Únik dat je něco, čemu se chce každý vývojář vyhnout. Bohužel čas od času se to nepodaří a data z aplikace jsou ukradena nebo prodána. Problém s datovou bezpečností se přitom týká malých i velkých vývojových společností. Nyní se dozvídáme o jednom z nejmasivnějších úniků poslední doby, jenž postihl velké seznamovací aplikace i extrémně populární hry.
V dnešní době aplikace často vyžadují přístup k různým údajům, které mnohdy nesouvisí s jejich skutečnou funkcionalitou. Důvod shromažďování těchto dat je zřejmý – umožňují firmám lépe cílit reklamy a maximalizovat zisky. Klíčové však je, aby tato data zůstala chráněna před zneužitím. Bohužel se nyní zdá, že došlo k úniku, který zasáhl i některé z největších hráčů na trhu.
Podle nových zpráv z webu Wired únik postihl téměř 12 000 aplikací. Mezi nimi jsou například seznamovací aplikace Tinder nebo Grinder. Problém se nevyhnul ani herním titulům jako je Candy Crush, Subway Surfers nebo Temple Run. Mezi postiženými aplikacemi je dále například i letový radar Flightradar 24 či několik VPN aplikací.
Únik dat se tentokrát týká polohy uživatelů, ale nejde o GPS souřadnice. Únik zahrnuje IP adresy smartphonů, které podle dostupných informací shromažďuje společnost Gravy Analytics. Ta je údajně ochotná tato data prodat nejvyšší nabídce.
Znepokojivé je, že o shromažďování těchto dat někteří vývojáři aplikací vůbec nevědí. Například společnost Match Group, která stojí za populárními seznamovacími aplikacemi, prostřednictvím webu 404 Media uvedla, že s Gravy Analytics nemá nic společného.
Otázkou zůstává, jak se Gravy Analytics k těmto datům dostalo. Firmy obvykle platí vývojářům vysoké částky za přístup k datům z aplikací. V tomto případě to ale vypadá, že Gravy Analytics získalo data přímo z reklam v aplikacích, a to v reálném čase, bez vědomí uživatelů i vývojářů.
Většina uvedených aplikací je dostupná na dvou největších mobilních platformách – Androidu a iOS. Únik dat o poloze tak zasáhl obě platformy a mohl ohrozit soukromí stovek milionů uživatelů. Google ani Apple se k situaci zatím nevyjádřili.
Únik dat je něco, čemu se chce každý vývojář vyhnout. Bohužel čas od času se to nepodaří a data z aplikace jsou ukradena nebo prodána. Problém s datovou bezpečností se přitom týká malých i velkých vývojových společností. Nyní se dozvídáme o jednom z nejmasivnějších úniků poslední doby, jenž postihl velké seznamovací aplikace i extrémně populární hry.
V dnešní době aplikace často vyžadují přístup k různým údajům, které mnohdy nesouvisí s jejich skutečnou funkcionalitou. Důvod shromažďování těchto dat je zřejmý – umožňují firmám lépe cílit reklamy a maximalizovat zisky. Klíčové však je, aby tato data zůstala chráněna před zneužitím. Bohužel se nyní zdá, že došlo k úniku, který zasáhl i některé z největších hráčů na trhu.
Podle nových zpráv z webu Wired únik postihl téměř 12 000 aplikací. Mezi nimi jsou například seznamovací aplikace Tinder nebo Grinder. Problém se nevyhnul ani herním titulům jako je Candy Crush, Subway Surfers nebo Temple Run. Mezi postiženými aplikacemi je dále například i letový radar Flightradar 24 či několik VPN aplikací.
Únik dat se tentokrát týká polohy uživatelů, ale nejde o GPS souřadnice. Únik zahrnuje IP adresy smartphonů, které podle dostupných informací shromažďuje společnost Gravy Analytics. Ta je údajně ochotná tato data prodat nejvyšší nabídce.
Znepokojivé je, že o shromažďování těchto dat někteří vývojáři aplikací vůbec nevědí. Například společnost Match Group, která stojí za populárními seznamovacími aplikacemi, prostřednictvím webu 404 Media uvedla, že s Gravy Analytics nemá nic společného.
Otázkou zůstává, jak se Gravy Analytics k těmto datům dostalo. Firmy obvykle platí vývojářům vysoké částky za přístup k datům z aplikací. V tomto případě to ale vypadá, že Gravy Analytics získalo data přímo z reklam v aplikacích, a to v reálném čase, bez vědomí uživatelů i vývojářů.
Většina uvedených aplikací je dostupná na dvou největších mobilních platformách – Androidu a iOS. Únik dat o poloze tak zasáhl obě platformy a mohl ohrozit soukromí stovek milionů uživatelů. Google ani Apple se k situaci zatím nevyjádřili.