V poslední době nemá jihokorejská společnost Samsung na růžích ustláno a jeden soud doslova stíhá druhý. Tentokrát se to týká Austrálie a několika marketingových kampaní na podporu prodeje telefonů Galaxy.
Stalo se už téměř nepsaným pravidlem, že pokud výrobce uvádí na trh nový vlajkový mobil, je mezi jeho vlastnostmi i voděodolnost, nejčastěji podle stupně krytí IP68. A tady je možná zakopaný pes. Stupeň krytí IP68 nám říká, že přístroj musí vydržet ponoření do vody na třicet minut do hloubky 1,5 metru. Ovšem toto se samozřejmě děje v laboratorních podmínkách ve sladké vodě a rozhodně ne někde na pláži, nebo v bazénu.
Podle tiskové zprávy, kterou vydala australská komise pro hospodářskou soutěž a spotřebitele (ACCC), se Samsung přiznal k zavádějícím a nepravdivým tvrzením o voděodolnosti u modelů Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus a Note 8.
ACCC poznamenává, že Samsung mezi březnem 2016 a říjnem 2018 zveřejnil celkem devět zavádějících reklam, které ukazují, že telefony byly vhodné pro použití v bazénech a mořské vodě. Všechny tyto kampaně byly zveřejněny nejen na webu společnosti, ale i na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram.
Čtěte také: Apple dostal v Itálii přes prsty kvůli zavádějícím informacím ohledně voděodolnosti iPhonů
Australská pobočka technologického giganta Samsung uznala, že pokud se výše uvedené telefony značky Galaxy ponoří do bazénu nebo mořské vody, nabíjecí port by mohl skutečně zkorodovat a následně přestat fungovat.
Jak ještě podotkla v tiskové zprávě předsedkyně ACCC Gina Cass-Gottlieb: „Tvrzení společnosti Samsung Australia o voděodolnosti propagovalo důležitý prodejní argument pro tyto telefony Galaxy. Mnoho spotřebitelů, kteří si zakoupili telefon Galaxy, mohlo být vystaveno zavádějícím reklamám, než se rozhodli pořídit si nový telefon.”
Nám nezbývá než doufat, že se z tohoto poučí i jiní výrobci jinak špičkových přístrojů a nebudou následovat Samsung, protože ne každý spotřebitel ví, co ona zkratka IP68 vlastně znamená a věří reklamě na daný produkt. A reklama by měla být pravdivá.
V poslední době nemá jihokorejská společnost Samsung na růžích ustláno a jeden soud doslova stíhá druhý. Tentokrát se to týká Austrálie a několika marketingových kampaní na podporu prodeje telefonů Galaxy.
Stalo se už téměř nepsaným pravidlem, že pokud výrobce uvádí na trh nový vlajkový mobil, je mezi jeho vlastnostmi i voděodolnost, nejčastěji podle stupně krytí IP68. A tady je možná zakopaný pes. Stupeň krytí IP68 nám říká, že přístroj musí vydržet ponoření do vody na třicet minut do hloubky 1,5 metru. Ovšem toto se samozřejmě děje v laboratorních podmínkách ve sladké vodě a rozhodně ne někde na pláži, nebo v bazénu.
Podle tiskové zprávy, kterou vydala australská komise pro hospodářskou soutěž a spotřebitele (ACCC), se Samsung přiznal k zavádějícím a nepravdivým tvrzením o voděodolnosti u modelů Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus a Note 8.
ACCC poznamenává, že Samsung mezi březnem 2016 a říjnem 2018 zveřejnil celkem devět zavádějících reklam, které ukazují, že telefony byly vhodné pro použití v bazénech a mořské vodě. Všechny tyto kampaně byly zveřejněny nejen na webu společnosti, ale i na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram.
Čtěte také: Apple dostal v Itálii přes prsty kvůli zavádějícím informacím ohledně voděodolnosti iPhonů
Australská pobočka technologického giganta Samsung uznala, že pokud se výše uvedené telefony značky Galaxy ponoří do bazénu nebo mořské vody, nabíjecí port by mohl skutečně zkorodovat a následně přestat fungovat.
Jak ještě podotkla v tiskové zprávě předsedkyně ACCC Gina Cass-Gottlieb: „Tvrzení společnosti Samsung Australia o voděodolnosti propagovalo důležitý prodejní argument pro tyto telefony Galaxy. Mnoho spotřebitelů, kteří si zakoupili telefon Galaxy, mohlo být vystaveno zavádějícím reklamám, než se rozhodli pořídit si nový telefon.”
Nám nezbývá než doufat, že se z tohoto poučí i jiní výrobci jinak špičkových přístrojů a nebudou následovat Samsung, protože ne každý spotřebitel ví, co ona zkratka IP68 vlastně znamená a věří reklamě na daný produkt. A reklama by měla být pravdivá.