto trhu opírá hlavně o značku Redmi a její logo nese vlastně všech devět nejprodávanějších telefonů. Jasnou jedničkou je model Note 9 Pro, který je následovanými různými deriváty řady Redmi 9. Jak je možné, že jsou telefony Redmi na indickém trhu tak moc populární?
Je to dáno samozřejmě cenou. Tato druhá nejlidnatější země světa není ideální půdou pro drahé, vlajkové telefony, to ani omylem a nejvíce zde táhnou modely s cenou od 2 do 6 tisíc korun (v přepočtu). S vyšší cenovkou už tu moc neprodáte, a to je právě důvod, proč zde dostupné Redmi tak boduje.
Xiaomi vstoupilo do Indie teprve v roce 2014, takže je zde poměrně krátce a pouhých šest let tomuto výrobci stačilo, aby ji zcela ovládl. Vlastně čtyři, protože poslední dva roky je zde jedničkou a aktuálně ovládá více než čtvrtinu celého trhu (26,1 %).
Pokud chtějí ostatní konkurenti uspět a nějak výrazněji pozice Xiaomi ohrozit, budou muset přijít s trochu jiným cenovým modelem. Poměr ceny a výkonu je totiž to, oč na tomto trhu jde v prvé řadě.
Ve vrcholovém managementu Xiaomi se budou tento rok určitě rozdávat tučné odměny. Firmě se nebývale daří, ve třetím čtvrtletí tohoto roku se probojovala na třetí místo mezi všemi výrobci telefonů a jedná se o globálně nesmírně populární značku. Na důležitém indickém trhu smázlo Xiaomi takřka veškerou konkurenci a má v desítce nejprodávanějších telefonů hned devět zástupců.
Největším a nejdůležitějším mobilním trhem sice zůstává Čína, následována USA, ale indický trh je hned v těsném závěsu a jeví se jako čím dál důležitější. Zatímco čínský trh je poměrně specifický a je takřka nemožné pro jednoho výrobce ho opanovat, o USA a Indii to neplatí. Právě indický trh drží ve svých spárech nebývale pevně Xiaomi, které mu dominuje a drtí zde, dlouhodobě, veškerou konkurenci.
Je to tak, tento čínský výrobce je jasnou jedničkou na indickém trhu již dva roky po sobě, a i když se ostatní výrobci snaží, Xiaomi neztrácí drive a jde si jasně za svým. Podle posledního zveřejněného žebříčku prodejů na indickém Amazonu nese logo tohoto výrobce hned devět nejprodávanějších telefonů z deseti. Jediný, kdo se do tohoto žebříčku dokázal vtěsnat, je Samsung se svým modelem Galaxy M31 Prime Edition, který se nachází na šestém místě.
TIP: Redmi Note 9 5G a Pro 5G bodují. Xiaomi jich za pár hodin prodalo na 300 tisíc
Xiaomi se na tomto trhu opírá hlavně o značku Redmi a její logo nese vlastně všech devět nejprodávanějších telefonů. Jasnou jedničkou je model Note 9 Pro, který je následovanými různými deriváty řady Redmi 9. Jak je možné, že jsou telefony Redmi na indickém trhu tak moc populární?
Je to dáno samozřejmě cenou. Tato druhá nejlidnatější země světa není ideální půdou pro drahé, vlajkové telefony, to ani omylem a nejvíce zde táhnou modely s cenou od 2 do 6 tisíc korun (v přepočtu). S vyšší cenovkou už tu moc neprodáte, a to je právě důvod, proč zde dostupné Redmi tak boduje.
Xiaomi vstoupilo do Indie teprve v roce 2014, takže je zde poměrně krátce a pouhých šest let tomuto výrobci stačilo, aby ji zcela ovládl. Vlastně čtyři, protože poslední dva roky je zde jedničkou a aktuálně ovládá více než čtvrtinu celého trhu (26,1 %).
Pokud chtějí ostatní konkurenti uspět a nějak výrazněji pozice Xiaomi ohrozit, budou muset přijít s trochu jiným cenovým modelem. Poměr ceny a výkonu je totiž to, oč na tomto trhu jde v prvé řadě.