Trh s tablety samozřejmě není tak rozsáhlý, jako ten s mobilními telefony a v minulosti měl pár výrazných propadů, nicméně pořád se jedná o obrovský byznys. Samsung platí mezi výrobci Android tabletů za toho nejpovolanějšího a má opravdu rozsáhlou nabídku, což se promítlo do jeho loňských prodejů.
Celosvětovým leaderem mezi tablety je pochopitelně Apple, který jich za celý loňský rok prodal úplně nejvíc. Samsung na něj v globálním pohledu ztratil nějakých 18 %, ale nyní se ven dostala čísla z Q4 pro region EMEA – Evropu, Střední východ a Afriku. Dle reportu společnosti IDC byl právě na tomto trhu jihokorejský gigant v posledním čtvrtletí loňského roku jedničkou.
Čtěte také: Apple vystřídal Samsung na pozici světové jedničky. Huawei dál klesá
Za Q4 2020 prodal Samsung ve výše zmíněném regionu více než 4 miliony tabletů, což znamenalo 28,1% podíl na trhu. Meziročně si polepšil o 26,4 % a nechal za sebou i globálního leadera, Apple. Ten prodal zhruba 3,6 milionu tabletů, ukousl si pro sebe 24,6 % trhu a vykázal meziroční nárůst 17,1 %.
Na třetím místě v EMEA regionu stanulo Lenovo (2,6 milionu tabletů, podíl 18,3 %), čtvrtý byl Huawei (1,1 milionu, 7,7 %) a nejlepší pětku uzavřel Microsoft se svými Surfacy (461 tisíc prodaných kusů, 3,2% podíl). K výše zmíněnému Lenovo se sluší dodat, že meziročně v této oblasti vyrostlo o skvělých 153 %, zatímco Huawei si o více než 20 % pohoršil.
První místo Samsungu v EMEA je zapříčiněno i jeho účastí v programu digitalizace škol ve střední a východní Evropě, přičemž velkou roli v tom samozřejmě hraje také Covid. Děti se učí z domu, přes distanční výuku a tablet se k tomuto účelu výborně hodí.
Trh s tablety samozřejmě není tak rozsáhlý, jako ten s mobilními telefony a v minulosti měl pár výrazných propadů, nicméně pořád se jedná o obrovský byznys. Samsung platí mezi výrobci Android tabletů za toho nejpovolanějšího a má opravdu rozsáhlou nabídku, což se promítlo do jeho loňských prodejů.
Celosvětovým leaderem mezi tablety je pochopitelně Apple, který jich za celý loňský rok prodal úplně nejvíc. Samsung na něj v globálním pohledu ztratil nějakých 18 %, ale nyní se ven dostala čísla z Q4 pro region EMEA – Evropu, Střední východ a Afriku. Dle reportu společnosti IDC byl právě na tomto trhu jihokorejský gigant v posledním čtvrtletí loňského roku jedničkou.
Čtěte také: Apple vystřídal Samsung na pozici světové jedničky. Huawei dál klesá
Za Q4 2020 prodal Samsung ve výše zmíněném regionu více než 4 miliony tabletů, což znamenalo 28,1% podíl na trhu. Meziročně si polepšil o 26,4 % a nechal za sebou i globálního leadera, Apple. Ten prodal zhruba 3,6 milionu tabletů, ukousl si pro sebe 24,6 % trhu a vykázal meziroční nárůst 17,1 %.
Na třetím místě v EMEA regionu stanulo Lenovo (2,6 milionu tabletů, podíl 18,3 %), čtvrtý byl Huawei (1,1 milionu, 7,7 %) a nejlepší pětku uzavřel Microsoft se svými Surfacy (461 tisíc prodaných kusů, 3,2% podíl). K výše zmíněnému Lenovo se sluší dodat, že meziročně v této oblasti vyrostlo o skvělých 153 %, zatímco Huawei si o více než 20 % pohoršil.
První místo Samsungu v EMEA je zapříčiněno i jeho účastí v programu digitalizace škol ve střední a východní Evropě, přičemž velkou roli v tom samozřejmě hraje také Covid. Děti se učí z domu, přes distanční výuku a tablet se k tomuto účelu výborně hodí.